Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Was nog een tweede reden (afgezien van budget). De EC70 is een prima pen (stuur is ook EC70). Als ik al een 90 stuurpen had genomen was het de alu variant geworden, die had ik ongetwijfeld genomen ware het niet dat deze was uitverkocht (de carbon variant is volstrekt oninteressant en haalt het niet bij een F119).
Kan overigens goed zijn dat deze EC90 weer verdwijnt als de setback te groot is (en zo blijven we bezig.... maar met een beperkt budget bouwen is soms net zo leuk als er voor een vermogen aan topmateriaal monteren)
Kan overigens goed zijn dat deze EC90 weer verdwijnt als de setback te groot is (en zo blijven we bezig.... maar met een beperkt budget bouwen is soms net zo leuk als er voor een vermogen aan topmateriaal monteren)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Bij deze mijn nieuwe scandium, thx robert, ben net klaar met afbouwen, maar het is helaas te vies weer momenteel om hem eens aan de tand te voelen. Campa centaur grey, fsa compact, ritchey wcs zadelpen / voorbouw en mavic premium's.
[img=http://img444.imageshack.us/img444/1929 ... g06sf8.jpg]
[img=http://img528.imageshack.us/img528/6580 ... g06ss7.jpg]
[img=http://img444.imageshack.us/img444/1929 ... g06sf8.jpg]
[img=http://img528.imageshack.us/img528/6580 ... g06ss7.jpg]
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Netjes geworden Patrick. Lijkt de mijne wel maar dan met lightweights (ca. 6.2 kg)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En hier is de stickerpolitie weer . Die lelijke Ritcheystickers zijn er toch wel af te halen? Verder een erg strakke fiets!!
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Hee Daniel ik snap dat jouw handen en die van je sidekick jeuken maar nee ze kunnen er niet af (maar met chroomfolie is wel iets te corrigeren)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
@Rezne, dank je, ben er ook wel erg mee in mijn nopjes moet ik zeggen. Vandaag eerste rit gemaakt en het was super !
@Daniel, ieder zijn smaak maar ik denk niet dat ik veel moeite ga doen om de stickers weg te werken, probeer gewoon zo snel mogelijk langs te gaan zodat je ze niet eens kunt lezen :p:D
@Sharkman: LW's :(:(:(:(:( typisch geval van wishfull thinking... wie weet ooit...
@Daniel, ieder zijn smaak maar ik denk niet dat ik veel moeite ga doen om de stickers weg te werken, probeer gewoon zo snel mogelijk langs te gaan zodat je ze niet eens kunt lezen :p:D
@Sharkman: LW's :(:(:(:(:( typisch geval van wishfull thinking... wie weet ooit...
Gewoon heel het frame opschuren, decals er af, polijsten en opnieuw lakken. Kleine moeite...Daniel1975 schreef:En hier is de stickerpolitie weer . Die lelijke Ritcheystickers zijn er toch wel af te halen? Verder een erg strakke fiets!!
@patmaessen
Is mooi geworden!
Ik heb met de mijne inmiddels ruim 3000 km gereden. Bevalt nog steeds prima, een heerlijk frame!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik weet dat ik dan misschien wel heel erg van de schuurpolitie ben, maar reclamestickers op een frame vind ik echt foeilelijk. Shimano stickers op TREKfietsen, Ritcheystickers op deze Scot...bleegh.
@ pat: ik zal mijn best doen om je snel voorbij te rijden hoor
@ pat: ik zal mijn best doen om je snel voorbij te rijden hoor
Less is bore
Hallo,
Ik heb een vraagje over de maatvoering van Scott.
Ik wil een nieuw frame gaan kopen, en vind Scott erg mooi, maar ik weet niet welke maat ik moet nemen. Ik twijfel tussen M en L.
Ik rijd nu op een Gazelle maat 56 c-t.
Bovenbuis is 54 c-c
Balhoofdbuis is 14 cm, daarop 3 cm balhoofd en 1 cm spacer.
Zadelhoogte is 78,5 cm vanaf center bracket tot bovenkant zadel.
Stuurpen is 10 cm.
Setback van de zadelpen is 2,5 cm.
Mijn maten zijn:
Lengte 180 cm
BBlengte 87 cm
Ik wil iets korter gaan zitten, en het liefst zonder setback rijden. Dieper kan, maar is niet noodzakelijk. Ik heb nu 15 cm hoogteverschil tussen bovenkant zadel en midden van stuur.
Als ik een maat M Scott neem, heb ik 54,5 cm bovenbuis en 15 cm balhoofdbuis. Dan kom ik, als ik geen setback neem, 2 cm korter te zitten, en kan ik 1 cm dieper gaan zitten (geldt het dan eigenlijk gewoon als 1 cm korter en armen in een andere hoek?). Dan heb ik 2 cm spacer+balhoofd, niet extreem veel.
Als ik een L neem, heb ik 56 cm bovenbuis, zonder setback zit ik dan 0,5 cm korter. Mijn zadel staat nu ook wel ver naar achter kwam ik gister achter. Die kan zeker 1 cm naar voren om mooi in het midden van de Rails te staan. Dus zeg maar dat daar ook nog 0,5 cm naar voren kan. Dan zit ik dus 1 cm korter. De balhoofdbuis is dan 17 cm. Dan zou ik 1 cm spacer of balhoofd kunnen en zit ik weer op 18 cm. Dan blijft Zadel-stuurhoogte even groot, maar zit ik 1 cm korter.
Wat raden jullie mij aan. Ik heb het gevoel dat ik een beetje onduidelijk ben, maar dat hoor ik wel.
En een paar vraagjes.
Zijn de stickers van een Team Issue (zoals van Patmaessen) makkelijk zelf te verwijderen, of kan je daar dan beter mee naar een specialist gaan als je er zelf geen ervaring mee hebt?
De AFD Pro (zoals die van Daftreks eerder in dit topic) is toch ook een redelijk licht frame, of was dat een ander AFD model, die in de buurt van de Team Issue kwam?
Hoe verhoudt de huidige Speedster S10 frame zich tov de AFD pro en team issue? Veel zwaarder, stijver/slapper?
Zijn deze frames nog ergens te krijgen in maat M of L?(licht eraan wat ik nodig heb)
Alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden!
Ik heb een vraagje over de maatvoering van Scott.
Ik wil een nieuw frame gaan kopen, en vind Scott erg mooi, maar ik weet niet welke maat ik moet nemen. Ik twijfel tussen M en L.
Ik rijd nu op een Gazelle maat 56 c-t.
Bovenbuis is 54 c-c
Balhoofdbuis is 14 cm, daarop 3 cm balhoofd en 1 cm spacer.
Zadelhoogte is 78,5 cm vanaf center bracket tot bovenkant zadel.
Stuurpen is 10 cm.
Setback van de zadelpen is 2,5 cm.
Mijn maten zijn:
Lengte 180 cm
BBlengte 87 cm
Ik wil iets korter gaan zitten, en het liefst zonder setback rijden. Dieper kan, maar is niet noodzakelijk. Ik heb nu 15 cm hoogteverschil tussen bovenkant zadel en midden van stuur.
Als ik een maat M Scott neem, heb ik 54,5 cm bovenbuis en 15 cm balhoofdbuis. Dan kom ik, als ik geen setback neem, 2 cm korter te zitten, en kan ik 1 cm dieper gaan zitten (geldt het dan eigenlijk gewoon als 1 cm korter en armen in een andere hoek?). Dan heb ik 2 cm spacer+balhoofd, niet extreem veel.
Als ik een L neem, heb ik 56 cm bovenbuis, zonder setback zit ik dan 0,5 cm korter. Mijn zadel staat nu ook wel ver naar achter kwam ik gister achter. Die kan zeker 1 cm naar voren om mooi in het midden van de Rails te staan. Dus zeg maar dat daar ook nog 0,5 cm naar voren kan. Dan zit ik dus 1 cm korter. De balhoofdbuis is dan 17 cm. Dan zou ik 1 cm spacer of balhoofd kunnen en zit ik weer op 18 cm. Dan blijft Zadel-stuurhoogte even groot, maar zit ik 1 cm korter.
Wat raden jullie mij aan. Ik heb het gevoel dat ik een beetje onduidelijk ben, maar dat hoor ik wel.
En een paar vraagjes.
Zijn de stickers van een Team Issue (zoals van Patmaessen) makkelijk zelf te verwijderen, of kan je daar dan beter mee naar een specialist gaan als je er zelf geen ervaring mee hebt?
De AFD Pro (zoals die van Daftreks eerder in dit topic) is toch ook een redelijk licht frame, of was dat een ander AFD model, die in de buurt van de Team Issue kwam?
Hoe verhoudt de huidige Speedster S10 frame zich tov de AFD pro en team issue? Veel zwaarder, stijver/slapper?
Zijn deze frames nog ergens te krijgen in maat M of L?(licht eraan wat ik nodig heb)
Alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden!
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 mar 2005 21:46
http://www.rouesartisanales.com/article-20441684.html
hoe gaaf is die tijdrit fiets...
over bike porn gesproken!
hoe gaaf is die tijdrit fiets...
over bike porn gesproken!
kredo..record...bora..mmmm