Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 19 mar 2025 22:27

Klopt, lastig om te vinden. Ze stonden ook ergens op velofollies beurs, maar zelfs daar heb ik ze niet gevonden :mrgreen:

Ik had zaterdag deze: https://www.futurumshop.nl/dynaplug-mic ... wart.phtml besteld, blijkbaar de laatste als ik het nu zo bekijk :lol:
Ligt al klaar samen met alle andere spulletjes, daar zitten er gewoon al 5 in, dus kan daar wel effe mee door :winkthumb:

Geen leden die met een Astr (RS) of Falcn rijden hier?

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 20 mar 2025 07:11

Samuraiplug via Aliexpress aanschaffen, die heb ik vaker (2x bij medefietser) gebruikt dan een Dynaplug.
Het gaatje/sneetje was te klein om een Dynaplug erdoorheen te jassen.

Ivo W
Forum-lid

Gebruikersavatar Ivo W 20 mar 2025 14:08

mooi die Astr en ook de falcn vind ik prachtig. Jammer dat ze zo laag en lang zijn, zelfs voor "race" frames imho buitenproportioneel. De gravelbikes van Ridley scoren in reviews ook altijd heel goed. Voor diegene die erop past een uitstekende keuze.

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 21 mar 2025 12:15

Qua geometrie vs huidige wegfiets valt het voor mij gezien nog mee.
Ik pas op een endurance volledig slammed, en meeste racefietsen met 2 a 3cm spacers.

Maat medium Astr is 19mm langer en 9mm lager als mijn Cervélo Caledonia maat 56
Mijn stuurpen zal 10mm korter zijn op Ridley, het stuur heeft 5mm minder reach.
Op Cervélo zit ik volledig slammed, de Ridley start ik met +- 15mm spacers (waardoor reach ook iets korter wordt)
En 40cm ipv 42cm stuur.
Dus in theorie zou ik ongeveer gelijk moeten zitten :like:

Ivo W
Forum-lid

Gebruikersavatar Ivo W 21 mar 2025 13:00

ik zit om mn gravelbike 2,7cm hoger in vergelijk met de racefiets. Denk dat dit bij de meesten zo tussen de 2 en 3cm is. die afstand moet je wel meenemen.
Laatst gewijzigd door Ivo W op 21 mar 2025 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 21 mar 2025 13:17

Bij de meesten inderdaad, maar niet bij iedereen. Ik zit op huidige cross/gravelbike ook hetzelfde als wegfiets en voelt super aan zo. Ridley zal ook voor woon-werk gebruikt worden. 3 cm hoger zitten voelt tevens gewoon heel onwenning aan.
(bedoeling is dat ik 1 a 1,5cm hoger start dan cervelo, zodat ik toch speelruimte heb mocht het anders blijken)

Ik snap dat hoger zitten op gravelbike veelal niet, gravel hier is echt niet zo spectaculair. Meestal fijn grind, geen zotte klimmen of afdalingen, dus waarom zou je (veel) hoger gaan zitten?

Plaats reactie