Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 03 okt 2016 20:30

Martin78 schreef:Gisteren een hele leuke dag gehad met de oranje peloton toertocht.



Minpunt:
Slechts 1 verzorgingspost bij de 115km, ietwat karig voor zo'n grote organisatie



Ik hoop dat het oranje peloton volgend jaar een extra post op de route maakt dan ben ik zeker weer van de partij
.
1 verzorging op 115 km lijkt me echt voldoende , als je er 2 doet sta je iedere 35 km stil dat vind ik persoonlijk niks . Rijd solo 90 tot een kleine 100 + meestal zonder stop .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 04 okt 2016 10:21

@Jac:

Misschien ben ik wat te verwend ;)
Maar ik heb nog nooit een tocht gehad met deze afstand waar maar 1 post was, ik bedoel het niet als beklag maar soms verwacht je gewoon wat meer van een grote organisatie bij een tocht met zoveel deelnemers.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 04 okt 2016 11:41

Vorige week ben ik een weekje op vakantie geweest naar de Vogezen. Heel erg mooi gebied. Echt prachtige natuur en mooie bossen. Zeker een aanrader om eens naar toe te gaan. Ook kan je daar heel goed fietsen. Omdat ik alleen met mijn vrouw ging heb ik afgesproken dat ik 3 keer zou gaan fietsen en dan voor 1,5 - 2 uur. Natuurlijk zou ik wel meer gewild hebben, maar omdat het mijn eerste echte klimritjes zouden worden en ik natuurlijk de rest van de dag ook nog op stap wilde gaan leek dit me voor nu even het beste.

Nou ik had van te voren wat bekeken op internet wat leuk was in de buurt van ons huisje en wat foto's en google streetview bekeken. Een bergverzet gemonteerd, 34-32 als kleinste en de fiets achterin de auto en op naar de Vogezen. Het is maar een uurtje of 6 rijden vanaf Zeeland, dus goed te doen.

Zondags mijn eerste rondje gedaan, 38 km en na wat warm rijden begon ik met afdalen. Ongeveer 8 km dalen, dat was voor mij nieuw, aangezien ik Limburg gewend ben ;-). Dit was toch best wennen, handen 8 km in de beugel en het zwaartepunt wat toch anders ligt dan op het vlakke. Voorzichtig afgedaald want het was tenslotte mijn eerste keer. Het ging verder wel lekker en na wat kilometers in het dal weer begonnen met klimmen. Ik had wat kleine weggetjes uitgekozen en soms waren die behoorlijk steil: >10%. Dit is voor mijn 88 kg plus fiets zonder veel klimervaring een behoorlijke kluif. Maar uiteindelijk ging alles prima, ik had hier toch de 32 achter wel nodig. Na wat klimmen en dalen en klimmen was ik weer bij het huisje. Fantastisch weer gehad en een geweldige eerste klimervaring. Heerlijk om zo smorgens te rijden door de bossen, stilte, dieren die je hoort en verder alleen je fiets en je eigen ademhaling bij een pittig percentage. Gaaf.

Dinsdags zou ik dan de col de la Schlucht gaan beklimmen. Deze was heel dicht bij het dorpje en ik zou een klein lusje om het vlakbij gelegen meer om warm te fietsen. Dus na 10 op en neer kilometers begonnen aan de klim van zo'n 10 kilometer. Het begon direct lekker met 7 %. Het was niet een heel moeilijke klim, eigenlijk een lekker lopende klim. 6, 7, 8% wisselden elkaar een beetje af volgens mijn Mio. Naar het einde toe vlakte de klim af naar 3, 4 en zelfs 2% en kon ik gewoon lekker naar de top fietsen. Hartslag tussen de 150 en 160 gehouden en eigenlijk niet veel de 32 nodig gehad. Op de top omgedraaid en na een paar kilometer dalen een andere weg gepakt naar beneden. Weer zo'n 8 kilometer dalen en daarna wat klimmen en dalen en klimmen naar het huisje toe. Een korte rit van zo'n 35 kilometer, maar weer een geweldige ervaring rijker: een lange klim van 10 kilometer voltooid. Het ging allemaal veel beter dan ik verwacht had, dus daar was ik erg blij mee.

Op donderdag had ik nog een rondje gepland van zo'n 50 kilometer. Iets langer, maar omdat het zo goed ging kon dat wel. Weer rond het meer gereden en via een andere weg weer richting col de la Schlucht. Deze weg was minder lang, dus het was soms behoorlijk steil voor mijn doen: 9, 10 %. Een stuk voor de top kan je afslaan richting La Bresse. Hët was nog een stukje klimmen en toen afdaling naar La Bresse. Een meetrap afdaling denk ik want ik moest soms best bijtrappen om op snelheid te blijven. in la Bresse een paar afslagen genomen en ik via een andere weg weer koers gezet naar la Schlucht. Ik kwam langs een skigebied waar wat scholieren zelfgebakken koekjes stonden uit te delen. Dankbaar een aangepakt, heerlijk :-). Richting de top kwam ik terug bij dezelfde splitsing waar ik eerder afsloeg richting La Bresse. na dit kruispunt gingen de percentages weer richting 10 - 11% en was het voor mij best zwaar. Hartslag 165 - 170 en ik ging het voelen in mijn benen -> nieuwe ervaring, klimmen is soms pijn lijden. Ik ben dus zo doorgeharkt, maar ik vertikte het om voet aan de grond te zetten. Ik wist dat na een paar kilometer er weer een kruising zou komen en vandaar zou ik de laatste kilometers makkelijk kunnen volbrengen, want die waren maar 2 a 3 procent. Pffieuw, ik had het gehaald. Via dezelfde weg als dinsdag terug naar het huisje en ik was toch wel een beetje trots op mezelf.

Conclusies: het ging beter dan ik verwacht had. klimmen 5 - 8 procent gaat goed, daarboven wordt het best zwaar voor me. verder prachtige omgeving en best rustige wegen. franse automobilisten rijden met grote boog om je heen, ook fijn. ik ga zeker terug naar de Vogezen om te fietsen en dan misschien de bekendere klimmen eens te proberen.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 04 okt 2016 12:46

@edge 87 mooi verslag.

Omdat ik gister op mijn fietsdag verhinderd was,en vandaag ook weinig tijd hebt vanmorgen vroeg maar een klein ritje gedaan.Wat heb ik het koud gehad en wat stond er een guur Ooster windje,bha das weer even wennen,ook voor mijn benen.

https://www.strava.com/activities/733815391
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 04 okt 2016 13:18

@edge87 mooie ervaring en leuk om te lezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

runcyclerun
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 24 aug 2016 09:52

runcyclerun 04 okt 2016 15:29

@ edge: mooi is dat he, rijden in een ander land :-)

Wij waren ook 2 weken weg en hebben 2 tweedaagse fietstochten gemaakt in de UK. Ik reed met de hondenkar achter mijn fiets en ik heb dus voor het eerst echt hardop zitten schelden tijdens de tweede fietstocht. De route bleef maar op en neer gaan, echt niet normaal en dat met 40 kg kar achter je aan. Zodra je omhoog fietst, word je dus simpelweg weer naar achteren getrokken door dat gewicht. Dat was een beetje zwaar dus allemaal.

De fietsen waren bepakt met bagage want we hebben onderweg in de tent geslapen. De twee route stonden we aan een prachtig meer, echt genieten natuurlijk. Maar zwaar was het wel en dan is het weer bijzonder om te zien hoe snel je 'thuis' kunt fietsen en hoe moeilijk zo'n soort route dan weer is en hoe lang alles duurt. Maar het was weer gaaf en voor herhaling vatbaar.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 04 okt 2016 21:01

@ J.Edge87:
Verslavend hè dat klimmen ;)
Wat ik doe als ik met vakantie ben met vrouw en kinders: wekker zetten en zorgen dat ik rond 11 uur terug ben als iedereen klaar is voor de rest van de dag. Kun je in de Vogezen ook gewoon 4 of 5 uur fietsen.

En >8% is voor niemand een makkie ;)
older Budweiser

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 04 okt 2016 21:39

hoe was het in de Vogezen qua weer en temperatuur trouwens?

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 04 okt 2016 21:44

Klimmen is zeker verslavend. Heerlijk om in je ritme te komen en dan de klim te voltooien. Haha dat is wel een goed idee voor een volgende keer. 8-) 8-)

Weer was goed. Enkel regen op de dag van vertrek. Verder iedere dag wel de zon gezien. tussen de 17 en 22 graden. Soms wat bewolking en dan is het snel fris in het bos. Smorgens ook nog kil, rond de 13 graden soms. Ik was blij met mijn armstukken en ondershirt. Afdalen soms ook fris.
is het fietsen aan het her-ontdekken

i-mac

i-mac 05 okt 2016 13:55

Maandagavond kreeg ik een sms dat mijn vrienden uit Haarlem zowaar met de koersfiets van Haarlem naar St-Anna Ter Muiden (Sluis) waren gefietst. De wind zat gunstig, en ze wilden toch nog een keertje een grote rit maken. Voor vader een ferme rit, want inmiddels 72 lentes jong.

Deze morgen fietsten ze van het grensdorpje terug naar Breskens (overzet naar Vlissingen). De terugreis zouden ze met de trein maken. Maar de 18km van St-Anna naar Breskens waren voor hen goed voelbaar. Koud, en behoorlijk wat noord-oostenwind. Dus pal op de neus. Ik had zin in een rit, dus ben ik van Brugge even naar ginder gefietst, en heb vader en zoon achter me laten rijden. En daar waren ze niet boos om. De 170km van de heenreis liet zich voelen.

Nadien heb ik nog een goeie 20 à 25km tegen de wind in gefietst tot net voor de raffinaderijen van Terneuzen. Vanaf ginder was het dan wind in de rug. Bij thuiskomst toch een mooie 120km op de teller.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2016 13:58

Niet vandaag, maar gisteren gefietst. Mensen kinderen wat een VIEZE oostenwind stond er. Als ik één windrichting af mocht schaffen werd het zonder nadenken oostenwind. Op de een of andere manier is die altijd hard en vies. Tot overmaat van ramp liep het ook nog eens voor geen meter. Nou ja, toch 80 km gemaakt...

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 05 okt 2016 16:40

Vandaag lukte het mij ook niet echt,vond hem gister al smerig maar had het iedee dat het vandaag nog erger was.
Toen ik hem gunstig had was ik leeg,vond 50 km genoeg voor een oude man. :mrgreen: :mrgreen:
https://www.strava.com/activities/735106528
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie