Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 19 mar 2017 21:15

Dan Lloyd zegt dat het 443 gemiddeld was op de Poggio alleen.
Niet normaal voor de gewone sterveling.
Maak joe woar

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 19 mar 2017 21:23

ericpeters schreef:
DDX schreef:En als je dan naar stats kijkt, vanaf Cipressa tot finish : 35m20 met 517W

https://www.strava.com/segments/11359078
Als je het vergelijkt met die anderen dan klopt het idd niet. Al die anderen iets van 350w en hij 517. Wellicht andere data uitwisseling met strava. Eigenlijk zou Kristoff bijvoorbeeld veel hoger vermogen moeten leveren want die is een stuk zwaarder en doet er maar een paar seconden langer over.

Ik heb even op strava gekeken, dat is geen gemiddelde, ik weet niet wat dit getal voorsteld. Zijn gehele vermogensprofiel is te zien en hij zit op dat stuk meestal zo net boven de 300w en ook heel vaak eronder. Er zijn wat hogere pieken, waarbij de top van de Poggio (achter Sagan aan) ook de piek in het vermogen is, zelfs hoger dan bij de sprint.

EP
Kristof is veel zwaarder dus hoger wattage,wattage delen door gewicht dan zal dat lager zijn dan kwiakofski
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 20 mar 2017 00:28

nijkie schreef:
Kristof is veel zwaarder dus hoger wattage,wattage delen door gewicht dan zal dat lager zijn dan kwiakofski
Klopt als een bus, maar wat wil je daarmee zeggen?
Fietsen?altijd schreef: Dan Lloyd zegt dat het 443 gemiddeld was op de Poggio alleen.
De top profs van de wereld zou ik niet als normale stervelingen omschrijven.
Dat gezegd vind ik dat voor 6 minuten niet zo bijzonder veel, zelfs ik haalde al 330 watt gedurende 6 minuten. Ik neem aan dat er hier op het forum redelijk wat mensen zijn die die 440 ook wel eens hebben gehaald.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 20 mar 2017 07:33

Ik bedoel dat het voor ons normale sterveling niet haalbaar is. En niet veel? Dit is na 280 km....
Maak joe woar

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2017 08:33

In de finale van de Milaan-San Remo kan je nooit hele hoge gemiddelde vermogens over langere tijd trappen. Afdaling van de Poggio kan zelfs Sagan nauwelijks mee trappen, nogal desastreus voor je gemiddelde vermogen. RvV met de laatste pak 'm beet 20 km vlak leent zich daar veel beter voor.

Als Kwiatkowski 35 minuten 500+ Watt had getrapt in de finale dan was hij met op z'n minst een minuut voordeel over de streep gekomen als het verschil niet nog veel groter was geweest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 20 mar 2017 08:35

ericpeters schreef:
nijkie schreef:
Klopt als een bus, maar wat wil je daarmee zeggen?
Fietsen?altijd schreef: Dan Lloyd zegt dat het 443 gemiddeld was op de Poggio alleen.
De top profs van de wereld zou ik niet als normale stervelingen omschrijven.
Dat gezegd vind ik dat voor 6 minuten niet zo bijzonder veel, zelfs ik haalde al 330 watt gedurende 6 minuten. Ik neem aan dat er hier op het forum redelijk wat mensen zijn die die 440 ook wel eens hebben gehaald.
Het gaat om wat je gewicht is 330watt bij 60kg of 80kg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 20 mar 2017 08:37

Ik denk dat mijn TrainingPeaks spontaan crasht als ik die cijfers zou uploaden.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 20 mar 2017 15:54

Maak joe woar

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mar 2017 17:39

ericpeters schreef:"Sneller dan de sprinters de Poggio op kunnen".

Daarmee suggereer je dat de Poggio een soort col is maar dat is het voor de profs natuurlijk niet echt. Ze reden gisteren in 6 minuten met 37km/u gemiddeld naar boven en dat is dan inclusief de bochten. Bij die snelheden heb je echt nog wel flink profijt van de slipstream en kunnen de iets zwaardere sprinters hun gewichtsnadeel vrijwel allemaal teniet doen in de groep.

Het enige leuke van MSR is gewoon dat het allemaal een echt grensgeval is. Net geen klim op het laatste. Een heel lange rit welke je afhankelijk van weer en snelheid net wel of net niet sloopt. Dus bijna alle sprinters en klimmers zitten bijna altijd binnen een minuut van de winnaar terwijl de meesten toch geen schijn van kans hebben gehad om te winnen.

Ik dacht vroeger ook altijd dat die laatste klim veel zwaarder moest zijn zodat het verschil kon worden gemaakt maar daar de k ik nu anders over.

EP
Ik heb niet over klimmers maar meer over de punchers van de tweede lijn. Er hebben er nu toch een stuk of 5 a 10 meegedaan die als kopman zijn aangeduid die alleen maar in het peloton hebben gezeten. Je kunt mij ook niet wijsmaken dat er niemand meereed die weliswaar langzamer de Poggio op kon dan Sagan maar wel sneller dan de hele ploeg van Sky.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 20 mar 2017 21:26

Die reden dan ook niet om als eerste boven te komen maar om Kiatkowski te lanceren hé.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mar 2017 21:37

Sky had (zoals hierboven eerder vermeld) twee paarden om op te wedden. Het zou dan ook vreemd zijn als ze de koers niet in handen zouden nemen. Maar het antwoord op de vraag waarom de Sky Train zo vaak succesvol is, is deels dat hij niet vaak genoeg wordt aangevallen. Voor de rest komt het natuurlijk omdat ze een heel erg goede ploeg bij elkaar hebben gekocht en geprepareerd (al dan niet legaal).
Campagnolo Ultra Dork

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 23 mar 2017 21:40

De eerste Extra time koers gister was weer heel amusant en leuker om te zien dan de vaak slaapverwekkende rechtstreekse uitzendingen van veel wegwedstrijden. Vooral de inbreng vanJan Bakelants mocht er zijn.
Wie het niet heeft gezien : http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2931394

Plaats reactie