Pagina 145 van 540

Geplaatst: 10 mei 2008 14:57
door sharkman113
Kleurt dan een beetje op een R3 sl ;-)

Geplaatst: 13 mei 2008 21:17
door robert2
weet er toevallig iemand waar de geometrietabellen van de scandium team isseu te vinden zijn?
En weet anders iemand de lengtes van de balhoofdbuizen?
Zijn de balhoofdbuislengtes eigenlijk altijd zonder balhoofdset?
Bij voorbaad dank.

Geplaatst: 13 mei 2008 21:27
door sharkman113
Ik, je kunt gewoon de waarden van de CR1 aanhouden. Scott heeft gewoon de waarden van de team issue als basis voor de CR1 genomen.
Je vraag over de balhoofdstellen snap ik niet helemaal. De onderzijde tel je nooit mee want een niet geintegreerde vork bouwt minder hoog op dan een geintegreerde.
Aan de bovenzijde vervangt het klassieke balhoofdstel de afdekring van het geintegreerde balhoofdstel plus een 1/2 cm spacer.

Geplaatst: 13 mei 2008 22:04
door robert2
Oke bedankt.

Over de balhoofdbuis lengtes dan.
De balhoofdbuis lengte dient dus als maat voor hoe diep je zit. Ik neem aan dat het uiteindelijk gaat om de afstand van de wielas tot de eerste spacer/stuurpen. Of klopt dat al niet?
Bij die team issue heb ik gezien dat er onder ook een balhoofdstel ding uitsteekt. Maar de vork van de team issue inclusief dat ding is dus even hoog (wielas-frame) als de vork van de huidige cr1? Dat wist ik dus namelijk niet.
Hoeveel afstand zit er dan nog tussen de bovenkant van de balhoofdbuis en de eerste spacer/stuurpen?

Groeten Robert

Geplaatst: 13 mei 2008 23:09
door sharkman113
Zie dat "ding waar als een extra spacer van 1-1.5 cm aan de bovenzijde. Globaal komt het er op neer dat als een Scott Cr1 in L of XL je goed past, dezelfde maat in de scandium frames ook prima voldoet. (de meesten rijden de CR1 al met 2 cm conische spacers dus vandaar dat het aardig vergelijkbaar is.

Geplaatst: 14 mei 2008 12:39
door robert2
Oke
Ik heb nu namelijk een balhoofdbuis van 16cm. Daarop nog zo'n conische spacer (is toch die waar FSA op staat?) en 2cm gewone spacer.
Ik vroeg me dus af of ik bij een scott 17cm balhoofdbuis (L) of 19 cm (XL) nodig zou hebben.

Geplaatst: 14 mei 2008 12:55
door amclassic-fan
Hangt ook af van hoe lang je bovenbuis nu is en wat voor een maat stuurpen je er op hebt staan.

Geplaatst: 14 mei 2008 19:55
door robert2
56cm boven buis en 13 cm stuurpen, maar dat zou bij elkaar misschien wel een cm meer mogen. Hoogteverschil stuur zadel is nu 12 cm en dat vindt ik wel best. Ik heb weinig setback want dan zou ik beter op souplesse kunnen rijden.

Maar het is niet zo dat ik gelijk een nieuwe fiets wil, eigenlijk pas volgend seizoen of ik moet nu me frame kapot rijden.
Maar als ik de goede framemaat weet dan kan ik een beetje in de gaten houden of die maat wordt aangeboden.

Ik vindt een scott team issue en andere oudere aluminium frames zoals een s-works e5 veel mooier dan de nieuwe oversized carbon fietsen. En zo'n scott is dan ook nog eens even licht of lichter. En niet zo duur meer om dat hij 'ouderwets' is.

Geplaatst: 14 mei 2008 20:03
door amclassic-fan
Dan zou ik naar een XL kijken, dan is de bovenbuis wat langer (1,5 cm). Daarmee heb je wat meer speelruimte met je stuurpen, want je kant niet alleen iets korter, maar ook iets langer nog gaan zitten. En de balhoofdbuis is weer 2 cm langer dan van de L, dus dat scheelt weer 2 cm aan spacers. Ervan uitgaande dat je redelijk goed op je huidige fiets zit.

Meinderts Scott Addict R1

Geplaatst: 17 mei 2008 11:28
door maurice
Afgemonteerd met:
- volledige Dura Ace groep incl. pedalen en 7850SL wielen
- Ritchey 4Axis wet black OS stuurpen en stuur
- Ambrossio carbonlook stuurlint
- carbon bidonhouders
- Fizik Arione zadel met ti rails
- Michelin bi. banden en Axial Pro buitenbanden
Maat XL, gewicht ca. 6,9 kilogram

Afbeelding

Geplaatst: 17 mei 2008 21:36
door meindert
Ik ben wel heel trots op deze strakke en lichte fiets. Een angstaanjagende ervaring om na op een Duel Advantage (Columbus Max) op deze fiets te rijden.

Geplaatst: 17 mei 2008 22:57
door sharkman113
Nette fiets geworden en goed gedaan Maurice!