Overheen? Ik zou op de top toch maar omdraaien en dezelfde weg teruggaan, ...of met de mountainbike, natuurlijk, dan kan 't wel...papindebenen schreef:Yep, de hoogste berg in europa waar je met je fiets overheen kan. In Zuid Spanje, ongeveer 3400 meter. Volgende opgave maar weer.
Raad de G.E.
- Pap in de benen
- Forum-lid
Inderdaad, ik zat gisteren te Googelen en ik zag erg veel grindpaadjes. Je kan dus niet vanaf de kust omhoog zonder mountainbike? Dat had me namelijk wel leuk geleken.tennisser schreef:Overheen? Ik zou op de top toch maar omdraaien en dezelfde weg teruggaan, ...of met de mountainbike, natuurlijk, dan kan 't wel...
Ik geloof toch dat de Pico Veleta bekend staat als de hoogste berg die je geasfalteerd kunt bereiken. Het is zeer slecht, niet onderhouden asfalt en niet meer dan een paadje, maar toch. Weet het toevallig omdat ik wilde weten of de Tiefenbachferner in Oostenrijk niet het hoogste stukje asfalt was (2829 meter, is dus nummer 2 voor zover ik kon vinden, helaas).
Vanaf de zuidkant moet je inderdaad met de mountainbike.papindebenen schreef:Inderdaad, ik zat gisteren te Googelen en ik zag erg veel grindpaadjes. Je kan dus niet vanaf de kust omhoog zonder mountainbike? Dat had me namelijk wel leuk geleken.tennisser schreef:Overheen? Ik zou op de top toch maar omdraaien en dezelfde weg teruggaan, ...of met de mountainbike, natuurlijk, dan kan 't wel...
Klopt (van Europa).ponsteen schreef:Ik geloof toch dat de Pico Veleta bekend staat als de hoogste berg die je geasfalteerd kunt bereiken.
Vanuit het noorden is het 43km lang klimmen vanaf Granada, gewoon over asfalt tot de top, ook de laatste kilometers. Er zitten in het allerlaatste stuk wat gaten in de weg, maar het is zeker geen 'paadje', het is zeker een metertje of 3 breed.ponsteen schreef:Het is zeer slecht, niet onderhouden asfalt en niet meer dan een paadje, maar toch. Weet het toevallig omdat ik wilde weten of de Tiefenbachferner in Oostenrijk niet het hoogste stukje asfalt was (2829 meter, is dus nummer 2 voor zover ik kon vinden, helaas).
Terug naar de nieuwe opgave
Col de la Bonette ?
Col de la Bonette ?
-
- Forum-lid
Het is niet de Col de la Bonette..
Kijk mama, zonder handen ................. Kijk mama, zonder tanden
Ploegmaatje van me is er in februari omhoog gereden. Tot het niet meer ging met de sneeuw uiteraard.ponsteen schreef:Duidelijk; mensen overdrijven nogal eens over de staat van asfalt.
2700 hoogtemeters in 1 beklimming. Mont Ventoux met Joux-plane erbij. Zijn toch statistieken om bij weg te zwijmelen...
Het wegdek zag er zo uit (2700 meter)
- Pap in de benen
- Forum-lid
Misschien beklom je ploegmaat de zuidhelling? Of kwam hij vanaf Granada? Het ziet er niet echt uitnodigend uit...
@ toerfietserftw: Ik denk dat we een hintje nodig hebben...
-
- Forum-lid
Hij past zeker in het rijtje onverhard/halfverhard...papindebenen schreef:Misschien beklom je ploegmaat de zuidhelling? Of kwam hij vanaf Granada? Het ziet er niet echt uitnodigend uit...
Kijk mama, zonder handen ................. Kijk mama, zonder tanden
Col de Parpaillon ?