Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Ik ben al jaren een heel tevreden Zwift gebruiker en die 5€ per maand meer boeit mij niet gezien k er genoeg voldoening voor terug krijg. Vooral het kunnen fietsen bij gebrek aan tijd, even een uurtje laat in de avond, bij slecht weer, etc. heeft geen prijs.
Ook is mijn niveau tijdens het starten van het "buiten seizoen" ook veel beter en je kunt je account bevriezen voor de maanden dat je Zwift niet gebruik, dus.....
Ook is mijn niveau tijdens het starten van het "buiten seizoen" ook veel beter en je kunt je account bevriezen voor de maanden dat je Zwift niet gebruik, dus.....
ik gebruik nu sinds een jaar Zwift "omdat iedereen dat doet" icm join rijd ik hier mijn trainingen in als het buiten te slecht is om te fietsen, of als ik specifiek een "goede" training wil afwerken. Langer dan 2-2.5u rijd ik niet binnen.
ik gebruik verder geen enkele andere functie uit Zwift, ik doe niet mee aan events of virituele wedstrijden. Nu de prijs toch vrij fors naar boven gaat, twijfel ik of er geen betere/andere platforms zijn die beter aansluiten bij mijn gebruik, maar zo ja welke dan? En die dan goedkoper zijn als zwift anders kan ik dat net zo goed blijven gebruiken.
ik gebruik verder geen enkele andere functie uit Zwift, ik doe niet mee aan events of virituele wedstrijden. Nu de prijs toch vrij fors naar boven gaat, twijfel ik of er geen betere/andere platforms zijn die beter aansluiten bij mijn gebruik, maar zo ja welke dan? En die dan goedkoper zijn als zwift anders kan ik dat net zo goed blijven gebruiken.
Ik weet nog dat Strava de prijzen ook omhoog gooide en dat veel mensen ook sputterden, nu zijn veel mensen Subscriber omdat ze de leaderboards willen zien. Dat gaat denk ik ook met Zwift gebeuren omdat uiteindelijk "iedereen" op Zwift zit, en het een van de leukste (sociale) platformen is.
Tegenwoordig knipperen de meesten hier niet eens meer met de ogen als ze 6K€ voor een frame, 2K€ voor wielen, 500€ voor een OPW setje en +200€ voor broeken en shirtjes aftikken, maar 5€ voor een software platform die in 7 jar geen verhoging heeft doorgevoerd en het dak is er af.
Geef het een paar maanden en dan hoor je niemand meer na de zomer als ze de pain-cave weer in moeten.....
Tegenwoordig knipperen de meesten hier niet eens meer met de ogen als ze 6K€ voor een frame, 2K€ voor wielen, 500€ voor een OPW setje en +200€ voor broeken en shirtjes aftikken, maar 5€ voor een software platform die in 7 jar geen verhoging heeft doorgevoerd en het dak is er af.
Geef het een paar maanden en dan hoor je niemand meer na de zomer als ze de pain-cave weer in moeten.....
Medio vorig jaar heb ik na 10 jaar het fietsen weer opgepakt. Fiets van een paar duizend euro. Nog even een Tacx er tegen aan gegooid. Sinds november een Zwift abonnement waar ik best wel veel plezier van heb gehad. De afgelopen maand heb ik voornamelijk buiten gefietst. Na de mail over de prijsverhoging heb ik het abonnement gestopt. Een beetje impulsief ook. Wanneer het richting herfst gaat dan ga ik wel weer zwiften. Zwift heeft toch wel zijn charmes en uitdagingen
Vraagje aan de kenners :
Mijn fietsenkamer / paincave / mancave is goed aan het vorderen. Fietsen staan ( nog 1 nieuwe mat bestellen ). HD Tv staat en de Wahoo getest met de eerste gen. 4K Apple TV van 2017 of zoiets. Nu viel het beeld mee, maar de beeld opbouw is niet zo denderend tov iPad gen. 10e generatie.
Wat nu te doen ?
* Apple TV laatste generatie ( nieuwe chip, beter beeld ? sneller qua beeldopbouw )
* Chromecast en dan met de iPad naar de Chromecast ?
Welke keuze is beter, prijs is ondergeschikt. TV is HD maar geen smart TV - ik ga geen nieuw scherm kopen……. Voorlopig.
Mijn fietsenkamer / paincave / mancave is goed aan het vorderen. Fietsen staan ( nog 1 nieuwe mat bestellen ). HD Tv staat en de Wahoo getest met de eerste gen. 4K Apple TV van 2017 of zoiets. Nu viel het beeld mee, maar de beeld opbouw is niet zo denderend tov iPad gen. 10e generatie.
Wat nu te doen ?
* Apple TV laatste generatie ( nieuwe chip, beter beeld ? sneller qua beeldopbouw )
Welke keuze is beter, prijs is ondergeschikt. TV is HD maar geen smart TV - ik ga geen nieuw scherm kopen……. Voorlopig.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik kreeg het met de combi “TV-apple TV” niet lekker voor elkaar. Veel drop outs, en gedoe door de beperkte connecties. Gewoon met de Ipad liep het wel. Maar ja, klein schermpje hè. Via chromecast heb ik nooit geprobeerd.
Voor mij was de oplossing een 2e hands PC, die twee taken heeft. Zwift draaien, en de TV van bijbehorend beeld voorzien. Sindsdien geen centje pijn meer én ook prima visuele prestaties van het systeem.
Voor mij was de oplossing een 2e hands PC, die twee taken heeft. Zwift draaien, en de TV van bijbehorend beeld voorzien. Sindsdien geen centje pijn meer én ook prima visuele prestaties van het systeem.
- daniel1975
- Forum-lid HC
AppleTV draait bij ons prima op een 50"scherm icm een Wahoo. Denk dat die ATV ook al wel een jaar of 5 oud is.
Staat wel een snelle wifi achter, ik meet op zolder vaak zo rond de 300mbps.
Staat wel een snelle wifi achter, ik meet op zolder vaak zo rond de 300mbps.
Less is bore
Apple TV 4k (laatste generatie) werkt bij mij perfect als Zwift device, gekoppeld aan een TV. Geen uitval, super beeldkwaliteit, heel betrouwbaar, stabiele koppeling met smart trainer. Maar omdat je dan toch nog een tweede scherm (of multitasking) nodig hebt om bvb Netflix of youtube filmpjes te kijken, heb ik de ATV gewoon ertussenuit gehaald en gebruik ik nu een laptop (scherm 1) gekoppeld aan een TV (scherm 2).rene schreef: ↑22 okt 2024 22:56 Vraagje aan de kenners :
Wat nu te doen ?
Ik had al een Apple TV beneden in de woonkamer ( 4K 2017 ), en vandaag een nieuwe Apple TV 4K 128Gb versie gekocht voor in mijn mancave. Samen met een nieuwe LG 43” UHD scherm / TV de ideale setup en redelijk goedkoop. Picture in Picture werkt goed, ideaal tijdens Zwift. Snelheid van de nieuwe 2022 tov de 2017 Apple TV is ook hoger, en iets meer details door de nieuwe processor.
De reden van de Apple TV of anders een Mac mini ( serieus over gedacht ) is de simpelheid van de Apple . Mijn vrouw moet ook een Zwift training kunnen starten, en dat is met enkel een afstandsbediening handiger dan ook nog een PC opstarten en goede HDMI poort selecteren en programma starten.
Voorlopig ben ik tevreden, nu nog een werkbank kopen bij HBM en dan is de mancave / fietsenkamer wel een eind klaar. Lijstjes voor aan de muur zijn er al, beugel om mijn Scott aan de muur te hangen is onderweg
De reden van de Apple TV of anders een Mac mini ( serieus over gedacht ) is de simpelheid van de Apple . Mijn vrouw moet ook een Zwift training kunnen starten, en dat is met enkel een afstandsbediening handiger dan ook nog een PC opstarten en goede HDMI poort selecteren en programma starten.
Voorlopig ben ik tevreden, nu nog een werkbank kopen bij HBM en dan is de mancave / fietsenkamer wel een eind klaar. Lijstjes voor aan de muur zijn er al, beugel om mijn Scott aan de muur te hangen is onderweg
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
maart 25 ook gedaan met gratis indievelo!jan831 schreef: ↑07 mei 2024 21:45 na de winter zwift m'n abonnement opgezegd. Door het natte voorjaar toch terug begonnen met binnen fietsen. MyWhoosh was nogal instabiel, en na een crash was je ook nog eens alles kwijt van de rit. Dan maar overgeschakeld naar indievelo, en best tevreden hierover. Gratis, en het ondersteund ook .zwo-files.
Zeker met die prijsverhoging ga ik volgend najaar/winter terug naar Indievelo. Maar eerst lekker buiten fietsen!
trainerroad eeft het overgekocht
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)