Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

mrcl
Forum-lid

mrcl 05 nov 2015 12:46

Vond het zo'n grote tas voor een rit van 2-3 uur, maar snap dat je zoiets bij 24 uur wel nodig hebt.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 nov 2015 12:58

mrcl schreef:Vond het zo'n grote tas voor een rit van 2-3 uur, maar snap dat je zoiets bij 24 uur wel nodig hebt.
Bij die 24 uur had ik 2 accu's, waarvan er 1 "overleden" is.
Maar paar jaar terug deed ik soms "Soest-Lieren" als woon/werk en was 2 x 59 km en had ik voldoende prik om goed zicht te hebben.
Gisteren ook bewust in pikke donker in de polder zonder straatverlichting en ander verkeer (met tegenlicht) gereden en dan is deze set perfect.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 nov 2015 16:28

Het weer was een stuk minder dan de afgelopen week. Toch besloten voor een 100+ rit op pad te gaan. Grofweg Brienenoord-Moerdijk-Hellegatsplein-Rotterdam-thuis
Totaal iets boven de 130km en 2 uur in de regen en 3 uur droog. Daar doe ik het voor :mrgreen: Zeker omdat het niet koud was.

Eerste klim van de dag
Afbeelding

Ik blijf het nog steeds jammer vinden dat het fietspad aan de westkant van de Brienenoord bij de uitbreiding is gesneuveld. Met deze grijze lucht maakt het niet uit maar uitzicht aan de andere kant is een stuk spectaculairder
Afbeelding

Het zeldzame geel-kont-schaap. Tegenwoordig niet meer zo van belang maar toen de leiderstrui voor de Tour nog van wol werd gemaakt waren deze schapen erg kostbaar
Afbeelding

Inmiddels was het gaan regenen en zaten we op klim 2
Afbeelding

Enorm grijs was het
Afbeelding

Klim 3 :mrgreen:
Afbeelding

Hollands diep. Niet alleen diep maar vooral diepgrijs :o
Afbeelding

Appel weg? Ik denk dat m'n dochter gek wordt.
Afbeelding

Op het verste punt weigerde m'n cassette. Freewheelen ALLEBEI de kanten en dan heb je geen aandrijving. De kans dat alle nokjes stuk zijn is echt bizar klein. Dus het zal vuil zijn.
D2? Siliconespray? Kruipolie. Kan vast allemaal maar in de fucking middle of nergens heb je dat allemaal niet bij. Even flink staan pissen in de cassette. Wel goed mikken. Het hielp. Wiel rechtop en met een beetje water de snelspanner afgespoeld en wiel weer in m'n fiets
Afbeelding

Hellegatsplein. En wij klagen als een stoplicht wat lang op rood staat :o
Afbeelding

Briljant systeem is dit toch.
Afbeelding

Zo voelt het dus als je in een deeltjesversneller zit.
Afbeelding

En de Brienenoord dan nog maar een keer.
Afbeelding

Fiets zag er na afloop alleen niet uit.
Afbeelding

Bij het tanken bij ons op de hoek krijg je douchemuntjes. Werkt prima. Ook voor je schoenen!
Afbeelding

Even een uurtje op de bank en dan kip met kerrie. Heb ik gister al gemaakt. Kan het lekker "huwelijk" maken. Dat gaat vanavond vast wel smaken want ik heb wel het gevoel dat ik buiten ben geweest :mrgreen:

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 05 nov 2015 18:24

Haha wat een pragmatische oplossing!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 nov 2015 19:33

Pissen in je cassette, geweldig. :winkthumb:

Hier in 't noorden was 't tot pak 'm beet 15:30 gewoon droog en soms zelfs best aardig weer, met een zonnetje erbij. Rond 11:00 vertrokken voor een rondje Drenthe. Ik dacht, laat ik eens langs 't recent verkochte huis van mijn recent overleden grootmoeder rijden in Gieten. Wat schetst mijn verbazing, alles is platgegooid :D :o Blijkt dat de koper (een of andere proleet is (autohandelaar)) daar een of ander foute villa gaat neerplempen. Nu ja, ik vind 't al lang best ;)

Goed, het werd uiteindelijk een fraai rondje door 't Gieterbos. Met 107 km op de teller kwam ik weer thuis. Onderweg bleken de batterijen van m'n Powertap leeg, maar dat was na een bezoekje aan 't pompstation snel verholpen. Dat was de eerste keer pas sinds ik de pedalen heb, dus dat viel op zich niks tegen. :winkthumb:

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 05 nov 2015 19:43

Haha geweldige oplossing GG!
@havana: hoeveel uur heb je ongeveer met die pedalen gefietst tot nu dan?
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 nov 2015 19:58

Even globaal geteld, zo'n 65 uur. Dus dat komt aardig overeen met de opgegeven 60 uur.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 05 nov 2015 20:07

Hilarisch. :lol: Je wordt inventief als de boel vastzit. Geniaal bedacht, Gaastheerg!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 nov 2015 20:10

havana schreef:Pissen in je cassette, geweldig. :winkthumb:
Ja geweldig. Alleen vraag ik me af hoe ik dat ga oplossen in een soortgelijk geval. :mrgreen:
Veni. Vidi. Fietsie.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 05 nov 2015 20:12

Gewoon op je wiel gaan zitten en heel onschuldig om je heen kijken. :mrgreen:

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 05 nov 2015 20:22

havana schreef:Even globaal geteld, zo'n 65 uur. Dus dat komt aardig overeen met de opgegeven 60 uur.
Dan is het inderdaad netjes.
Afbeelding

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 05 nov 2015 20:54

TumTumTum schreef:
havana schreef:Pissen in je cassette, geweldig. :winkthumb:
Ja geweldig. Alleen vraag ik me af hoe ik dat ga oplossen in een soortgelijk geval. :mrgreen:
Gewoon je bidon gebruiken. (Met water, hè. ;) )

Plaats reactie