Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 28 nov 2011 13:06

En intussen vandaag terug mail gehad.
Op 2dagen tijd weet ik nu al dat er gewoon een nieuw frame word opgestuurd zonder enige kost van hier uit.

Mocht kiezen een nieuw frame of geld terug gestort krijgen.

Van service en garantie gesproken.
intussen ook mee gemaild of er een mail kan verstuurd worden naar hier zodat ik samen met het track nr dsv kan verwitigen dat het om een garantie geval gaat.

mvg pedro

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 30 nov 2011 23:14

Voor potentiele kopers: service van yongcycling (is hetzelfde als cyclingyong) is niet zo goed.
Chinarello prince van hem gekocht. Frame ziet er prima uit en het rijdt ook goed. Ik zou er een reserve derailleur hanger bij krijgen, maar die ontbrak. Via de mail belooft hij dat het zo snel mogelijk zal worden opgestuurd, maar na 2 maanden nog niet ontvangen. Hij reageert ook niet meer op email. Als ik het pinarello topic een beetje volg lijkt het er op dat ze het afhandelen van klachten ook van pinarello hebben gekopieerd :)

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 06 dec 2011 19:24

Op 23/11 bestelde ik bij yishun stefano een setje wielen in promo voor de luttele prijs van 592 usd incl verzending met dhl. Gisteren 5/12 werden ze reeds afgeleverd. Het betreft een setje carbon clinchers 50 mm met matte velgen en witte spaken en naven. 6 reserve spaken, remblokjes en lichte tita snelspanners werden meegeleverd. Vandaag een eerste testritje gedaan en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben van de kwaliteit van de wielen. De naven (chosen) lopen licht en soepel, de wielen wegen ongeveer 1550gr en zijn stijf maar toch comfortabel. De remblokjes grijpen goed in op de velgen en remmen dus prima. Het is raar om zeggen maar ik vind ze beter bollen en beter remmen dan mijn setje reynolds assault. De reynolds zijn ook minder comfortabel. Voor die prijs vind ik dit een top wielsetje. Oh ja, de wielen worden tijdens de wintermaanden gebruikt, voor de zomer heb ik LW.

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 06 dec 2011 22:05

xytras schreef:Op 23/11 bestelde ik bij yishun stefano een setje wielen in promo voor de luttele prijs van 592 usd incl verzending
Dat is inderdaad goedkoop. Nu heb ik dit topic nooit echt gevolgd en het zal allemaal wel uitgebreid besproken zijn, maar over die 592 moet je toch gewoon nog 6 procent douanebelasting en 19 procent BTW betalen.. of checkt de douane niet alles en waagt iedereen het gokje om de BTW niet op te geven?

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 07 dec 2011 08:21

Simpel laat verzender op get pakketje zetten dat het een gift is met een waarde van onder de 75dollar 9 van de 10x betaal je dan niks.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 dec 2011 09:36

Zo werkt dat niet meer in veel gevallen. De douane rekent tegenwoordig vaak met een berekende waarde voor grote dozen. Ze weten bij de douane namelijk ook dat een groot DHL pakket uit China $150 dollar kost om te versturen en dat je dat niet doet met iets wat maar €50 waard is.

De grens voor een gift is overigens €44 oid
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 07 dec 2011 09:52

Van de kosten bij de douane heb ik voorlopig nog niets gehoord. Ik heb dit jaar ook al besteld in Amerika en dan waren de kosten zo'n 16 euro. Op het pakket vanuit China werd een factuur gehangen met een totaalbedrag van 100usd. Wat er bijkomt van kosten zie ik wel en interesseert me eigenlijk weinig. Ik weet aleen dat ik voor dat geld een prima wielset heb en dat de reynolds assault bv meer dan het dubbele kost van wat ik nu reeds betaald heb.

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 07 dec 2011 10:01

amclassic-fan schreef:Zo werkt dat niet meer in veel gevallen. De douane rekent tegenwoordig vaak met een berekende waarde voor grote dozen.
Oke, ze rekenen dus een standaard bedrag in plaats van dat ze uitzoeken wat de echte waarde van je wielset is om daar 6 % douane tax over te rekenen? In dat geval wordt de wielset dus ook niet als zodanig geregistreerd en kan je dus achterwege laten op hem op te geven voor 19%btw?

@xytras waar het volgens mij om gaat is dat een bij de douane geregistreerd item ook bij de belastingdienst bekend is, waardoor je dus ook 19% btw moet betalen. Dat is dan toch wel een aardige extra kostenpost. Je moet het zelf opgeven, maar het is dus wel bij hun bekend en ze kunnen je er dus voor aanslaan en eventueel boeten.

of zie ik dit helemaal verkeerd?

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 07 dec 2011 10:49

Ik heb eens een Harley-Davidson jas gekocht in de US. Nog geen $300 tegen €700 in Nederland.
De kosten werden niet berekend over de factuur, maar over de waarde in NL. Al met al moest ik aardig wat bijbetalen.

.
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 07 dec 2011 10:52

Tsja importeren buiten EU is in potentie een duur grapje. Je betaalt belasting over belasting (inclusief de verzendkosten). Voor de chinaspullen gaat het al snel de richting op dat het niet meer interessant is. Aanbieders als Kuiper, Ribble, Kompressor, Planet X en andere importeurs van No Name in NL/Europa bieden dan waarschijnlijk al snel meer waar voor je geld (zeker buiten het seizoen). Blijft over het avontuur, het goedkope custom spuitontwerp en toch de kans dat je niet hoeft af te rekenen. (dat scheelt in theorie zo'n 23%).
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 07 dec 2011 11:36

cobra427 schreef:Ik heb eens een Harley-Davidson jas gekocht in de US. Nog geen $300 tegen €700 in Nederland.
De kosten werden niet berekend over de factuur, maar over de waarde in NL. Al met al moest ik aardig wat bijbetalen.

.
Daar kon je natuurlijk tegen in beroep gaan. Dat mag normaal gesproken alleen als er geen factuur is of als de waarde op de factuur niet geloofwaardig is (i.e. ze vermoeden fraude). Ander hoor je gewoon belasting over de aanschafwaarde te betalen. Dit is om te voorkomen dat iedereen een (nep)factuur van 1 euro laat zien, en de belastingdienst zijn centjes misloopt. Hetzlefde geldt voor China: Als er 'gift' op staat, maar het is niet annemelijk dat het daadwerkelijk een gift is, dan gaan ze alsnog een aanslag berekenen. Xytras heeft een beetje geluk gehad met zijn factuur van 100 dollar, dat de douane dit bedrag voor waar aannam en verder niet naar de europese waarde van carbon wielen heeft gekeken. Ik vermoed dat ze een lijst hebben liggen met een vastgestelde waarde voor fietswielen (en frames), en de meeste fietswielen kosten inderdaad niet veel meer dan 100 dollar.

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 08 dec 2011 08:02

Maar de praktijk is vaak anders. Heb tot nu toe vier china frames gekocht en niet één keer belasting, btw of belasting over belasting hoeven te betalen. ook geen belastingdienst gezien. Ik praat over de afgelopen vier jaar.

Plaats reactie