Scott
Kikkie schreef:
u vraagt, wij verzorgen ... verder droomfiets natuurlijk!
Niet mee eens.
Ik vind de Concor een echt Koerszadel! Gemaakt om uren mee te fietsen zonder ergens last van te hebben. ik vind hem dan ook absoluut niet lelijk op bv een Trek madone of deze Scott. Ik krijg er altijd zo'n coureur-gevoel bij. Van die snelle mannen met hoge velgen maar wel een comfy zadel. (Y)
Nice bike Raydox
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Nieuwe fiets van een forumlid (R4 in de maat L):
[img=http://img181.imageshack.us/img181/2346/scottr3pg5.jpg]
[img=http://img181.imageshack.us/img181/2346/scottr3pg5.jpg]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
je hebt gelijk, R4 (R3 is stukje duurder....)
Als ik er vandaag één zou kopen, zou het dezelfde zijn (in XL)
Ik volg reeds enkele jaren de bewegingen op dit forum en heb mij 2 jaar geleden, mede dankzij de positieve kritieken hier, een Scott CR1 Team aangeschaft.
En ik moet zeggen, ik heb het mij nog geen seconde beklaagd.
Degene waar ik mee rondhos, is een versie met het metalen plaatje op de buitenzijde van de rechter liggende vork, ter voorkoming van té grote beschadiging door een chain suck. In eerdere posts, ik geloof door Sharkman (1), is daar al eens naar gerefereerd. En het heeft zijn dienst al ruimschoots bewezen.
Toch is er een probleempje mee, het begint namelijk los te komen van de vork. Ik heb er nog niks aan gedaan (dan kan je ook niks verkeerd doen) maar zie nu dat het meer en meer begint los te komen. Het lijkt gewoon op de vork gelijmd vanwege de meerekkende lijmresten die zichtbaar worden.
Ik zou dit plaatje nu terug op zijn plaats willen krijgen. Hoe doe ik dat het beste? Mag hiervoor Locktite gebruikt? Ik weet dat dit mag toegepast met metaal op metaal, maar kan dit ook met metaal op carbon zonder schade aan de carbon toe te brengen (op termijn)? Andere soorten lijm die hiervoor moeten of kunnen dienen zonder gevaar?
Een praktisch aangelegde buurman suggereerde gewoon 2 schroefjes erdoor te boren en wat Tec7 maar dat lijkt me niet echt een optie .
Graag raad vd kenners.
Alvast bedankt.
Ik volg reeds enkele jaren de bewegingen op dit forum en heb mij 2 jaar geleden, mede dankzij de positieve kritieken hier, een Scott CR1 Team aangeschaft.
En ik moet zeggen, ik heb het mij nog geen seconde beklaagd.
Degene waar ik mee rondhos, is een versie met het metalen plaatje op de buitenzijde van de rechter liggende vork, ter voorkoming van té grote beschadiging door een chain suck. In eerdere posts, ik geloof door Sharkman (1), is daar al eens naar gerefereerd. En het heeft zijn dienst al ruimschoots bewezen.
Toch is er een probleempje mee, het begint namelijk los te komen van de vork. Ik heb er nog niks aan gedaan (dan kan je ook niks verkeerd doen) maar zie nu dat het meer en meer begint los te komen. Het lijkt gewoon op de vork gelijmd vanwege de meerekkende lijmresten die zichtbaar worden.
Ik zou dit plaatje nu terug op zijn plaats willen krijgen. Hoe doe ik dat het beste? Mag hiervoor Locktite gebruikt? Ik weet dat dit mag toegepast met metaal op metaal, maar kan dit ook met metaal op carbon zonder schade aan de carbon toe te brengen (op termijn)? Andere soorten lijm die hiervoor moeten of kunnen dienen zonder gevaar?
Een praktisch aangelegde buurman suggereerde gewoon 2 schroefjes erdoor te boren en wat Tec7 maar dat lijkt me niet echt een optie .
Graag raad vd kenners.
Alvast bedankt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Gewoon boren en dan zelftappers houdt het plaatje in ieder geval prima.
En serieus: Crankstel verwijderen, fohn op het plaatjes tot de dubbelzijdige autotape loslaat. Dan plaatje en anchtervork met een oplosmiddel (thinner o.i.d.) van plakresten ontdoen, plaatje en frame ontvetten (alcohol), nieuwe dubbelzijdige tape op het plaatje aanbregen (de zwarte van bijv. Bison), en plaatje weer plakken.
En serieus: Crankstel verwijderen, fohn op het plaatjes tot de dubbelzijdige autotape loslaat. Dan plaatje en anchtervork met een oplosmiddel (thinner o.i.d.) van plakresten ontdoen, plaatje en frame ontvetten (alcohol), nieuwe dubbelzijdige tape op het plaatje aanbregen (de zwarte van bijv. Bison), en plaatje weer plakken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
jar (maar elke goede dubbelzijdige autotape/kleefband is o.k.
Sharkman 1 schreef:Nieuwe fiets van een forumlid (R4 in de maat L):
[img=http://img181.imageshack.us/img181/2346/scottr3pg5.jpg]
Inderdaad ... mijn nieuwe speeltje. Afgelopen donderdag opgehaald bij Sharkman die 'm vakkundig voor me heeft opgebouwd.
Ik heb alleen maar een keukenweegschaal in huis die tot 3 kg gaat, dus nog geen idee wat het gewicht is.
Afgemonteerd met:
- Groep: Campagnolo Record 2005 (gecombineerd met 2008 achterderailleur en Veloce 2005 CT crankstel).
- Stuurpen en stuur: Easton EC70
- Zadelpen: Easton EA90
- Zadel: Specialized Toupe
- Wielen: Fulcrum Racing 1
- Bandjes: Continental GP 4000S
- Bidonhouders: Tune
- Stuurlint: carbon lint
Let niet op de MTB pedalen. Die gaan er nog af. Eerst nieuwe schoenen kopen.
Ik ben er erg blij mee. Over drie weken naar de Vogezen. Ga ik er lekker mee knallen.