Jan Janssen
Nee, zeker niet! Op het voorlaatste filmpje ben ik bijna constant in beeld. Leuk om jezelf eens te zien fietsen. Mag wel wat dieper zitten eigenlijk, maar ik vrees dat de souplesse van mij onderrug dat niet meer toestaat. Bedankt Andre!
-
- Forum-lid
Is idd heel gaaf als je de beelden zo weer ziet!
Laatst gewijzigd door bladejanjmagic op 30 okt 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Die Westlanders ook, hè?joeywl schreef:Walterg doeldr meer op Hans zn post in de zin van dat er ook vrouwen bij waren, aangezien Hans alleen mannen tikte
-
- Forum-lid
Walterg: Di Westlanders zijn best aardige gasten
En er stond idd voor een behoorlijk vermogen langs de route
En er stond idd voor een behoorlijk vermogen langs de route
- Contrastique
- Forum-lid
- Contact
Super die bewegende beelden! Ik kon nu inderdaad goed zien dat mijn trapfrequentie een stuk lager ligt. Grappig, aangezien ik helemaal niet het idee heb dat ik op zo'n zwaar verzet trap. Met spinnen voelt dat wel anders
Ik ben van plan een cadansmeter aan te schaffen en dan wil ik daar wel meer op gaan trainen. Erg interessant om te zien dus bedankt voor al het filmwerk!
Edit: Paul; erg jammer dat we jou hebben moeten missen. Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat!
Ik ben van plan een cadansmeter aan te schaffen en dan wil ik daar wel meer op gaan trainen. Erg interessant om te zien dus bedankt voor al het filmwerk!
Edit: Paul; erg jammer dat we jou hebben moeten missen. Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat!
Laatst gewijzigd door Contrastique op 31 okt 2013 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Persoonlijk zou ik mijn geld voor andere mooie (fiets-?)spulletjes reserveren (ik ben een beetje van de oude stempel en weet ook dat veel mensen het niet eens zijn met mijn afkeer van hartslagmeters en cadansmeters ).Contrastique schreef: Ik ben van plan een cadansmeter aan te schaffen en dan wil ik daar wel meer op gaan trainen. Erg interessant om te zien dus bedankt voor al het filmwerk!
Er zijn eenvoudige vuistregels om een goed beenritme aan te leren: Een goede cadans voor toerrijders zoals wij zit tussen de 90 en 100 rpm (op de vlakke weg). Als je dan uitgaat van een snelheid van rond de dertig per uur, betekent dat een verzet van 42x16 (42 tanden vóór, 16 tanden achter). Als je daar een groot deel van je trainingskilometers in de buurt komt, zit je goed.
PS. Omdat een voorblad van 42 bij de moderne jeugd bijna niet meer voorkomt, kun je op deze geweldige site ( http://www.bikecalc.com/cadence_at_speed ) alle verhoudingen van cadans, verzet en snelheid opzoeken. Doe er je voordeel mee,.... Succes!!!
-
- Forum-lid
@Wido ik zou de zelfde keuze als jij maken. Ben best wel van de nieuwe stempel maar zie het voordeel niet echt voor de recreatiefietser.
Wido, ik train zelf wel op hartslag. Piramides, minuut sprinten, wachten dat me hartslag 130 is en dan 2 min sprinten, dat opbouwen tot de 4 min. Voor mij werkt het, misschien zit het tussen mn oren maar ik merk dat ik sneller herstel. Overigens rij ik alleen met hartslag meter, cadans is ook onzin naar mijn idee.
+1 , Heb mn zelf ook.DDX schreef:Tip om de garmin 500 aan te schaffen, meteen goede gps voor ritregistratie en basic navigatie.Contrastique schreef:Ik ben van plan een cadansmeter aan te schaffen en dan wil ik daar wel meer op gaan trainen.