Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 05 okt 2010 10:15

Gisteren in de namiddag heerlijk van de zon genoten! super temperatuurtje. Als een
malle met de zon in het gezicht langs de rottemeren naar de brienenoordbrug gefietst en door naar dordrecht.
Op de brienenoord op de 53 en dan naar beneden donderen, heerlijk lopend stuk daar.

wat is fietsen heerlijk!

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 05 okt 2010 10:52

Zondag: Vanuit Maastricht naar Vals, en over Plombieres naar Slenaken, via Valkenburg weer naar huis. 80km.
Maandag: Gebruikelijk ritje in de buurt. Slingberg, Elsloo, Valkenburg, Meerssen. 58km.

Netjes!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27923
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2010 17:28

Vandaag minder fietsweer dan zondag, maar nog altijd uitzonderlijk goed voor oktober. Wederom zonder beenstukken op pad gegaan (wel armstukken). Rondje zoals hierboven omschreven gefietst. Uiteindelijk 81 km :)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 07 okt 2010 00:01

'Le Ventoux'. Was ik in juni al via Sault en in juli vanuit Bédoin omhoog geweest, vandaag was het een mooie dag om eens vanuit Malaucène in een rustig tempo (de jaren beginnen te tellen;)) naar de top te fietsen. Er was weinig wind, veel zon en de top hing 's ochtends vroeg (nog) niet in de wolken. Om geen onnodige krachten te verspillen, heb ik vanuit Beaumes-de-Venise de makkelijkste weg naar Malaucène genomen: de fraaie route richting Caromb en op de kruising met de D938 dus linksaf. Het is toch altijd weer een fantastische belevenis om hier te fietsen, met zicht op de karakteristieke bergkam van de Dentelles de Montmirail, het kasteel van Le Barroux en natuurlijk de Mont Ventoux. Op woensdagochtend is er markt in Malaucène, maar daar heb je als je uit het zuiden komt en de Ventoux op gaat gelukkig geen hinder van.

Omdat het erg helder weer was kon je, zeker in de eerste helft van de klim, echt genieten van de fraaie doorkijkjes naar vooral het noorden, richting de Alpen. Al voordat ik bij het Chalet Liotard arriveerde, was aan de verkleurde loofbomen duidelijk te zien dat de herfst hier ook al begonnen is. En de weg was daar ook (nog) niet droog. In de buurt van Chalet Liotard zag je de Alpen met z'n besneeuwde toppen pas echt goed liggen. Vlak onder de top voelde ik wel dat de wind inmiddels wat was aangetrokken en het toch wel wat fris begon aan te voelen.

De laatste honderden meters naar de top:

Afbeelding


En nog even de 'tanden op elkaar':

Afbeelding


Deze 'aktiefoto's' van net onder de top zijn trouwens gemaakt door mijn tijdelijke Franse buren hier. Zij hadden mij vanmorgen zien vertrekken en maakten vandaag toevallig een autotochtje naar de Ventoux. Onderweg, zo vertelden ze, zagen ze mij in Malaucène starten en later hebben ze mij dus vlak onder de top spontaan gefotografeerd. En daar stonden ze opeens 'op de stoep' met de vraag 'avez vous un ordinateur?' ('hebt u een computer?'). Op mijn bevestigende antwoord kwam de rest van het verhaal en mocht ik dus de even foto's van hun SD-kaartje kopiëren.

Na 2 uur en 11 min. stond ik boven en daar was ik wel blij om, want m'n rug wilde weer eens niet spontaan meewerken. Boven was het door de frisse wind uit het zuiden trouwens ook niet echt behaaglijk en er begonnen ook steeds meer wolken rond de top te drijven. Mijn aanvankelijke plan om i.v.m. het natte wegdek maar naar Bédoin af te dalen, heb ik vanwege de wind en de wolken uit het zuiden maar laten varen. Dan maar een beetje voorzichtiger door de 'natte' bochten. En voordat ik aan de afdaling begon, bood een vriendelijk Frans stel aan om mij te fotograferen. Daar heb ik uiteraard dankbaar gebruik van gemaakt!

Op de top:

Afbeelding

Afbeelding


Na Chalet Liotard was de weg wel zo goed als droog en liep de snelheid op m'n tellertje net voor de bocht ('virage dangereux') aan het einde van het lange steile stuk op tot 78,2 km/u (zonder mee te trappen) en dat voelt al behoorlijk 'spannened' aan vind ik zelf.
Daarna ging het wat rustiger en begon het gelukkig ook een stuk aangenamer aan te voelen wat temperatuur betreft, want het eerste deel van de afdaling was het behoorlijk koud. En eenmaal in Malaucène aangekomen, kon het windjack weer uit en ben ik in het zonnetje en bij zo'n 25 graden naar Beaumes-de-Venise teruggereden. En zo heb ik, na een rit van 75 km, dit jaar de Ventoux toch van alle drie kanten een keer mogen doen (ik weet het, 't is geen 'Cinglé', maar dat laat ik graag aan de jongere generatie over;)).
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 07 okt 2010 00:13

Geweldig! Mooie prestatie. Heel wat anders dan meer dan een uur door de regen en wind ploeteren hier in NH bij amper 16°C.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 07 okt 2010 00:43

Prachtig,
Heb hem zelf ook eens gedaan en vind het geen kattepis. (alleen had ik toen nog een relatie met de zware van de weduwe).
Zou hem nog eens willen doen.

Vanmorgen windkracht 6 uit het zuiden en regen. Vanmiddag windkracht 3 uit het ZZW en regen.
Dus 2x nat vandaag.

people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 07 okt 2010 01:22

Vanmiddag zo'n 60 km gefietst ten noorden en westen van Groningen. Leuke weggetjes en fietspaadjes tegengekomen onderweg. Ik zoek alleen nog een efficiente manier om om de stad Groningen heen te fietsen. Ik naderde aan het einde van mn rondje de stad vanaf Hoogkerk en ik woon helemaal aan de oostkant, dus probeer dan maar eens een mooie route om de stad heen te vinden zonder dat je een enorm groot stuk omrijdt. Dan wordt dus nog even puzzelen.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 07 okt 2010 12:51

Ik heb afgelopen zondag een rondje om de stad gedaan, was wel wat meer dan 60 kilometer...

Afbeelding

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 07 okt 2010 15:05

[quote="eelcoz"]Vanmiddag zo'n 60 km gefietst ten noorden en westen van Groningen. Leuke weggetjes en fietspaadjes tegengekomen onderweg. Ik zoek alleen nog een efficiente manier om om de stad Groningen heen te fietsen. Ik naderde aan het einde van mn rondje de stad vanaf Hoogkerk en ik woon helemaal aan de oostkant, dus probeer dan maar eens een mooie route om de stad heen te vinden zonder dat je een enorm groot stuk omrijdt. Dan wordt dus nog even puzzelen. [/quote]

hmmm kan ook zo snel even geen goede optie bedenken....
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 07 okt 2010 16:07

Aha, ik ben dus niet de enige.... Het enige wat ik kan bedenken is vanaf Hoogkerk naar Dorkwerd, dan het kanaal over en gelijk rechts, Reitdiep over en dan langs het kanaal totdat je links kunt (paddepoelsterweg). Dan kun je na een tijdje rechtsaf een fietspad op en die rijd je tot de grote weg nr Winsum. Daar ga je ff links en dan rechtsaf de Harsemaslaan in. Die uit fietsen en op de Woldweg heel even rechts en dan links de Westerseweg op naar Zuidwolde, vandaar heb je weer leuke mogelijkheden.... (Noorddijk, Ruischerbrug, Engelbert, Waterhuizen, Haren, Eelde, Peize bijvoorbeeld....)

Zelf ben ik iemand die graag kleine paadjes en weggetjes fietst en geen hekel aan keren en draaien heeft.... Is dat niet je kopje thee dan is een snelle oostelijke lus om de stad heen een lastige....

Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

joostvv2
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2009 00:32

joostvv2 07 okt 2010 18:56

vandaag rondje breda - dordrecht - breda gedaan

75 km
http://www.joostvv2.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 07 okt 2010 21:49

Even snel op de fiets gesprongen. Uiteindelijk zo'n 70km. Het was welliswaar droog, maar wat enorm grauw zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Plaats reactie