DeRosa
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Yep. Ik heb even proefgefietst bij een college die Chorus rijdt, ik vind het wel wat!
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Hij is besteld!
Als alles goed loopt, volgende week zaterdag ophalen
Als alles goed loopt, volgende week zaterdag ophalen
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Zit nog met 1 dingetje. De bladen voor. Kan ik bij een chorus compact voorook een blad kleiner dan 50 tanden monteren? Waarom?
Ik heb mij buidige triple even in excwl gezet en ik weet redelijk goed welke bladen ik normaal gebruikals rond 95 toeren fiets. Ik fiets 90% vlak en dan 39/14 (2,8).
Mijn vrees is dat als ik voor 50 tanden heb, ik een te scheve ketting krijg. Ik zou dan achter op 17 fietsen, keurig in het midden van een 12/25 casette. Maar zodra ik lichter moet fietsen moet ik achter opschakelen en dan gaat die kettingdus schever staan.
Zorg om niks?
Ik heb mij buidige triple even in excwl gezet en ik weet redelijk goed welke bladen ik normaal gebruikals rond 95 toeren fiets. Ik fiets 90% vlak en dan 39/14 (2,8).
Mijn vrees is dat als ik voor 50 tanden heb, ik een te scheve ketting krijg. Ik zou dan achter op 17 fietsen, keurig in het midden van een 12/25 casette. Maar zodra ik lichter moet fietsen moet ik achter opschakelen en dan gaat die kettingdus schever staan.
Zorg om niks?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Er bestaat bij de 2015 groepen geen Chorus Compact crankstel meer, er is een crankstel met dezelfde steek, dus het is aan jezelf om te bepalen welke kettingbladen je voor monteert. Vergeet je in jouw redenatie niet dat je ook een binnenblad hebt waar je naartoe kunt?steventrek2.1 schreef:Zit nog met 1 dingetje. De bladen voor. Kan ik bij een chorus compact voorook een blad kleiner dan 50 tanden monteren? Waarom?
Ik heb mij buidige triple even in excwl gezet en ik weet redelijk goed welke bladen ik normaal gebruikals rond 95 toeren fiets. Ik fiets 90% vlak en dan 39/14 (2,8).
Mijn vrees is dat als ik voor 50 tanden heb, ik een te scheve ketting krijg. Ik zou dan achter op 17 fietsen, keurig in het midden van een 12/25 casette. Maar zodra ik lichter moet fietsen moet ik achter opschakelen en dan gaat die kettingdus schever staan.
Zorg om niks?
deze tool is ook leuk ipv excel, kun je lekker schuiven: http://ritzelrechner.de/#
hangt er dus in jouw geval ook vanaf welke cassette je neemt. ik hou meestal aan dat ik achter 2 kransjes overhou. indien dat niet het geval schakel ik over naar kleine blad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Briljante site! Fiets jij dan nog met 50/21?
Op het 39 binnenblad kom ik idd goed uit. Ik had alleen met de nieuwe fiets meer het buitenblad willen gebruiken. En met 50/19 lukt dat eigenlijk ook nog wel. Ik had het liefst een buitenblad van iets onder de 50 gehad. Ik kan echter nergens vinden. Bestaat dat van chorus?
Op het 39 binnenblad kom ik idd goed uit. Ik had alleen met de nieuwe fiets meer het buitenblad willen gebruiken. En met 50/19 lukt dat eigenlijk ook nog wel. Ik had het liefst een buitenblad van iets onder de 50 gehad. Ik kan echter nergens vinden. Bestaat dat van chorus?
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Het verschil in de grotere casettes zit met name in de grootste tandwielen achter. Zou ik zelf een customized casette acher kunnen maken? Begint bij 14 of zo, of kan dat niet standaard chrous onderdelen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
beginnen met 14 kan niet (want de lockring is voor of 11 of 12), en je derailleur zal dit ook leuk vinden vermoed ik.steventrek2.1 schreef:Het verschil in de grotere casettes zit met name in de grootste tandwielen achter. Zou ik zelf een customized casette acher kunnen maken? Begint bij 14 of zo, of kan dat niet standaard chrous onderdelen?
En, bij de chorus/record 11s cassettes zijn de grootste 6 kranjes gebundeld per 3 (kunnen dus niet los).
standaard vertandingen Chorus zijn als volgt:
• 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
• 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
• 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
• 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25-27
• 12-13-14-15-16-17-19-21-23-26-29
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19
Kijk:
http://ritzelrechner.de/GR=DERS&KB=39,5 ... 2.6&UN=KMH
Met 50/19 en 95rpm kom ik dus op 31,9kmh, dat is natuurlijk ideaal, zonder weerstand neem ik aan. Dus in het echt ligt die snelheid lager en meer bij wat ik gemiddeld fiets zo rond de 30/31.
En anders heb ik mijn 39 binnenblad.
http://ritzelrechner.de/GR=DERS&KB=39,5 ... 2.6&UN=KMH
Met 50/19 en 95rpm kom ik dus op 31,9kmh, dat is natuurlijk ideaal, zonder weerstand neem ik aan. Dus in het echt ligt die snelheid lager en meer bij wat ik gemiddeld fiets zo rond de 30/31.
En anders heb ik mijn 39 binnenblad.
steventrek2.1 schreef:
Met 50/19 en 95rpm kom ik dus op 31,9kmh, dat is natuurlijk ideaal, zonder weerstand neem ik aan. Dus in het echt ligt die snelheid lager en meer bij wat ik gemiddeld fiets zo rond de 30/31.
Nee hoor 50/19 met 95 rpm is ongeveer 31,9 km/h. De weerstand bepaald alleen maar hoeveel moeite jij ervoor moet doen om het vol te houden.
Abide.
ja neem een 39 als kleinste tandwiel voor. ( compact dubbel maakt niet uit)steventrek2.1 schreef:Zit nog met 1 dingetje. De bladen voor. Kan ik bij een chorus compact voorook een blad kleiner dan 50 tanden monteren? Waarom?
Ik heb mij buidige triple even in excwl gezet en ik weet redelijk goed welke bladen ik normaal gebruikals rond 95 toeren fiets. Ik fiets 90% vlak en dan 39/14 (2,8).
Mijn vrees is dat als ik voor 50 tanden heb, ik een te scheve ketting krijg. Ik zou dan achter op 17 fietsen, keurig in het midden van een 12/25 casette. Maar zodra ik lichter moet fietsen moet ik achter opschakelen en dan gaat die kettingdus schever staan.
Zorg om niks?
Marchisio cassette bij de Pedaleur bijvoorbeeldsteventrek2.1 schreef:Het verschil in de grotere casettes zit met name in de grootste tandwielen achter. Zou ik zelf een customized casette acher kunnen maken? Begint bij 14 of zo, of kan dat niet standaard chrous onderdelen?
http://www.pedaleur.nl/onderdelen/aandr ... ellen.html
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.