Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
daj
- Forum-lid
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50
daj
05 jul 2009 22:23
Evans reed bij die Ridley's ook met een -17 stuurpen.
-
stro
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 11 mar 2009 17:15
stro
05 jul 2009 22:47
IK wil my een Canyon Ultimate AL kader kopen.. in het boekje staat met RITCHEY CARBON STUURPEN EN ZADELPEN. OP DE SITE VAN CANYON NIET...
leef voor de koers,
word een winaar
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Livio Livius
05 jul 2009 22:50
Stro schreef:IK wil my een Canyon Ultimate AL kader kopen.. in het boekje staat met RITCHEY CARBON STUURPEN EN ZADELPEN. OP DE SITE VAN CANYON NIET...
Waarom zet je overal ... achter en schrijf je met hoofdletters. Doet pijn aan de ogen.
Btw frames zijn incl. zadel en stuurpen.
What makes the boat go faster?
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
05 jul 2009 23:01
@fizik; dacht ik wel hoor! Ik vind Evans alleen een enorme ....... en een copycat van Armstrong (meneertje moet z'n fiets ook in een ander kleurtje, ook bodyguards. De geometrie van Canyon zal dan wel "tour" zijn maar lang niet iedereen bij Lotto rijdt met zo'n rare stuurpen (misschien doet Lance het ook?
). Enuh iemand had het over Mensjov die ook niet aanvalt.....klopt misschien maar hij wint WEL (Giro en Vuelta) en zeurt (allerlei smoesjes en excuses waarom het niet lukt) NOOIT!
@Stro; Een AL frame wordt geleverd met ALU (ter verduidelijkingen
) Richey WCS stuur- en zadelpen. Maar neem anders even contact op met Canyon Benelux dan heb je zekerheid.
Aeroad
Grail
Ultimate
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
06 jul 2009 00:59
Sorry maar in de grote rondes rijden onderhand meer kopmannen met speciaal gespoten frames rond dan met de standaard kleuren.
@Teutoon. De fietsen worden niet voor profs gemaakt, maar voor toerfietsers. Daar is namelijk geld mee te verdienen. Die paar wedstrijdrenners die je een frame kunt verkopen schiet niet echt op.
@Sjax. Ik denk niet dat er veel verschil in zit hoe ze op de fiets zitten. Het scheelt alleen een stuk dat die Specialized frames voor profs een extreme geometrie hebben, daardoor kunnen de andere onderdelen een stuk 'normaler' zijn. Die Specialized frames zijn denk ik ook een stukje minder sloping en dat scheelt voor 't oog ook wel veel. Vorig jaar had ik een Ridley waar 't leek alsof m'n stuur absurd laag stond, nu rijd ik op een frame wat minder sloping is met meer hoogte verschil en 't ziet er een stuk fatsoenlijker uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
teutoon
- Forum-lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16
teutoon
06 jul 2009 02:13
@ AMclassic
Fietsen worden niet voor profs gemaakt? Nou, ook niet specifiek voor toerders. Een Scott Addict racebak is toch echt wel gericht op wedstrijdrijders.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
06 jul 2009 02:21
Jaw gericht op, maar als je 't frame specifiek voor de profs zou maken dan hadden ze de balhoofdbuis best nog 1,5-2 cm korter kunnen maken. Maar goed dan heb je een frame wat je nauwlijks gaat verkopen. Cervelo heeft een behoorlijk sportieve geometrie, maar toch hadden de profs nog -17 graden stuurpennen nodig en reden ze allemaal op een heel klein frame.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
teutoon
- Forum-lid
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16
teutoon
06 jul 2009 14:11
We zijn het eens, alleen weet jij of iemand waarom veel profs zo laag zitten? Een Rebellin heeft gewoon spacers onder zn stuurpen zitten. Het is toch echt allemaal persoonlijk
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
06 jul 2009 14:17
Aerodynamica, hoe minder wind je vangt des te harder ga je. Maar er rijden wel uitzonderingen rond in 't peleton, bijv Basso zit heel erg recht op. Probleem van dieper gaan zitten is ook dat veel renners minder vermogen kunnen weg trappen, dus het is zaak om het optimum te vinden. Daarnaast is er nog de verhouding in lichaamsmaten die bij profs 't zelfde effect heeft als bij ons prutsers
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
07 jul 2009 18:11
Aeroad
Grail
Ultimate