Trek
Grappig, bij de nieuwe Madone komt de achterrem net als bij TT fietsen achter de bracket
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 03#p884003" onclick="window.open(this.href);return false;
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 03#p884003" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
De gewone toerist heeft dat Madone frame niet maar er zijn altijd wannabees die hem wel kopen, maar die zouden ook op een bordkartonnen frame met rieten spaken rijden als de profs dat ook zouden doen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 05 mei 2011 10:29
Zelfs in het profgebeuren heb ik men twijfels aan de praktische kant van de zaak.
Wiel wisselen na lek/val & dan snel vanuit de wagen even sleuten??
Wiel wisselen na lek/val & dan snel vanuit de wagen even sleuten??
Moozes Mistral-Campa Record 11sp-FFwd F4R http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=52662
Dat ben ik helemaal met je eens. Zelf even snel met de hand je rem bijstellen nadat je een andere wiel hebt gekregen is er niet bij op die manier.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
enige voordeel zou kunnen zijn dat je de staande achtervork (toch een redelijk zinloos iets op een carbon frame) nu helemaal kunt laten vervallen (ware het niet de de UCI dat niet toestaat). Zinloze vernieuwing dus.....
Trek heeft de Domane uitgebracht als alternatief voor die 2 fietsen, dus eigenlijk zou je een Domane moeten vergelijken ipv een Madone. Gewoon de tabellen eens bekijken. Zo is de Domane bv 0.6cm korter als de roubaix maar wel 0.5cm lager qua balhoofd. Valt dus te zien op welk vlak je het comfort wil zoeken
Volgens de Trek site is de H2 fit als comfortfiets bedoeld, d.w.z. met hogere balhoofdbuis waardoor de zit meer rechtop is.quarter schreef:Ben op zoek naar een wat comfortabele race fiets en kijk naar modellen als de Cannondale synapse en Specialized Roubaix. Kan ik de Trek Madone Frame H2 fit vergelijken met de Cannondale en/of Specialized ?
Heb zelf ook deze Trek (maat 56), frame is sowieso comfortabel, zie testen.
Voordeel van deze geometrie bij mijn maat is dat ik hierdoor geen enkele spacer hoef te plaatsen, staat beter.
Laatst gewijzigd door natres op 06 jun 2012 21:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Tommymang, Nochain en Natrus, beiden dank voor jullie reactie.tommymang schreef:De H2 fit is inderdaad comfortabel rijden... een groot verschil met de mini balhoofdbuizen die je tegenwoordig op vele koersfietsen ziet, waardoor je bijna ligt op je fiets
Is het comfortabel rijden dan alleen af te lezen op de maat van de balhoofdbuis ?
Bij Trek H2 is deze 17cm. De "normale" race fietsen rond de 15cm, maat 56, als ik een beetje de verschillende sites bekijk. De Cannondale ( 18cm ) en Specialized ( 19cm ) adverteren echt met aparte modellen waarin zij dit aangeven.
Zijn deze "paar" centimeter zo bepalend voor een comfortabele zit ?
De nieuwe domane ligt niet echt in mijn prijsklasse, al heb je waarschijnlijk wel een punt. Verbaas mij dan weer wel over dat ze in de tour er mee gaan fietsen.
De profrenners gebruiken een pro fit, deze is niet te koop. Zij gaan uiteraard niet met zo'n hoog balhoofd rondrijden. Van de Domane zou deze maand een 5 serie uitkomen, al iets schappelijker in prijs .
Je houding is 1 van de vele zaken die voor comfort zorgen, maar het is niet gezegd dat je stuur hoog zetten sowieso voor comfort zorgt. Op de frames zit verschil qua dempende eigenschappen, en dan heb je natuurlijk nog de banden, wielen, stuur, zadel, ...
Wat is de reden dat je uitkijkt naar deze fietsen? Omwille van hun dempende eigenschappen of omwille van het feit dat je er rechter kan opzitten dan de gemiddelde koersfiets.
Je houding is 1 van de vele zaken die voor comfort zorgen, maar het is niet gezegd dat je stuur hoog zetten sowieso voor comfort zorgt. Op de frames zit verschil qua dempende eigenschappen, en dan heb je natuurlijk nog de banden, wielen, stuur, zadel, ...
Wat is de reden dat je uitkijkt naar deze fietsen? Omwille van hun dempende eigenschappen of omwille van het feit dat je er rechter kan opzitten dan de gemiddelde koersfiets.