Wielrennen op tv
- daniel1975
- Forum-lid HC
Was geen Sky bashen, maar realiteit. Was gewoon een volledige trein van 1 ploeg op kop waar geen mens overheen kon.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
sky heeft heel intelligent gereden en Kwiatkowski daar gebracht waar die moest zijn. Dat Sagan bijna iedereen laat staan boven aan de Poggio is erg knap. Jammer dat niet meer renners die final jump konden maken.
Sagan was de sterkste vandaag, maar hij ging net de vroeg aan in de sprint.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Maar Tom heeft de halve Poggio op kop gereden. Een klein stukje na dat hij er af ging kwam de aanval. Ik denk eerder dat het Tom was die het tempo zo hoog hield dat niemand kon aanvallen en niet zozeer Sky.daniel1975 schreef:Was geen Sky bashen, maar realiteit. Was gewoon een volledige trein van 1 ploeg op kop waar geen mens overheen kon.
Dat idee had ik ook, volgens mij was Tom behoorlijk uitgepierd vlak voor de top.rondje schreef:Maar Tom heeft de halve Poggio op kop gereden. Een klein stukje na dat hij er af ging kwam de aanval. Ik denk eerder dat het Tom was die het tempo zo hoog hield dat niemand kon aanvallen en niet zozeer Sky.daniel1975 schreef:Was geen Sky bashen, maar realiteit. Was gewoon een volledige trein van 1 ploeg op kop waar geen mens overheen kon.
Abide.
Welnee, Sky reed in hun eigen tempo en Tom reed daarvoor uit en probeerde het tempo omhoog te krijgen. Alleen had Sky daar geen zin in, waardoor er aldoor een gat viel en Tom zich weer terug moest laten zakken om te proberen het tempo omhoog te jagen om sprinters zoals Viviani eraf te krijgen...
Dit was echt Sky treintje, die het tempo aangeeft in optima forma.
Dit was echt Sky treintje, die het tempo aangeeft in optima forma.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik had sterk de indruk dat Sagan het allemaal niet zoveel boeide vandaag en eigenlijk wel eens wilde kijken waar het schip zou stranden als hij zou doen wat op een bepaald moment goed voelde.boswielrenner schreef:sky heeft heel intelligent gereden en Kwiatkowski daar gebracht waar die moest zijn. Dat Sagan bijna iedereen laat staan boven aan de Poggio is erg knap. Jammer dat niet meer renners die final jump konden maken.
Als Sagan daadwerkelijk voor de overwinning had willen gaan dan had hij wel gaan linkeballen maar daarentegen blijft hij op kop rijden en gaat vanuit die positie (veel te vroeg) de sprint aan.
Meer een trainings/test rit voor Sagan die denk ik andere plannen heeft dit voorjaar.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
Ik vond het echt geen typische Skytrein. Ze hebben zich bewust tot 10km voor de meet totaal niet laten zien en alleen maar gespaard. Daarna hebben ze geprobeerd net hard genoeg naar boven te rijden dat Viviani mee kon, andere sprinters eraf moesten en niemand al te ver weg kon rijden. Dat was de reden dat ze niet echt achter Tom aanreden, hij reed namelijk ook niet echt weg.
Kwiatkowski was voor hun Plan B, en die moest wel meegaan toen Sagan ging. (Met 560w gedurende 6 minuten, eigenlijk niet zo heel bijzonder) In zo een geval wint soms iemand anders dan degene die je verwacht. En dat zijn dan de ongeplande marginal gains. Als Sagan 10m meer voor ligt op de top wint hij mischien alleen, als hij 100m later was begonnen met sprinten had hij wellicht ook gewonnen.
In vond het sky optreden in ieder geval heel anders dan in de grote rondes.
Ik vind het laatste 1/2uur van MSR trouwens vrijwel altijd heel spectaculair, daar zijn meestal veel meer potentiële winnaars dan in de andere klassiekers.
EP
Kwiatkowski was voor hun Plan B, en die moest wel meegaan toen Sagan ging. (Met 560w gedurende 6 minuten, eigenlijk niet zo heel bijzonder) In zo een geval wint soms iemand anders dan degene die je verwacht. En dat zijn dan de ongeplande marginal gains. Als Sagan 10m meer voor ligt op de top wint hij mischien alleen, als hij 100m later was begonnen met sprinten had hij wellicht ook gewonnen.
In vond het sky optreden in ieder geval heel anders dan in de grote rondes.
Ik vind het laatste 1/2uur van MSR trouwens vrijwel altijd heel spectaculair, daar zijn meestal veel meer potentiële winnaars dan in de andere klassiekers.
EP
Je kunt dit Sky wel in de schoenen schuiven maar ik denk eerder aan alle renners die harder de Cipressa en Poggio op kunnen dan Viviani en Matthews. of die gast van AG2R waar niemand mee mee durft te gaan. De meeste ploegen hadden een sprinter bij, dan kan ik er nog inkomen dat je het wel handig vindt dat Sky of Sunweb het werk opknapt maar b.v. Astana of Lotto-Jumbo hebben gewoon voor spek en bonen mee gedaan.
Maar al met al was het toch best leuk om te zien.
Maar al met al was het toch best leuk om te zien.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ik denk dat de sterksten mee zijn gegaan. Matthews probeerde het nog maar kon echt niet mee.
Maak joe woar
-
- Forum-lid HC
"Sneller dan de sprinters de Poggio op kunnen".
Daarmee suggereer je dat de Poggio een soort col is maar dat is het voor de profs natuurlijk niet echt. Ze reden gisteren in 6 minuten met 37km/u gemiddeld naar boven en dat is dan inclusief de bochten. Bij die snelheden heb je echt nog wel flink profijt van de slipstream en kunnen de iets zwaardere sprinters hun gewichtsnadeel vrijwel allemaal teniet doen in de groep.
Het enige leuke van MSR is gewoon dat het allemaal een echt grensgeval is. Net geen klim op het laatste. Een heel lange rit welke je afhankelijk van weer en snelheid net wel of net niet sloopt. Dus bijna alle sprinters en klimmers zitten bijna altijd binnen een minuut van de winnaar terwijl de meesten toch geen schijn van kans hebben gehad om te winnen.
Ik dacht vroeger ook altijd dat die laatste klim veel zwaarder moest zijn zodat het verschil kon worden gemaakt maar daar de k ik nu anders over.
EP
Daarmee suggereer je dat de Poggio een soort col is maar dat is het voor de profs natuurlijk niet echt. Ze reden gisteren in 6 minuten met 37km/u gemiddeld naar boven en dat is dan inclusief de bochten. Bij die snelheden heb je echt nog wel flink profijt van de slipstream en kunnen de iets zwaardere sprinters hun gewichtsnadeel vrijwel allemaal teniet doen in de groep.
Het enige leuke van MSR is gewoon dat het allemaal een echt grensgeval is. Net geen klim op het laatste. Een heel lange rit welke je afhankelijk van weer en snelheid net wel of net niet sloopt. Dus bijna alle sprinters en klimmers zitten bijna altijd binnen een minuut van de winnaar terwijl de meesten toch geen schijn van kans hebben gehad om te winnen.
Ik dacht vroeger ook altijd dat die laatste klim veel zwaarder moest zijn zodat het verschil kon worden gemaakt maar daar de k ik nu anders over.
EP