ik heb mijn bestelling aangepast bij canyon, wil toch liever een mat zwarte na het zien van de foto's hier op de site en het aanschouwen van een fuji witte in het echt.
Dit is allemaal goed gegaan, er wordt gemaild dat er in week 31 geleverd zal worden dus dit is een stukje eerder dan de 12 augustus voor de fuji witte fiets.
Ik heb afgelopen vrijdag het geld overgemaakt. Nog eventjes wachten dus!
Ik moet zeggen dat het wijzigen van de bestelling heel erg gemakkelijk ging, complimenten alvast daarvoor. (had de fiets toch al 2 weken in bestelling).
Canyon
-
- Forum-lid
jaspervelzen schreef:patmaessen schreef:Weet iemand wat het verschil is tussen de alu ultimate van 2009 en het alu frame van 2008? Zijn nu in de aanbieding maar de 2008 is 100 euro goedkoper dan de 2009.
Technisch geen verschil, alleen optisch een klein verschil.
Op het 2009 i.t.t. het 2008 frame staat bijvoorbeeld op de staande achtervork (VCLS) en op de zitbuis staat Maximus Seat Tube in het oranje en zilver gespoten i.p.v. alleen oranje zoals bij de 2008 versie is.
Bij de witte versie van de AL van 2009 is de voorvork ook in het wit mee gespoten, wat bij de 2008 versie niet het geval was. Deze was toen gewoon zwart.
Veronderstel dat de geometrie ook niet anders is?
-
- Forum-lid
jaspervelzen schreef:patmaessen schreef:jaspervelzen schreef:
Technisch geen verschil, alleen optisch een klein verschil.
Op het 2009 i.t.t. het 2008 frame staat bijvoorbeeld op de staande achtervork (VCLS) en op de zitbuis staat Maximus Seat Tube in het oranje en zilver gespoten i.p.v. alleen oranje zoals bij de 2008 versie is.
Bij de witte versie van de AL van 2009 is de voorvork ook in het wit mee gespoten, wat bij de 2008 versie niet het geval was. Deze was toen gewoon zwart.
Veronderstel dat de geometrie ook niet anders is?
Dat veronderstel je goed idd.
Dank voor je hulp. Heb ik me nog eens 100 euro gespaard.
[/quote]
Voor wat betreft de geometrie van canyon. Als je diep wilt zitten, kan het wel eens een probleem zijn. Hun standaard balhoofd is 25 mm hoog. Daarbij komt nog dat de balhoofdbuis relatief vrij lang is. Je kan wel een lager balhoofdstel bestellen.
Als je nu al een racefiets hebt, zet hier dan eens de maten ervan neer. Inclusief merk en type. Dan zijn er vast meer die een goed advies kunnen geven. [/quote]
over deze spacer van 25mm moet je deze maat dan nog eens bij de aangegeven balhoofdbuis lengte optellen. of zit deze er al bij geteld??
Voor wat betreft de geometrie van canyon. Als je diep wilt zitten, kan het wel eens een probleem zijn. Hun standaard balhoofd is 25 mm hoog. Daarbij komt nog dat de balhoofdbuis relatief vrij lang is. Je kan wel een lager balhoofdstel bestellen.
Als je nu al een racefiets hebt, zet hier dan eens de maten ervan neer. Inclusief merk en type. Dan zijn er vast meer die een goed advies kunnen geven. [/quote]
over deze spacer van 25mm moet je deze maat dan nog eens bij de aangegeven balhoofdbuis lengte optellen. of zit deze er al bij geteld??
compdiver schreef:Ik heb gisteren een Canyon Ultimate CF 2008 frame besteld.
De "planned delivery date" is 31-KW-2008.
Wat wil die KW eigenlijk zeggen?
Week 31?
Ik vermoed wel in 2009 en niet in 2008 zoals je schrijft...
Niets is wat het lijkt..
maurice schreef:compdiver schreef:Ik heb gisteren een Canyon Ultimate CF 2008 frame besteld.
De "planned delivery date" is 31-KW-2008.
Wat wil die KW eigenlijk zeggen?
Week 31?
Ik vermoed wel in 2009 en niet in 2008 zoals je schrijft...
Oeps ja, ik bedoel 31-KW-2009. Ik zal voor de zekerheid morgen eens bellen naar canyon in Heerlen.
Zijn er soms nog problemen met de "planned delivery" van Canyon?
Mijn Canyon Ultimate CF
-
- Forum-lid HC
Gisteren "per ongeluk" (ik ging eigenlijk voor iets anders wat ze niet meer hadden) het testcentrum in Heerlen binnen gelopen.
Wat een schitterende fiets is die Ultimate CF Team wat daar staat, ook qua kleur en afmontering!
Wat een schitterende fiets is die Ultimate CF Team wat daar staat, ook qua kleur en afmontering!
Hallo fietsers,
had interesse in een Ultimate AL frame. Door de Tour de France korting en de aankondiging op de site dat de frames direct leverbaar zijn, besloten om naar Koblenz te rijden om even te passen en meteen te bestellen (in Heerlen hadden ze niet alle maten op voorraad om te testen).
Na in Koblenz uitgebreid geholpen te zijn voor de maat loop ik naar de kassa om het frame te bestellen, vertellen ze me daar doodleuk dat de AL frames uitverkocht zijn en pas in februari (lees: als het 2010 model uit is) weer op voorraad zijn. Terwijl ze op de site gewoon met extra korting worden aangeboden!
Voel me nogal voor de gek gehouden door deze 'aanbieding', ook balen van de 6 uur op en neer rijden. Ga nu maar eens kijken voor een ander merk frame. Jammer, want was echt wel overtuigd van de kwaliteit van Canyon.
had interesse in een Ultimate AL frame. Door de Tour de France korting en de aankondiging op de site dat de frames direct leverbaar zijn, besloten om naar Koblenz te rijden om even te passen en meteen te bestellen (in Heerlen hadden ze niet alle maten op voorraad om te testen).
Na in Koblenz uitgebreid geholpen te zijn voor de maat loop ik naar de kassa om het frame te bestellen, vertellen ze me daar doodleuk dat de AL frames uitverkocht zijn en pas in februari (lees: als het 2010 model uit is) weer op voorraad zijn. Terwijl ze op de site gewoon met extra korting worden aangeboden!
Voel me nogal voor de gek gehouden door deze 'aanbieding', ook balen van de 6 uur op en neer rijden. Ga nu maar eens kijken voor een ander merk frame. Jammer, want was echt wel overtuigd van de kwaliteit van Canyon.