Pagina 146 van 1870
Geplaatst: 05 jul 2009 19:48
door Winston
jaapie91 schreef:Wat had Evans gedaan met zijn tijdritfiets, want ik kon uit de beelden opmaken wat ze ermee uitgevoerd hadden:p
[img=http://img188.imageshack.us/img188/8049/speedmax.jpg]
Geplaatst: 05 jul 2009 22:23
door daj
Evans reed bij die Ridley's ook met een -17 stuurpen.
Geplaatst: 05 jul 2009 22:47
door stro
IK wil my een Canyon Ultimate AL kader kopen.. in het boekje staat met RITCHEY CARBON STUURPEN EN ZADELPEN. OP DE SITE VAN CANYON NIET...
Geplaatst: 05 jul 2009 22:50
door Livio Livius
Stro schreef:IK wil my een Canyon Ultimate AL kader kopen.. in het boekje staat met RITCHEY CARBON STUURPEN EN ZADELPEN. OP DE SITE VAN CANYON NIET...
Waarom zet je overal ... achter en schrijf je met hoofdletters. Doet pijn aan de ogen.
Btw frames zijn incl. zadel en stuurpen.
Geplaatst: 05 jul 2009 23:01
door tomtom
@fizik; dacht ik wel hoor! Ik vind Evans alleen een enorme ....... en een copycat van Armstrong (meneertje moet z'n fiets ook in een ander kleurtje, ook bodyguards. De geometrie van Canyon zal dan wel "tour" zijn maar lang niet iedereen bij Lotto rijdt met zo'n rare stuurpen (misschien doet Lance het ook?
). Enuh iemand had het over Mensjov die ook niet aanvalt.....klopt misschien maar hij wint WEL (Giro en Vuelta) en zeurt (allerlei smoesjes en excuses waarom het niet lukt) NOOIT!
@Stro; Een AL frame wordt geleverd met ALU (ter verduidelijkingen
) Richey WCS stuur- en zadelpen. Maar neem anders even contact op met Canyon Benelux dan heb je zekerheid.
Geplaatst: 06 jul 2009 00:59
door amclassic-fan
Sorry maar in de grote rondes rijden onderhand meer kopmannen met speciaal gespoten frames rond dan met de standaard kleuren.
@Teutoon. De fietsen worden niet voor profs gemaakt, maar voor toerfietsers. Daar is namelijk geld mee te verdienen. Die paar wedstrijdrenners die je een frame kunt verkopen schiet niet echt op.
@Sjax. Ik denk niet dat er veel verschil in zit hoe ze op de fiets zitten. Het scheelt alleen een stuk dat die Specialized frames voor profs een extreme geometrie hebben, daardoor kunnen de andere onderdelen een stuk 'normaler' zijn. Die Specialized frames zijn denk ik ook een stukje minder sloping en dat scheelt voor 't oog ook wel veel. Vorig jaar had ik een Ridley waar 't leek alsof m'n stuur absurd laag stond, nu rijd ik op een frame wat minder sloping is met meer hoogte verschil en 't ziet er een stuk fatsoenlijker uit.
Geplaatst: 06 jul 2009 02:13
door teutoon
@ AMclassic
Fietsen worden niet voor profs gemaakt? Nou, ook niet specifiek voor toerders. Een Scott Addict racebak is toch echt wel gericht op wedstrijdrijders.
Geplaatst: 06 jul 2009 02:21
door amclassic-fan
Jaw gericht op, maar als je 't frame specifiek voor de profs zou maken dan hadden ze de balhoofdbuis best nog 1,5-2 cm korter kunnen maken. Maar goed dan heb je een frame wat je nauwlijks gaat verkopen. Cervelo heeft een behoorlijk sportieve geometrie, maar toch hadden de profs nog -17 graden stuurpennen nodig en reden ze allemaal op een heel klein frame.
Geplaatst: 06 jul 2009 14:11
door teutoon
We zijn het eens, alleen weet jij of iemand waarom veel profs zo laag zitten? Een Rebellin heeft gewoon spacers onder zn stuurpen zitten. Het is toch echt allemaal persoonlijk
Geplaatst: 06 jul 2009 14:17
door amclassic-fan
Aerodynamica, hoe minder wind je vangt des te harder ga je. Maar er rijden wel uitzonderingen rond in 't peleton, bijv Basso zit heel erg recht op. Probleem van dieper gaan zitten is ook dat veel renners minder vermogen kunnen weg trappen, dus het is zaak om het optimum te vinden. Daarnaast is er nog de verhouding in lichaamsmaten die bij profs 't zelfde effect heeft als bij ons prutsers
Geplaatst: 07 jul 2009 18:11
door tomtom