Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 29 nov 2014 07:24

Boodschappen doen op je racefiets... je winterkarretje, je citybike of op je mtb allemaal okay, maar om op je echte racefiets boodschappen te doen vind ik persoonlijk heiligschennis.

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 30 nov 2014 12:22

TumTumTum schreef:Weet iemand een stijlvolle manier om een kerstboomvoet te vervoeren op de fiets?
Idd, gewoon met boom er aan dan valt de voet niet zo op:
Afbeelding

Tip: als je Shimano Di2 of Campa EPS hebt kun je de lampjes van de boom ook nog op de accu aansluiten!

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 30 nov 2014 21:30

Goede tip hoor bianco. :P
Der Schlucht schreef:Boodschappen doen op je racefiets... je winterkarretje, je citybike of op je mtb allemaal okay, maar om op je echte racefiets boodschappen te doen vind ik persoonlijk heiligschennis.
Hahaha. Aan de ene kant volledig mee eens, alleen, soms heeft iemand enkel een racefiets en geen stadsfiets / auto / benenwagen om boodschappen mee te doen. ;) Ik loop zelf regelmatig in vol wielertenue door de supermarkt, het zal me aan m'n reet roesten eigenlijk hoe dat er uit ziet!

klik, klik, klik richting kassa... en hopen dat je fiets er nog staat.

gerardn
Forum-lid

gerardn 30 nov 2014 21:48

Ik snap de hele fixie hype voor geen meter. Heel Amsterdam rijdt vol met lieden op vreselijk niet praktische fietsen. Enorm voorover gebogen zodat je geen hol ziet, in de bocht je pedaal aan de grond en als het regent zit je onder de drek. En probeer vooral niet iets mee te nemen op je fiets, zoal boodschappen bijvoorbeeld. Ik fiets in de stad vrolijk rechtop met m'n 123 stuurtje inclusief spatborden en andere handige accessoires. Racefietsen doen we op de racefiets en dat is niet onderweg naar Albert H.

Erik
Forum-lid

Erik 30 nov 2014 22:36

Maar zo'n fixie (heb er zelf ook een) is wel vreselijk leuk speelgoed!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

gerardn
Forum-lid

gerardn 30 nov 2014 23:36

Een baanfiets is erg handig op de baan. Niet in een stadscentrum. Ik heb vanuit mijn vorige beroep ook nog een formule 1 wagen in de garage staan, daar ga ik ook geen boodschappen mee doen.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 01 dec 2014 10:24

gerardn schreef:Een baanfiets is erg handig op de baan. Niet in een stadscentrum. Ik heb vanuit mijn vorige beroep ook nog een formule 1 wagen in de garage staan, daar ga ik ook geen boodschappen mee doen.
Ja, maar dat is logisch want er zit geen kofferbak op om de boodschappen in te doen. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 01 dec 2014 11:31

gineau schreef: Aan de ene kant volledig mee eens, alleen, soms heeft iemand enkel een racefiets en geen stadsfiets / auto / benenwagen om boodschappen mee te doen. ;) Ik loop zelf regelmatig in vol wielertenue door de supermarkt, het zal me aan m'n reet roesten eigenlijk hoe dat er uit ziet!

klik, klik, klik richting kassa... en hopen dat je fiets er nog staat.
+1

En in een grote rugzak kunnen een heleboel boodschappen. Alleen aardappelen en een zak kattegrit zijn tricky.:) Maar voor dat soort ritjes gebruik ik wel het oude stalen ros (wat bij de meesten van jullie dan de winterfiets zou zijn).
Veni. Vidi. Fietsie.

bluv107
Forum-lid

bluv107 04 feb 2015 11:07

Dit kan echt niet
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

gerardn
Forum-lid

gerardn 04 feb 2015 17:14

Dat ziet eruit als een fotosoep.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 04 feb 2015 17:20

Ik vind em leuk of het nu fotosoep of niet is :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gerardn
Forum-lid

gerardn 04 feb 2015 17:22

Ik snap inmiddels na een half jaar studie op de wetboeken der wielrennerij dat stuurlint en zadel moeten corresponderen qua kleur. Maar hoe zit dat met de rubbers van de remgrepen? Moeten die ook gelijk zijn of juist contrasterend? Op mijn Trek zaten af fabriek een wit stuurlint en zadel maar het stuur zelf en de remgrepen en de zadelpen zijn zwart. Op mijn opgelapte Koga heb ik nu een zilveren stuur en zadelpen, zwart zadel en stuurlint en witte remgrepen. Ben ik zo goed bezig of ga ik binnenkort met een pikhaak van de weg getrokken worden wegens ernstige schending der wielrenregels?

Plaats reactie