Kuota
standaard Deda rhm 1 daarna BBB carbon beide 42 cm center center nu 44 center center.muthill schreef:Ha mooi, dan kun je er weer even tegenaan! Wat voor een stuur zat er eerst op?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ondanks opnieuw mankementen aan mijn huidige frame... Afgelopen week toch een paar keer lekker kunnen fietsen rondom de Mont Ventoux. Eigenlijk de eerste echte berg die ik met de racefiets heb bezocht. Normaal ga ik alleen maar mountainbiken in de bergen en gebruik ik de racefiets alleen maar om conditie op te bouwen gedurende het jaar. Maar de Kharma deed het prima...
2x de Mont Ventoux op geweest. 1x via Malaucène en 1x via Bédoin. Voordat we naar de Mont Ventoux gingen in Luxenburg nog even de Jean Nelissen Classic gereden. Versie van 125km, want het was helaas smorgens slecht weer, dus gewoon iets later gestart...
Maar het was een prima weekje voor de Kharma. Voor Limburgs Mooiste had ik nog even mijn shifters, kabels, cassette en ketting vervangen. En een nieuw Lizard Skin stuurlintje gemonteerd. Ondanks dat het 6800 shifters 11 speed zijn ging het prima met een 11sp cassette (zonder de 14T), dus 10sp. Bereik van de derailleur juist ingesteld, al houd je wel een klikje over in je shifter. Heb dat 14T kransje niet gemist, maar mijn wielen zijn helaas niet naar 11sp om te bouwen...
Al met al was de Mont Ventoux goed te doen met 34/28 en een leuke ervaring, hoewel ik een volgende keer (als die er komt) misschien toch een tandje extra neem zodat ik toch makkelijker met een iets hogere trapfrequentie kan fietsen....
Op zich was mijn fiets nu wel af en was ie zoals ik hem wilde. Maar helaas is mijn frame dus niet top en zou toch wel 11sp wielen willen hebben. Voornaaf heeft ook wat speling het lagerhuis, wat ik 2x heb opgelost met Loctite 641. Maar dat helpt telkens maar tijdelijk...
2x de Mont Ventoux op geweest. 1x via Malaucène en 1x via Bédoin. Voordat we naar de Mont Ventoux gingen in Luxenburg nog even de Jean Nelissen Classic gereden. Versie van 125km, want het was helaas smorgens slecht weer, dus gewoon iets later gestart...
Maar het was een prima weekje voor de Kharma. Voor Limburgs Mooiste had ik nog even mijn shifters, kabels, cassette en ketting vervangen. En een nieuw Lizard Skin stuurlintje gemonteerd. Ondanks dat het 6800 shifters 11 speed zijn ging het prima met een 11sp cassette (zonder de 14T), dus 10sp. Bereik van de derailleur juist ingesteld, al houd je wel een klikje over in je shifter. Heb dat 14T kransje niet gemist, maar mijn wielen zijn helaas niet naar 11sp om te bouwen...
Al met al was de Mont Ventoux goed te doen met 34/28 en een leuke ervaring, hoewel ik een volgende keer (als die er komt) misschien toch een tandje extra neem zodat ik toch makkelijker met een iets hogere trapfrequentie kan fietsen....
Op zich was mijn fiets nu wel af en was ie zoals ik hem wilde. Maar helaas is mijn frame dus niet top en zou toch wel 11sp wielen willen hebben. Voornaaf heeft ook wat speling het lagerhuis, wat ik 2x heb opgelost met Loctite 641. Maar dat helpt telkens maar tijdelijk...
Ben gebeld door mijn FM. Ik krijg een geheel nieuw frame.
Het zal zelfs gaan om een zelfde Kuota Kharma Evo 2014 wit/zilver/zwart.
Wel hopen dat ik met deze dan meer geluk heb.
Wordt dus heel netjes opgelost. Nu een afspraak maken om alles om te laten zetten.
Het zal zelfs gaan om een zelfde Kuota Kharma Evo 2014 wit/zilver/zwart.
Wel hopen dat ik met deze dan meer geluk heb.
Wordt dus heel netjes opgelost. Nu een afspraak maken om alles om te laten zetten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Ik zou er even op letten dat je zadelpen niet teveel speling heeft in je zitbuis... Ik ben te laat geweest met het opvullen met tape van deze speling, waardoor mijn frame weer lijkt te gaan scheuren... En je fiets kraakt ook binnen de kortste keer.bmiller schreef:Ben gebeld door mijn FM. Ik krijg een geheel nieuw frame.
Het zal zelfs gaan om een zelfde Kuota Kharma Evo 2014 wit/zilver/zwart.
Wel hopen dat ik met deze dan meer geluk heb.
Wordt dus heel netjes opgelost. Nu een afspraak maken om alles om te laten zetten.
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen een EVO 2013 en een EVO 2014. Ik dacht dat de letters anders waren, maar blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend. En is het exact zo'n frame als dat ik heb, waarvan mijn 2e frame als een nieuwer model werd gegeven. (exact hetzelfde als mijn oude frame dus).
Ik weet overigens niet waar jou oude frame is stuk gegaan.
Verder wel een prima fiets om de MV mee te beklimmen en af te dalen natuurlijk...
Omdat het een ronde 'standaard' zadelbuis/pen is het niet aannemelijk dat je scheurtjes hoeft te verwachten. Bij de Kuota's treden de scheurtjes op bij small aero zadelpen constructies.muthill schreef:Hoi, van de K-UNO ken ik geen verhalen over vervelende scheurtjes.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik heb nu twee ritjes gemaakt op mijn nieuwe Kuota Kharma frame.
Het blijkt toch een nieuwer frame te zijn dan ik had. Ik had een Kharma evo 2014 zwart wit.
De logo's zijn iets anders van kleur.
Hij is DI2 ready en de kabels hoor ik helemaal niet meer in het frame.
Daarnaast heeft deze een andere dikkere zadelklem.
Al met al goede hoop dat deze het langer vol gaat houden.
Het blijkt toch een nieuwer frame te zijn dan ik had. Ik had een Kharma evo 2014 zwart wit.
De logo's zijn iets anders van kleur.
Hij is DI2 ready en de kabels hoor ik helemaal niet meer in het frame.
Daarnaast heeft deze een andere dikkere zadelklem.
Al met al goede hoop dat deze het langer vol gaat houden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.