Cyclocross fietsen
- arnoudrace
- Forum-lid
Framemaat en Zadelhoogte is nauwelijks anders, iets lagere zadelhoogte doen sommigen. Op een cx zit je korter, kortere stuurpen, afhankelijk van lenigheid, maar je wil niet te laag en te ver zitten voor ivm gewicht in steile afdalingen en controle.
Laatst gewijzigd door arnoudrace op 29 dec 2015 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- arnoudrace
- Forum-lid
nog 1: 28mm conti grand prix. Uitstekend en nog nooit lek mee gereden. Train ik ook mee op de wielerbaan als t regent in de winter.Soap schreef:Dat zijn ondertussen al weer een hoop opties
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid HC
Ik heb m'n cyclocrosser nagenoeg gelijk aan m'n racer afgesteld, stuurnok is 1 cm korter.
Zadelhoogte is hetzelfde, evenals de hoogte v/h stuur.
Ik gebruik op beide fietsen hetzelfde stuur, nl 3T egonova team en de setback van de zadelpen is op beide fietsen gelijk.
Framematen van mijn Foil en m'n Speci Crux zijn niet erg afwijkend, Speci iets langer balhoofd, 0,5 cm en een bovenbuis die 0,2 cm langer is.
Voor mij gaat dat perfect in het bos, ik denk dat je niet te ver moet afwijken van je wegfietsen, Rene.
Mijn advies: Zelfde framemaat aanhouden en met je stuurnok een iets kortere zit creëren.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Oh ja, wel SPD pedaaltjes gebruiken.
Succes.
Zadelhoogte is hetzelfde, evenals de hoogte v/h stuur.
Ik gebruik op beide fietsen hetzelfde stuur, nl 3T egonova team en de setback van de zadelpen is op beide fietsen gelijk.
Framematen van mijn Foil en m'n Speci Crux zijn niet erg afwijkend, Speci iets langer balhoofd, 0,5 cm en een bovenbuis die 0,2 cm langer is.
Voor mij gaat dat perfect in het bos, ik denk dat je niet te ver moet afwijken van je wegfietsen, Rene.
Mijn advies: Zelfde framemaat aanhouden en met je stuurnok een iets kortere zit creëren.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Oh ja, wel SPD pedaaltjes gebruiken.
Succes.
-
- Forum-lid
heb de knoop net doorgehakt en een canyon inflite gekocht, volledig ultegra, hyd. schijfremmen etc.
Momenteel ben ik aan het oriënteren op de 2e hands markt - zeker gezien het feit dat het een probeersel is voor het komende jaar. Ik wil de fiets gebruiken om mijn rondjes over de Zeeuwse duinen te doen - een toertocht en natuurlijk woon/werk verkeer.
Enkele die voorbij zijn gekomen :
Scott Addict CX
Giant TCX
Colnago Prestige
Focus Mares
Enkele die voorbij zijn gekomen :
Scott Addict CX
Giant TCX
Colnago Prestige
Focus Mares
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dit is m geworden:
* Giant TCX Advanced SL
* Dura Ace Di2
* Fulcrum Racing 7 - Banden nog te kopen
Fiets is 2e hands - wielen zijn nieuw. Gekocht voor een nette prijs met nieuwe batterij en lader. Maat is S ivm mijn korte benen en stand over hight die hoger is op een cyclocrosser dan mijn racefiets.
Zadel moet nog 1 cm naar voor en hoogte 0,5 cm lager dan de racer op advies. Zit is dan 1cm korter dan op mijn Scott Foil. Stuur en stuurpen worden nog anders ( Ritchey & 3T ergonova ) - banden worden waarschijnlijk Challenge met latex biba's.
Wie trouwens nog een goede site weet voor het afstellen cyclocross remmen .. Ben gisteren even aan het klooien geweest.
* Giant TCX Advanced SL
* Dura Ace Di2
* Fulcrum Racing 7 - Banden nog te kopen
Fiets is 2e hands - wielen zijn nieuw. Gekocht voor een nette prijs met nieuwe batterij en lader. Maat is S ivm mijn korte benen en stand over hight die hoger is op een cyclocrosser dan mijn racefiets.
Zadel moet nog 1 cm naar voor en hoogte 0,5 cm lager dan de racer op advies. Zit is dan 1cm korter dan op mijn Scott Foil. Stuur en stuurpen worden nog anders ( Ritchey & 3T ergonova ) - banden worden waarschijnlijk Challenge met latex biba's.
Wie trouwens nog een goede site weet voor het afstellen cyclocross remmen .. Ben gisteren even aan het klooien geweest.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ziet er mooi uit. Misschien de stuurpen 1cm korter nemen, of in ieder geval een keer proberen met een goedkope tweedehandse. Zelf had ik op de crosser in de winter een 10cm stuurpen en in de zomer als slechtweerfiets een 12cm zodat de zit nagenoeg gelijk was aan mijn racer.
Campagnolo Ultra Dork
- Harryfietst
- Forum-lid
Mooi fietsje!rene schreef: Wie trouwens nog een goede site weet voor het afstellen cyclocross remmen .. Ben gisteren even aan het klooien geweest.
Over afstelling van de remmen: google eens op cyclocross brakes en kijk onder video's. Daar vind je veel handige filmpjes met howto's. Heb ik veel aan gehad toen ik mijn vorige crosser opgebouwd heb.
-
- Forum-lid
Ik zou de latex bandjes weglaten je kunt beter gewoon de dikke erin zetten. Dit ivm met stootlek. Wel een mooie fietsje