Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 19 jan 2016 18:29

Vanochtend heen, heerlijk in de droge vrieskou gereden. Wel een iets andere route genomen over de grotere fietspaden. Die waren goed gestrooid.
Met dat ik vanavond bij het werk weg reed begon het te sneeuwen in dikke vlokken. Mijn knopen geteld en de snelst, veilig mogelijke weg terug genomen.
Twijfel ten zeerste of ik het er morgen op ga wagen. Blijf toch liever heel dan dat ik er 60km bij kan schrijven. Die haal ik wel weer ergens anders in.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 19 jan 2016 21:18

Vanochtend in het Eindhovense een stuk kouder dan gisteren.
Onderweg gaf een zuil -7 te zien,
Toch wel weer lekker gefietst, zowel heen als terug.

Vandaag gehele dag cursus gehad, dus dan is een frisse neus halen op de fiets wel fijn.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 21 jan 2016 10:28

respect voor wie nu fietst.... ik mag er niet aan denken... de 1.8 km van thuis naar het station lag er al spekglad bij. Brrrr, ik wacht op beter weer
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 21 jan 2016 10:30

Ik durf het ook niet aan nu. 2015 geen botten gebroken en dat wil ik in 2016 graag zo houden.

Volgens de weersverwachting wordt het volgende week wat zachter.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jan 2016 10:47

Vandaag is de enige dag dat ik de mogelijkheid heb om op de fiets naar het werk te gaan. Expres later van huis gegaan om de ijzel de gelegenheid te geven om weg te dooien. Het was te doen, al ben ik wel steeds als een meisje de bocht om gegaan. Op het werk vervolgens een half uur onder de douche gestaan voordat mijn tenen weer enigzins normaal aanvoelden. Weet nog niet helemaal of ik nu zo blij ben met m'n beslissing vanmorgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 21 jan 2016 11:15

Prima te doen vandaag! Alleen het stukje straat van huis naar de parallelweg N340 wat glad. Gewone schoenen met neopreen overschoenen kon net, het is dat ik maar een klein uur hoef te fietsen. Meteen schoenen uit en voetjes op de verwarmde vloer bij de douches :D
Misschien toch maar eens de winterschoenen aan doen...

Eerste keer met ander stuur (Satori Beach) en remmen.
Rijdt best lekker zo. Maar hoe vaak ik ook kijk, ik vind die hoge hoods van de brakeshifters er niet uit zien... :(
T.o.v. mechanische remmen voel je dat dit veel makkelijker remt, met minder kracht.

Ik ga nog wel een paar Specialized bar shapers monteren om wat makkelijker stukken met de onderarmen op het stuur te kunnen fietsen. Ligstuur er op kan ook maar ik vind dat zo'n log ding. Zou op zich kunnen, dan vallen die lelijke hoge hoods van de brakeshifters ook niet op...

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 21 jan 2016 11:33

Vanmorgen ook de stoute (over)schoenen aangetrokken. Heel voorzichtig gereden, maar volgens mij was het vooral nat en niet glad op de fietspaden hier in het midden van het land. Wel de kortste route genomen, en dwars door Utrecht gefietst, daar ben ik er toch iets overtuigder van dat er gestrooid is dan de landweggetjes om Utrecht heen.

Hoop dat de mist wegtrekt vandaag, dan kunnen we aan het einde van de werkdag misschien een stukje door het licht fietsen :)

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 21 jan 2016 12:06

Vanmorgen de auto bij de garage afgeleverd en op racefiets richting werk (Den Bosch) Ik lag na 10 m al op straat omdat het op bepaalde stukken spiegelglad was. Verder zonder erg, op het werk ging ik bijna weer omdat het bedrijventerrein ook beijzeld was. Hopelijk is het vanmiddag wat beter als ik richting huis fiets.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 21 jan 2016 12:31

Fiets ook nog heel? En verder, pijn is fijn toch ;)

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 21 jan 2016 12:45

Fiets is nog heel, op wat beschadigingen op de linker shifter na, maar daar lig ik niet te wakker van. Voor de rest alleen mijn ego beschadigd. En ja, pijn is fijn, maar heb toch liever pijn in mijn benen van het fietsen dan van grondig bodemonderzoek ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 21 jan 2016 14:51

Vanmorgen op de woon-werk fiets gestapt voor het dagelijkse ritje (enkel 10km) woon-werk. Echter bij het wegrijden brak de derailleurpad op onverklaarbare wijze en trok de derailleur mijn achterspatbord aan gort. Dus balen. Een andere fiets gepakt en weer onderweg. Mistig, koud maar gelukkig niet glad. In mijn nieuw Endura (Luminite) 4 in 1 jack en (MT500) broek. krijg ik het niet koud. Heb zelfs moeten overschakkeln naar een shirt met korte mouwen omdat de jas anders te warm is, zelfs bij temperaturen onder nul. Fiets staat al bij de FM en is hopelijk vandaag alweer klaar, want de fiets met trapondersteuning van mijn vrouw vind ik maar niks. :)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 21 jan 2016 15:03

Dan zet je die trapondersteuning toch uit? :P

Plaats reactie