Wielerseizoen 2023
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
De banden geven vertrouwen, het vertrouwen een snelle bocht, en die snelle bocht een valpartij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb altijd geleerd dat profiel op een racefietsband geen ruk uitmaakt.
Alleen andere rubbersamenstelling doet iets(veel)aan de grip.
Of het een té positief verhaal van de bandenleverancier of een stuurfout van RE is geweest zullen we nooit weten denk ik.
Alleen andere rubbersamenstelling doet iets(veel)aan de grip.
Of het een té positief verhaal van de bandenleverancier of een stuurfout van RE is geweest zullen we nooit weten denk ik.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Van hoe ik het kon inschatten ging hij die bocht juist niet te overmoedig in maar maakte hij een klein stuurfoutje. En koos wellicht niet direct de ideale lijn (voor een glad wegdek)
Maar het is hoe dan ook weer heel jammer dat we niet een titanenstrijd hebben gezien. Net als in LBL, net als in de Giro....
Maar het is hoe dan ook weer heel jammer dat we niet een titanenstrijd hebben gezien. Net als in LBL, net als in de Giro....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik fiets vaak over deze weg in Herzele.
Je komt met een flinke vaart, na een afdaling, aan een links-rechts combinatie. Zelfs bij droge omstandigheden is enige voorzichtigheid noodzakelijk.
Het water en modder lopen er over de straat bij regenval zoals vandaag.
Ook bij de dames ging daar een renster de gracht in.
Die zogezegde regenbanden zullen we best catalogeren als marketing .
Jammer dat we de aangekondigde strijd tussen WVA en REV door de val niet konden meemaken.
Ondanks de aanhoudende regen was er veel ambiance op de omloop.
Opvallend was de mooie prestatie van de 20-jarige Alec Segaert die 2de werd.
Je komt met een flinke vaart, na een afdaling, aan een links-rechts combinatie. Zelfs bij droge omstandigheden is enige voorzichtigheid noodzakelijk.
Het water en modder lopen er over de straat bij regenval zoals vandaag.
Ook bij de dames ging daar een renster de gracht in.
Die zogezegde regenbanden zullen we best catalogeren als marketing .
Jammer dat we de aangekondigde strijd tussen WVA en REV door de val niet konden meemaken.
Ondanks de aanhoudende regen was er veel ambiance op de omloop.
Opvallend was de mooie prestatie van de 20-jarige Alec Segaert die 2de werd.
Het was toch duidelijk een instuurfout van Remco, je zag het zo aankomen, een combinatie van snelheid(?) en te laat insnijden naar de binnenbocht werd hem fataal. Hij zat bovenaan op de rug van het wegdek en moest dan nog corrigeren (te laat). Op een droog wegdek is dat nog mogelijk maar niet als het er glad bijligt.
Zoals hierboven geschreven, vlak na een afdaling.
Een tijdrit fiets is niet het meest handige ding om op glad wegdek gecontroleerd door een s-bocht te gaan.
Nochtans vertelde een buurtbewoner dat Remco de laatste weken vaak gesignaleerd werd op het parcours.
Een tijdrit fiets is niet het meest handige ding om op glad wegdek gecontroleerd door een s-bocht te gaan.
Nochtans vertelde een buurtbewoner dat Remco de laatste weken vaak gesignaleerd werd op het parcours.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Pure pech dus! Alhoewel ik nogsteeds vind dat hij wat zoekende was in die bocht.
Verkennen kan voordeel opleveren maar de veranderende weersomstandigheden kun je moeilijk op anticiperen.
Ik ken de situatie ter plekke niet maar de modder op het pak van Remco zegt genoeg toch?
Verkennen kan voordeel opleveren maar de veranderende weersomstandigheden kun je moeilijk op anticiperen.
Ik ken de situatie ter plekke niet maar de modder op het pak van Remco zegt genoeg toch?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40200
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een gewaarschuwd mens……
Op veranderende (weers)omstandigheden anticiperen is het verschil tussen de goeden en de groten.
Zie ook een Verstappen afgelopen weekend tijdens de qualificatie waarbij het weer continu veranderde. Niet net als Leclerc (die ook heel snel is) wachten op orders vanaf de pitsmuur. De coureur voelt de weg en de omstandigheden.
Op veranderende (weers)omstandigheden anticiperen is het verschil tussen de goeden en de groten.
Zie ook een Verstappen afgelopen weekend tijdens de qualificatie waarbij het weer continu veranderde. Niet net als Leclerc (die ook heel snel is) wachten op orders vanaf de pitsmuur. De coureur voelt de weg en de omstandigheden.
Less is bore
De wetenschap dat je grootste concurrent een geweldige crosser is, zal ook meespelen. Je weet dan dat je niet teveel mag verliezen op de meer technische stukken. In een foutje geduwd door de kwaliteiten van van Aert wat mij betreft.
Campagnolo Ultra Dork
Wat me nu met herbekijken maar écht goed opgevallen is, is dat Evenepoel ruim 40seconden verliest met de valpartij en het toch wel heel rustig vertrek na de val. Zonder vallen moet het toch wel heel spannend geweest zijn om de titel.
Niet bedoeld om Evenepoel op te hemelen, maar als observatie. Voor mij is dit toch wel het bewijs dat wielrennen meer is dan wattages+aerodynamica.
Niet bedoeld om Evenepoel op te hemelen, maar als observatie. Voor mij is dit toch wel het bewijs dat wielrennen meer is dan wattages+aerodynamica.