Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 sep 2009 13:19

Die van mij kwam bij Futurumshop vandaan. Maar ik begreep dat jij daar juist de oude versie van hebt gekregen?

Ik zou er voor de zekerheid even een mailtje aan wagen als je daar weer bestelt. Want die oude versie is gewoon slecht zoals je zelf al hebt gemerkt.

whocares
Forum-lid

whocares 25 sep 2009 19:04

[quote="Peterj"]

Ik heb er al verschillende bij Futurumshop besteld maar die breken om de haverklap af.
Waarschijnlijk zijn deze dan nog van de allereerste modellen.[/quote]

Ik heb de nieuwe versie van Futurumshop gekregen toen ik ze kocht .

De oude heb ik gebruikt als tegenpool aan de onderkant van de stuurpen . Het geheel zit nu lekker vast en verschuift niet.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 25 sep 2009 20:32

[quote="who cares"][quote="Peterj"]

Ik heb er al verschillende bij Futurumshop besteld maar die breken om de haverklap af.
Waarschijnlijk zijn deze dan nog van de allereerste modellen.[/quote]

Ik heb de nieuwe versie van Futurumshop gekregen toen ik ze kocht .

De oude heb ik gebruikt als tegenpool aan de onderkant van de stuurpen . Het geheel zit nu lekker vast en verschuift niet.

[/quote]

Heb er laatst 2 besteld waarvan er 1 van het oude model is en dus weer is afgebroken, de andere nieuwe die nog in de verpakking zat blijkt idd van het gemodificeerde model te zijn.
Nu maar hopen dat deze wat langer heel blijft.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 28 sep 2009 11:19

Ik rij nog steeds met de 'eerste versie' van de steun. Ik heb nog nooit het idee gehad dat het een zwakke constructie is die opeens kan afbreken... Ik neem aan dat het afbreekt door het 'klapperen' van de Edge 705 bij slecht wegdek...

Ik heb ooit foto's gezien van de Garmin ploeg dat zij het bovenste gedeelte van de Edge 705 met een tierap vastmaakte aan de stuurpen tijdens oa. Parijs-Roubaix. De tierap kan je vervangen door een klittenband-band, waardoor het 'klapperen' verminderd wordt en de steun minder wordt belast...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 sep 2009 11:28

Ik heb die van mij gecontroleerd en hij was al half doorgescheurd. Het is een kwestie van tijd of hij breekt bij iedereen. Bij slecht wegdek zal het natuurlijk sneller gebeuren. Ik heb de 2é erop gezet en kijk of ik op garantie een nieuwe krijg.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 28 sep 2009 11:43

@ HenkV; waar is de steun dan doorgesteurd? Zou je er een foto van kunnen maken?
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 sep 2009 13:15

De houder bestaat uit 2 delen

1: de houder voor op het stuur, je ziet de stropjes erin gaan. Dit levert geen problemen op, is stevig
2: hierin "valt" de houder waar je de 705 op vastklikt. Deze houder wordt vastgehouden aan de onderkant door 2 stropjes die je er door de lipjes heen moet schuiven. Deze lipjes zijn het probleem. Deze breken af.

Of het probleem bij jouw bestaat kun je dus niet zien aan de buitenkant. Je moet de houder even loshalen van het stuur. Om snel een idee te krijgen zonder dat je de boel moet loshalen, kun je ook het volgende doen: Beweeg langzaam je garmin heen en weer terwijl hij in de stuurhouder op het stuur zit. Je merkt dan of er aan 1 kant meer of minder speling is. Is er ietwat speling dan kun je er zeker van zijn dat er al iets half doorgescheurd is.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

rvane
Forum-lid

rvane 28 sep 2009 16:45

Beste edge gebruikers,

Ik overweeg de aanshaf van de Edge 705. Ik gebruik nu naar tevredenheid de Etrex Vista HCX, maar ben wel geïnteresseerd in de trainingsmogelijkheden van de 705. Ik kan alleen nog niet zo goed vinden hoe de edge precies omgaat met tracks en routes. Met de vista is mijn wekwijze als volgt: Eerst maak een route in Mapsource. Deze converteer ik vervolgens naar een track met WinGDB. Hiernaa laad ik route EN track op de garmin en bi jhet navigeren maak ik gebruik van de route, het prettige hieraan vind ik dat het apparaat aanwijzingen geeft. Omdat de wijze van berekenen af en toe verschilt tussen apparaat en mapsource heb ik ook altijd de track erbij aan staan, dan zie ik wanneer de route (een enkele keer) afwijkt van de track.

Vraag is dus eigenlijk of de 705 ook op deze manier te gebruiken is.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 28 sep 2009 20:46

[quote="HenkV"]De houder bestaat uit 2 delen

1: de houder voor op het stuur, je ziet de stropjes erin gaan. Dit levert geen problemen op, is stevig
2: hierin "valt" de houder waar je de 705 op vastklikt. Deze houder wordt vastgehouden aan de onderkant door 2 stropjes die je er door de lipjes heen moet schuiven. Deze lipjes zijn het probleem. Deze breken af.
[/quote]

Dit probleem kun je dus oplossen door de houder stuur en houder garmin "samen te smeden" bv gaatje boren en er pennetjes inlijmen.

http://www.benmanson.com/junk/garmin_re ... pdate2.htm

Dit is wat Wesley al aan gaf!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 28 sep 2009 21:24

[quote="T i n u z"]@ HenkV; waar is de steun dan doorgesteurd? Zou je er een foto van kunnen maken?[/quote]

Oud model steun
[img=http://img54.imageshack.us/img54/9523/g ... eun003.jpg]

Nieuw model steun bestaat uit 1 stuk

[img=http://img35.imageshack.us/img35/8619/g ... eun022.jpg]
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 28 sep 2009 21:27

Ik heb de mijne ook maar eens even los gehad, na 8500 km nog perfect.
Voor volgend seizoen toch maar een nieuw model aanschaffen!

Zijn deze al ergens (nieuwe model) te koop?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

eelcoz

eelcoz 28 sep 2009 21:35

Ik overweeg ook om de Garmin Edge 705 aan te schaffen. Wat betreft de navigatie-mogelijkheden ben ik er inmiddels van overtuigd dat dit is wat ik wil. Daarnaast wil ik echter ook een goede hartslagmeter hebben, die iets meer doet dan je actuele hartslag registreren bijvoorbeeld. Nu weet ik dat er op dit forum en op het internet veel info te vinden is over de 705, maar toch twijfel ik er nog een beetje aan of de 705 op hartslagmetinggebied doet wat ik wil.

Vandaar dat ik graag zou willen weten of de 705 op hartslagmetinggebied te vergelijken is met bijv. de Polar CS 400. En zijn er ook forummers die vrij serieus bezig zijn met training, en de 705 daar 'goed genoeg' voor vinden?

Eigenlijk wil ik dus graag weten of de 705 alleen een heel goed navigatiesysteem is, met toevallig wat hartslagfuncties erbij, of dat er ook serieus werk is gemaakt van dat laatste.

Alvast bedankt.

Plaats reactie