Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

perik
Forum-lid

perik 21 okt 2010 17:57

Zie bijvoorbeeld hier:
http://liberty-bikes.fr/LB/wp-content/u ... 040170.jpg

Ik kan vooralsnog geen verschillen ontdekken tussen deze frames. Even afgezien van de kleurtjes. Dus dan hebben die Chinezen wel goed hun best gedaan! ;)

zeelui
Forum-lid

zeelui 21 okt 2010 18:18

De Prince op de vorige pagina, is de Prince+ versie, gemaakt voor Shimano Di2, dus geen kabels, maar draadjes.

Ik mis "Pinarello" op de onderkant (al weet ik niet zeker of een Prince dat heeft, mijn FP3 (2009) in ieder geval wel) van schuine buis en is de stickering in het algemeen inderdaad anders (vooral ook de ruimte tussen de Torayca Carbon specificatie).

Daarnaast, maar dat is moeilijk te zien, lijkt het balhoofd niet die van Pinarello en is de aheaddop ook niet voorzien van enige merkaanduiding.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 21 okt 2010 18:28

[quote="perik"]Zie bijvoorbeeld hier:

Ik kan vooralsnog geen verschillen ontdekken tussen deze frames. Even afgezien van de kleurtjes. Dus dan hebben die Chinezen wel goed hun best gedaan! ;)[/quote]

Ahum, good hun best gedaan? Ik denk dat ze gewoon de Pina mallen gebruiken en daar hun eigen spec carbon (het goedkoopste wat ze hebben). Als ze voor 5 dollar (productiekosten niet handelswaarde) een Zwitsers uurwerk zodanig kunnen namaken dat de zwitserse fabrikant het zelf niet kan zien dan zal dat met een frame ook nog wel lukken.
Afbeelding

dmmdzm
Forum-lid

dmmdzm 21 okt 2010 18:30

[quote="perik"]Zie bijvoorbeeld hier:

Ik kan vooralsnog geen verschillen ontdekken tussen deze frames. Even afgezien van de kleurtjes. Dus dan hebben die Chinezen wel goed hun best gedaan! ;)[/quote]

komen tegenwoordig niet bijna alle frames uit china?
Wat maakt het dan uit...men koopt wat hij mooi vindt. Als je een 'echte' pinarello wil, dan moet je er ook gewoon voor betalen...

Maar ik ben het enigzins eens dat je mensen niet moet misleiden. Als de fiets idd een 'replica' is dan moet je dit gewoon vermelden.

Zie af en toe ook wel spullen staan waarbij gelukkig wel wordt aangegeven dat het niet om een origineel gaat.

Helaas zijn niet alle mensen eerlijk, maar op marktplaats kan je aangegeven dat het niet helemaal fair is wat er gebeurd....dus heeft iemand dat al gedaan?
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 22 okt 2010 13:15

Je kunt je afvragen wie nu slimmer is denk je nu werkelijk dat je pina prince het geld echt waard is, tuurlijk niet (ook andere merken). Die frame's komen allemaal uit china cq taiwan.
En de kwaliteit is niet slecht kan ik uit ervaring zeggen, zelfs goed. Zo'n frame van wat voor merk dan ook kost niet meer dan een paar honderd euro. Alleen dat wij gekken daar vervolgens 2500 of meer voor neer tellen. Ik ben met een china projectje bezig zal binnenkort de verrassende uitkomst posten. Pina prince is niet de enige replica ik zag laatst een "cervelo sl2" voor 1000 euro en een contador replicaatje kost je na wat speur en mail werk 700 euro.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

dmmdzm
Forum-lid

dmmdzm 22 okt 2010 13:25

[quote="ilfalco2004"]Je kunt je afvragen wie nu slimmer is denk je nu werkelijk dat je pina prince het geld echt waard is, tuurlijk niet (ook andere merken). Die frame's komen allemaal uit china cq taiwan.
En de kwaliteit is niet slecht kan ik uit ervaring zeggen, zelfs goed. Zo'n frame van wat voor merk dan ook kost niet meer dan een paar honderd euro. Alleen dat wij gekken daar vervolgens 2500 of meer voor neer tellen. Ik ben met een china projectje bezig zal binnenkort de verrassende uitkomst posten. Pina prince is niet de enige replica ik zag laatst een "cervelo sl2" voor 1000 euro en een contador replicaatje kost je na wat speur en mail werk 700 euro.[/quote]

sst....hou je geheimen voor je ;)
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

danny1407
Forum-lid

danny1407 22 okt 2010 13:44

Er is natuurlijk wel een flink verschil tussen kostprijs en productiekosten.
Een bedrijf als Pinarello moet ook een ploeg van fietsen voorzien, reclame maken, een ontwerp bureau draaiend houden, onderzoeken, testen, etc etc.
Dat moet allemaal betaald worden door de verkoop van frames, dus betalen "wij" dat.

Een chinees kan zich beperken tot het stelen van een ontwerp, wat arbeid en materiaal voordat hij het op de markt knalt.

FacebookS3RSSite

charite
Forum-lid

charite 22 okt 2010 13:50

Mailtje gestuurd met wat vragen na aanleiding van de "Prince"

Dit kwam er terug;

"Ik nodig je graag uit om de fiets gewoon te komen bekijken"
"Bel me anders even op"
"024 6423797"
Gr andre

Ander telefoonnummer dan degene op MP.

Cheers,

Peter

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 22 okt 2010 13:53

[quote="danny1407"]Een bedrijf als Pinarello moet ook een ploeg van fietsen voorzien, reclame maken, een ontwerp bureau draaiend houden, onderzoeken, testen, etc etc.
Dat moet allemaal betaald worden door de verkoop van frames, dus betalen "wij" dat.[/quote]
Dat eerste mogen ze laten wat mij betreft.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 22 okt 2010 14:03

[quote="ilfalco2004"]Je kunt je afvragen wie nu slimmer is denk je nu werkelijk dat je pina prince het geld echt waard is, tuurlijk niet (ook andere merken). Die frame's komen allemaal uit china cq taiwan.
En de kwaliteit is niet slecht kan ik uit ervaring zeggen, zelfs goed. Zo'n frame van wat voor merk dan ook kost niet meer dan een paar honderd euro. Alleen dat wij gekken daar vervolgens 2500 of meer voor neer tellen. Ik ben met een china projectje bezig zal binnenkort de verrassende uitkomst posten. Pina prince is niet de enige replica ik zag laatst een "cervelo sl2" voor 1000 euro en een contador replicaatje kost je na wat speur en mail werk 700 euro.[/quote]

Als je een Prince wil rijden, moet je een Pina kopen. Als je een fiets als een Prince wil rijden, koop dan een chinees maar zet daar alsjeblieft geen Pinarello op. Ik vind dat zo zielig. Gebruik desnoods de kleurstellingen maar laat het neppen van de merken achterwege. Een kenner ziet het altijd, je bent strafbaar en bovenal echt zielig.
Twitter: @rbruijns

danny1407
Forum-lid

danny1407 22 okt 2010 14:06

[quote="litespeed"]
Dat eerste mogen ze laten wat mij betreft.[/quote]

:)

Ik vind Pina wel passen bij een ploeg als Sky.
Gelikt, posh en op het randje....bijna "tussen kunst en kitsch" maar op een manier dat iedereen het met een toestemmend lachje goedkeurd.
Volgens mij zitten daar een paar marketing genieen.

Anyway, het ging mij er even om dat het wel erg kort door de bocht is om te zeggen dat de productie van een frame een paar honderd kost en de rest pure winst en geldklopperij is.

En eeeh....even "back on topic".
Is het nu al 100% zeker dat het hier een echte of neppert betreft?
FacebookS3RSSite

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 22 okt 2010 15:36

Er zijn ook mensen die geen pina kunnen kopen en frame's komen waarschijnlijk uit dezelfde fabriek. En wat dat geld betreft ik blijf erbij dat we veel te veel betalen (ik doe er zelf ook aan mee). Om nou te zeggen dat mijn (echte) prince beter was dan de giant tcr of de chinees die ik had. Maar iedereen het zijne. Een paar jaar geleden reden hier in de buurt massa's nep bianchi's en MBK in cofidis (VDB) kleuren rond. Ik vind dat prima, iedereen zijn eigen mening maar omdat zielig te noemen gaat me toch echt te ver.

ontopic
oja het geen echte, wel een perfecte kopie. de kabel van de rem loopt langs en niet door het frame als je goed kijkt. wel netjes als je er replica erbij zet dat wel weer.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie