Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 30 sep 2009 23:31

janom schreef:waarom is iedereen hier zo onnozel en besmeurt de eigen sport om het steeds maar over doping in het wielrennen te hebben?
Natuurlijk is dit fietsforum, maar denk eens na?
Waarom is het wielrennen altijd de kop van jut??
Waar blijven de voetballers in operation Puerto?
Die waren er toch???

die hele dopingcontrolefabriek is gewoon een hele bedrijfstak aan het worden waar velen inmiddels hun eigen belang bij hebben om verschillende redenen.
Dat het puur gaat om het beschermen van renners tegen zichzelf en het uitbannen van bedriegers heb ik nooit geloofd!!!

Onze politiek geeft bijv. ook altijd hele mooie morele redenen voor bepaalde maatregelen, terwijl het bijna altijd puur gaat om het valselijk motiveren van bezuinigingen...

Daarnaast vraag ik me af waarom alleen het wielrennen werkelijk de kop van jut is op dit gebied??

Door de dopinggebruikers zal men zeggen............maar stel nu eens dat vanaf nu op elke halve kilometer weg in NL gecontroleerd gaat worden in het verkeer....
Dan zal het snel lijken of heel NL een bende verkeersovertreders is, terwijl er feitelijk niets veranderd is aan de situatie zoals ie nu is...

Als dit toch eens in het voetbal zou gebeuren...........hahahaaaa
Dat zou gewoon niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het wielrennen wordt net zo veel gebruikt als in elke andere topsport alleen er wordt veel meer gecontroleerd!!! Dan komt er ook veel meer uit!

Neem nou bodybuilding als uiterste! Die gasten testen praktisch nooit positief!
Want er wordt niet of praktisch niet getest!!

En dan het voetbal met die debiele salarissen!!! Daar gaat zoveel geld in om dat als er ergens reden is om iets te gebruiken het wel daar is!! Alleen de voetbal wereld schermt zich prima af! Laat zich niet gebruiken als kop van jut!!!

En oja, last but not least: onze schaatsers trainen hard op brood met pindakaas!


Ik geloof niet dat hier zoveel onnozelen ronddwalen. We hebben het wel over doping, maar in een speciaal forum. Je hoeft dit niet te lezen hoor! Je hebt zeker gelijk over de ongelijke behandeling van het wielrennen. En ondanks alles blijft de sport populair. Zeg nu eerlijk, er gaat toch geen enkele sport boven wielrennen?

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 01 okt 2009 00:34

En nog even over de verjaring van die deze test. Thomas D is op kerstavond 2007 getest, zolang geleden is dat niet, en uit de berichtgeving van de UCI (dit voorjaar) kun je afleiden dat er toen in 2009 opnieuw aanleiding was om TD weer eens onder de loupe te nemen. Mede daarom is er opnieuw gekeken naar die staal uit 2007. Dus hier lijkt me van verjaring geen sprake. Dat zou Valverde dan eerder kunnen roepen, want de invallen bij Fuentes dateren van mei 2006.

Thomas D. bekent dan nu wel, maar het zou gaan om een éénmalige misstap. Dat vind ik wel jammer dat ie dat beweert. Het is steeds zoeken naar de manier om er mee weg te komen. Eerst alles ontkennen, de vermoorde onschuld spelen, beweren dat je geflikt wordt, terwijl je weet dat het niet zo is, en dan zou hij nu toevallig op kerstavond één keertje positief zijn geweest, dat gelooft toch niemand?

De dynepo waar het omgaat is achteraf ook aangetroffen in stalen van Rasmussen uit de Tour van 2007. Dat heeft toen niet tot een schorsing geleid. Volgens mij omdat het toen (Tour 2007) niet strafbaar was en de testmethode ook nog niet erkend was. Wel een duidelijke aanwijzing dat er in de Raboploeg meer aan de hand was dan alleen gesjoemel met de "Where abouts" van Rasmussen. Ik ben benieuwd of de ploeg hier nog op reageert.

En ja, niet alleen in het wielrennen wordt gebruikt, maar dat is nu eenmaal de sport die er het meest mee geassocieerd wordt en m.i. niet ten onrechte.
a.k.a Joe

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 01 okt 2009 00:40

Hier trouwens een link naar een artikel in de Volkskrant, voordat de uitslag van de contra-expertise bekend was. Schetst m.i. een goed beeld van TD.

Artikel Volkskrant
a.k.a Joe

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 01 okt 2009 01:05

janom schreef:waarom is iedereen hier zo onnozel en besmeurt de eigen sport om het steeds maar over doping in het wielrennen te hebben?
Natuurlijk is dit fietsforum, maar denk eens na?
Waarom is het wielrennen altijd de kop van jut??
Waar blijven de voetballers in operation Puerto?
Die waren er toch???

die hele dopingcontrolefabriek is gewoon een hele bedrijfstak aan het worden waar velen inmiddels hun eigen belang bij hebben om verschillende redenen.
Dat het puur gaat om het beschermen van renners tegen zichzelf en het uitbannen van bedriegers heb ik nooit geloofd!!!

Onze politiek geeft bijv. ook altijd hele mooie morele redenen voor bepaalde maatregelen, terwijl het bijna altijd puur gaat om het valselijk motiveren van bezuinigingen...

Daarnaast vraag ik me af waarom alleen het wielrennen werkelijk de kop van jut is op dit gebied??

Door de dopinggebruikers zal men zeggen............maar stel nu eens dat vanaf nu op elke halve kilometer weg in NL gecontroleerd gaat worden in het verkeer....
Dan zal het snel lijken of heel NL een bende verkeersovertreders is, terwijl er feitelijk niets veranderd is aan de situatie zoals ie nu is...

Als dit toch eens in het voetbal zou gebeuren...........hahahaaaa
Dat zou gewoon niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het wielrennen wordt net zo veel gebruikt als in elke andere topsport alleen er wordt veel meer gecontroleerd!!! Dan komt er ook veel meer uit!

Neem nou bodybuilding als uiterste! Die gasten testen praktisch nooit positief!
Want er wordt niet of praktisch niet getest!!

En dan het voetbal met die debiele salarissen!!! Daar gaat zoveel geld in om dat als er ergens reden is om iets te gebruiken het wel daar is!! Alleen de voetbal wereld schermt zich prima af! Laat zich niet gebruiken als kop van jut!!!

En oja, last but not least: onze schaatsers trainen hard op brood met pindakaas!



RESPECT!
:D:D:D:D

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 01 okt 2009 10:07

janom schreef:En oja, last but not least: onze schaatsers trainen hard op brood met pindakaas!


Wellicht kun je even uitleggen wat je hiermee bedoelt.

Er zijn inderdaad schaatsers die brood met pindakaas eten, maar dan wel bruin brood.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 01 okt 2009 11:47

Dekker is een wanker. Jammer dat ie de onschuld speelt, om vervolgens een 'eenmalige fout' toe te geven.
"ja sorry, met het kerstdiner hebben we altijd een potje epo op tafel staan, ik kon er deze keer niet van af blijven. Maar normaal eet ik dat niet hoor, de rest van het jaar gewoon pasta, basta!"

Hoe kun je nu al op je 22e zo verpest zijn...jammer.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 01 okt 2009 12:37

fizik schreef:
janom schreef:waarom is iedereen hier zo onnozel en besmeurt de eigen sport om het steeds maar over doping in het wielrennen te hebben?
Natuurlijk is dit fietsforum, maar denk eens na?
Waarom is het wielrennen altijd de kop van jut??
Waar blijven de voetballers in operation Puerto?
Die waren er toch???

die hele dopingcontrolefabriek is gewoon een hele bedrijfstak aan het worden waar velen inmiddels hun eigen belang bij hebben om verschillende redenen.
Dat het puur gaat om het beschermen van renners tegen zichzelf en het uitbannen van bedriegers heb ik nooit geloofd!!!

Onze politiek geeft bijv. ook altijd hele mooie morele redenen voor bepaalde maatregelen, terwijl het bijna altijd puur gaat om het valselijk motiveren van bezuinigingen...

Daarnaast vraag ik me af waarom alleen het wielrennen werkelijk de kop van jut is op dit gebied??

Door de dopinggebruikers zal men zeggen............maar stel nu eens dat vanaf nu op elke halve kilometer weg in NL gecontroleerd gaat worden in het verkeer....
Dan zal het snel lijken of heel NL een bende verkeersovertreders is, terwijl er feitelijk niets veranderd is aan de situatie zoals ie nu is...

Als dit toch eens in het voetbal zou gebeuren...........hahahaaaa
Dat zou gewoon niet kunnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In het wielrennen wordt net zo veel gebruikt als in elke andere topsport alleen er wordt veel meer gecontroleerd!!! Dan komt er ook veel meer uit!

Neem nou bodybuilding als uiterste! Die gasten testen praktisch nooit positief!
Want er wordt niet of praktisch niet getest!!

En dan het voetbal met die debiele salarissen!!! Daar gaat zoveel geld in om dat als er ergens reden is om iets te gebruiken het wel daar is!! Alleen de voetbal wereld schermt zich prima af! Laat zich niet gebruiken als kop van jut!!!

En oja, last but not least: onze schaatsers trainen hard op brood met pindakaas!


Ik geloof niet dat hier zoveel onnozelen ronddwalen. We hebben het wel over doping, maar in een speciaal forum. Je hoeft dit niet te lezen hoor! Je hebt zeker gelijk over de ongelijke behandeling van het wielrennen. En ondanks alles blijft de sport populair. Zeg nu eerlijk, er gaat toch geen enkele sport boven wielrennen?


doping stelt niet veel voor afgezet tegen echte misdaad en misstanden in deze maatschappij...
Wanbeleid van onze regering bijv vind ik veel erger, net als vele andere zaken...
en gelukkig trekt een groot deel van het publiek zich niets aan van de heksenjacht!!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 01 okt 2009 12:48

janom schreef:EN dat schrijft iemand met onderschrift Der Jan fur immer...........


Ja inderdaad. Oh ja, Ullrich is positief getest in ...., twee jaar schorsing. Niet dus.
Afgezien van die domme actie waarbij hij van een 'vriend' een pilletje aannam is Ullrich nooit positief bevonden. PUNT.

Dat er erg AANNEMELIJK is dat Ullrich (b.v. in de tijd van Mr. Epo, Riis) ten tijde van zijn T-Mobile periode gebruikt heeft, ontken ik niet. Er zijn echter geen harde bewijzen en Ullrich heeft nooit bekend.
Erop terugkijkend was zowat die hele T-Mobile ploeg verrot door de jaren heen. Kijk eens hoeveel renners van T-Mobile gepakt zijn of bekent hebben. Riis, Sinkevitz, Zabel etc..

Ik ben er meer en meer van overtuigd dat voor 2000 zo ongeveer iedereen wel gebruikte, een enkeling daargelaten. Maakt ook verder eigenlijk niets uit aangezien we de waarheid nooit zullen weten.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 01 okt 2009 12:51

ach Zorro, ik was altijd fan van Jan, dus niks ten nadele van hem.
iedereen gebruikte dus Jan ook.

Maar vond wel je commentaar op Thomas wat hard, zeker gezien je uitleg tav Jan hier net...

By the way die bloedzak!!!

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 01 okt 2009 14:56

Zolang in de sport, elke sport, het elfde gebod zwaarder telt dan eerste 10, zal het probleem blijven bestaan.

Oh ja, het elfde gebod: Gij zult niet betrapt worden.

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 01 okt 2009 18:53

lior63 schreef:Zolang in de sport, elke sport, het elfde gebod zwaarder telt dan eerste 10, zal het probleem blijven bestaan.

Oh ja, het elfde gebod: Gij zult niet betrapt worden.


Gelukkig zijn er mensen die alleen dat 11de gebod naleven, stel je voor: Een sporttak waar elke sporter zich voorbeeldig gedraagt en lekker de moraalridder uithangt, wat een spektakel! (NOT!) Logisch dat brave Nederlanders nooit echt iets groots presteren (ook buiten wielrennen) op enkele uitzonderingen eens in de zoveel tijd na.
Waarom denk je dat Spanje en Italië zo succevol zijn in sport? (Voetbal, wielrennen, tennis, motorsport/autosport)
Het zijn niet allemaal van die braafste jongetjes van de klas.. Het zijn sporters met pit en 'grinta'. Ze willen en kunnen winnen met als resultaat: ze winnen veel! Dat moet nou eenmaal gepaard gaan met dopinggebruik wil je een zekere Luxemburger die 7000,- overmaakt aan een 'foute' dokter (voor 'trainigsadvies') verslaan. Of een zekere Texaan die op pasta en cornflakes 7 keer een vrij belangrijke wedstrijd wint waar hij vele betrapte renners versloeg.

Vinden Italiaanse/Spaanse toeschouwers dat erg? NEE
Er is geen land waar dopingzondaars zo verwelkomd worden na hun schorsingsperiode als Italië. Schijt hebben aan de autoriteiten is 'not done' in Neder(ig)land maar in Zuid-Europa voor het volk zeer begrijpelijk en (stiekem) juist leuk. Oke, Di Luca is betrapt op dopinggebruik maar hij was wel de grote smaakmaker van de Giro en liet elke Italiaan op het puntje van de stoel zitten. (dat zo'n saaie Rus wint boeit eigenlijk niemand, en terecht)
Jammer dat zo'n mensen moeten verdwijnen, maar zo is het wereldje nou eenmaal.

For the record, ik ben niet voor legalisering van dopingproducten, ik denk dat dit leidt tot extreme doseringen waardoor er letterlijk doden vallen onder het motto: 'spuit maar vol, het mag toch wel'. Maar velen van julie doen zo moeilijk, roepen om "levenslang straffen" en "ik zou hem een klap voor z'n harsens verkopen" is zoo naïef. Dan heb je gewoon geen idee wat je zegt.. Ik heb zo niet de statistieken bij de hand maar een groot deel van het peloton zou dan gewoon thuis op de bank zitten.. Ivanov (amstel gold race winnaar), Basso, Millar en Vinokourov, zomaar vier grote namen die me te binnen schieten die dan niet meer mee doen. Maar ook Contador, Armstrong, Valverde en de Schlecks zouden door de mand vallen als je de FBI inhuurt, binnen een paar weken zouden zij sluitend bewijs hebben om ze allemaal te betrappen, daar ben ik van overtuigd. Nu word hen de hand boven het hoofd gehouden door regeringen en sportbonden. De belangen zijn simpelweg te groot voor bijv. Spanje als alle namen van de Fuentes' bloedzakken bekend worden. Er is geen oplossing voor, levenslang straffen maakt de sport kapot en neemt nog steeds niet weg dat renners de gok wagen. Wedstrijden inkorten en parcoursen lichter maken heeft ook geen zin omdat de renners dan zelf de koers hard maken. (de gemiddelde snelheid neemt dan gewoon toe waardoor het nog steeds net zo zwaar is).
Gewoon zo laten, 2 jaar schorsing en maar één organisatie laten beslissen over strafmaatregelen die dan wereldwijd gelden voor alle renners en elke bond.
Achterlijke clausules zoals die van Katusha die 5 jaarsalarissen vergoeding eisen van renners zou ook verboden moeten worden.
Thomas Dekker is betrapt, helaas, tot over 2 jaar..Forza TD ;)

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 01 okt 2009 19:07

aardig dat je even Frank Schlecks betaling van 7000 aanhaalt!!!
Geloofde dat nooit dat dat voor trainingsadvies is geweest!!!

En waarom dan aan Fuentes? Terwijl Puerto toch al ff loopt en bekend is dat Fuentes besmet is op dat gebied.
Een renner van Riis zou eerder naar Cechini gaan denk ik dan ook nog...

Opvallend voor mij was in deze, dat Schleck er bijzonder soepeltjes af kwam!!!
Zijn verklaring werd geaccepteerd en vlgs mij was daarmee de kous af!
Ook erg vreemd!!!

Plaats reactie