Specialized
Zijn de specialized fietsen nu zo duur geworden? Een nieuwe Allez Comp moet 1499 kosten en het losse frame 599. Dan houdt je 900 euro over voor een 105 groep, een setje eenvoudige wielen en banden, een stuur(pen) en een zadel. Ik zou verwachten dat een complete fiets toch wel enig financieel voordeel zou moeten bieden tov zelf opbouwen, of zie ik iets verkeerd? Zo bijzonder is die opbouw toch niet?
De Nederlandse modellen staan eindelijk op de specialized site.
Het enige verschil met de USA is dat de zwarte sl3(lightning) hier niet als losse frameset verkocht wordt(staat tenminste niet op de site)
Weet iemand ook te vertellen dat je die op een of andere manier wel als frameset kunt kopen? Of is dat wel zo maar staat het niet op de site?
Alvast bedankt
Het enige verschil met de USA is dat de zwarte sl3(lightning) hier niet als losse frameset verkocht wordt(staat tenminste niet op de site)
Weet iemand ook te vertellen dat je die op een of andere manier wel als frameset kunt kopen? Of is dat wel zo maar staat het niet op de site?
Alvast bedankt
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
goedemiddag,
zal mij kort voorstellen: fiets sinds 2 jaar op een standaard alu Scott SL en mijn idee is om een Specialized Roubaix te kopen te meer daar ik lees dat deze relatief comfortabel is ingesteld door het gebruik van de zerts. Weeg rond de 100kg en fiets ca. 2500 km/jr. Zie hier alleen de Tarmacs voorbijkomen vandaar mijn vraag hebben jullie ervaringen met de Roubaix? Zijn er al 2011 Roubaix "live" te zien bij een dealer?
met vr gr
zal mij kort voorstellen: fiets sinds 2 jaar op een standaard alu Scott SL en mijn idee is om een Specialized Roubaix te kopen te meer daar ik lees dat deze relatief comfortabel is ingesteld door het gebruik van de zerts. Weeg rond de 100kg en fiets ca. 2500 km/jr. Zie hier alleen de Tarmacs voorbijkomen vandaar mijn vraag hebben jullie ervaringen met de Roubaix? Zijn er al 2011 Roubaix "live" te zien bij een dealer?
met vr gr
Bij Rings Goirle zijn al 2011 modellen te bezichtigen. Ik weeg ook rond de 100 kg, heb nu 2 jaar een Roubaix Expert. Is de meest comfortabele fiets die ik tot nu toe gehad heb, bovendien stuurt hij als een scheermes, ik rijd nu harder een berg af dan vroeger.
Kortom ik kan hem je aanraden, heerlijke fiets.
Kortom ik kan hem je aanraden, heerlijke fiets.
roubaix is echt een heerlijke fiets. onderin heel stijf, dus je gaat echt als de brandweer. geometrie is comfortabel, maar stuurt wel heel zeker en strak.
enige nadeel (voor mij) is dat ik alleen met een trucje zo diep kon zitten als nodig (maar ik zit ook vrij diep) en ik vind de zertz nou niet echt moeders mooiste. maar tijdens parijs-roubaix: geen krimp op de keien!
enige nadeel (voor mij) is dat ik alleen met een trucje zo diep kon zitten als nodig (maar ik zit ook vrij diep) en ik vind de zertz nou niet echt moeders mooiste. maar tijdens parijs-roubaix: geen krimp op de keien!
2 weken terug bij Stappenbelt geweest, geen 2011 fietsen aanwezig. Begreep dat ze omgebouwd worden tot Specialized store en een paar weken dicht gaan.
Neem aan dat ze als store straks een uitgebreide showroom hebben.
Op de site van Specialized spreken ze over een individuele opmeet sessie (ook bij Stappenbelt) voor ik meen E 150,= , hebben jullie dit gedaan?
Bij de 2011 foto's zijn op de Roubaix SL3 de kabels in de buis gewerkt maar in de SL2 niet, eigenlijk wil ik de kabels niet meer zien....
Neem aan dat ze als store straks een uitgebreide showroom hebben.
Op de site van Specialized spreken ze over een individuele opmeet sessie (ook bij Stappenbelt) voor ik meen E 150,= , hebben jullie dit gedaan?
Bij de 2011 foto's zijn op de Roubaix SL3 de kabels in de buis gewerkt maar in de SL2 niet, eigenlijk wil ik de kabels niet meer zien....
-
- Forum-lid HC
Betalen voor een meetsessie zou ik enkel doen als je de kostprijs terugkrijgt bij aanschaf van de fiets. De prijzen van specialized zijn al aardig "over the top" en de taak van een fm. is het zorgen voor een perfect passende fiets (en dat hoeft/mag uiteraard niets extra's te kosten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat Specialized BodyFit is te belachelijk voor woorden, iig voor iedereen die een beetje sportief op z'n fiets wil zitten. Ik heb resultaten gezien bij dames die toch wel op een behoorlijk niveau rijden en die moesten volgens Bodyfit voortaan met een 8 cm stuurpen rijden ipv 12 cm (waarmee ze gewoon goed zat). Bodyfit wil je heel kort en rechtop op de fiets zetten...