Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

Erik1.0
Forum-lid

Gebruikersavatar Erik1.0 16 nov 2016 16:31

Heb het boek nog niet gelezen maar wel wat gedachten over het omerta. Wat je vaak ziet bij criminelen / gangs / disputen is dat nieuwe 'leden' meteen betrokken worden bij 'misdrijven' (de ervaren leden met veel aanzien drukken je een pistool in de hand zodat jij ook de trekker meteen overhaalt); als je niet meteen afstand neemt / het afkeurt, dan ben je dus betrokken, er is onmiddellijk wederzijdse afhankelijkheid (wij weten dingen van elkaar, dus.. allebei mondje dicht!). Bij zo'n zwakke jongen als TD is dit natuurlijk een mechanisme wat uitstekend werkt; hij doet mee, en had zich graag opgewerkt tot leider om later jonge renners het metier en de mores bij te brengen. En volgens mij moet je ook best stevig in je schoenen staan om als verse groene prof tegen Steven de Jongh meteen te zeggen: doe es ff normaal met je handdoekje! Of tegen MB: ik ga toch echt liever pitten, morgen begint de Tour...

kawouter
Forum-lid

kawouter 16 nov 2016 16:43

Eigenlijk het systeem wat David Millar ook al beschrijft in zijn boek. Laat ze eerst zwemmen, maak ze kwetsbaar en voer ze dan doping.

En ik vind TD geen matennaaier of geldwolf en vind Boogerd ook niet zielig. Ik ben ook helemaal niet zo geschokt door de hoeren en de drank. Veel sporters leven nu eenmaal in een ander universum.

Ik ga het overigens niet lezen, ik vind dit soort werkjes altijd van het niveau schoolkrant. Zo slecht geschreven, van die vervelende korte journalisten zinnetjes, zonder enige virtuositeit. Ik ben altijd teleurgesteld.

Dit verklaart natuurlijk wel waarom die biografie van Boogerd van vlak na zijn carriere zo bedroevend slecht was.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2016 17:18

off topic: ik krijg steeds meer het idee dat er echt wel journalisten waren die van de hoed en rand wisten. In die zin vind ik - los van dat ik persoonlijk niet zo weg ben van Thijs Zonneveld - de strijd die hij voert wel lovenswaardig.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 nov 2016 17:35

Ehm.....wat is het "strijd" gedeelte hier dan?
Een bekende 'zondaar' die een boek schrijft, een paar andere bekende zondaren meeneemt en verder niks noem ik geen strijd. Als je strijd voert, pak dan de grootste schijnheilen aan die nu glashard ontkennen maar waar iedereen het van weet.
Less is bore

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2016 17:37

hoe zou jij die aanpakken dan?

ontopic, de maffia roert zich (indien dit waar is natuurlijk):

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 nov 2016 17:47

Tuurlijk roept Thijs dat: nog meer publiciteit is goed voor de verkoop!

Hoe aanpakken? Hoe hebben ze MB aangepakt? Door de druk enorm op te voeren, door onbewezen feiten naar buiten te brengen die achter klopten.
Laat ik helder zijn: voor mij hoeft het niet. Iedereen deed hetzelfde. Maar stop dan ook met dit soort shit te publiceren.
Less is bore

kawouter
Forum-lid

kawouter 16 nov 2016 17:50

Ik heb net "De oorlog heeft geen vrouwengezicht" uit. Dat is pas shit.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 16 nov 2016 17:53

Zou goed zijn als er nu iemand bovenop gaat zitten en zegt, welke bedreigingen, van wie en waarom heb je nog geen aangifte gedaan.
Dit is alleen maar verkapte boekpromotie en de linksmediaas vreten het als zoete koek want het is zo goed voor de kijkcijfers.

Als je het hebt over strijders dan zijn dat bijvoorbeeld de mensen die Armstrong aangepakt hebben, ik denk bijvoorbeeld aan Tyler Hamilton.
Bij een sensatieprogramma DWDD zal het ze worst wezen wat de waarheid is (de feiten) als het de plebs kijkers maar bedient.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 16 nov 2016 17:54

daniel1975 schreef:.. onbewezen feiten ....
Aannames, een feit is een feit, als het onbewezen is dan is het imho geen feit maar een aanname. ;)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2016 17:58

@NicoNB kan me niet voorstellen dat Tyler niet ook uit een of ander eigenbelang de strijd met Armstrong aanging?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 nov 2016 18:00

De linksmediaas hebben zelfs ook Sylvana Simons een podium gegeven, dus hen is niets te dol.

Verder eens met NB: als er echt bedreigingen zijn dan moet je aangifte doen ipv je boek promoten.
Less is bore

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 16 nov 2016 18:02

@NicoNB en @daniel1975: kunnen jullie eens een goede definitie geven van linksmedia(as)? :D. Valt rtl daar trouwens ook onder?

Plaats reactie