Wielerseizoen 2019
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Als je schijfremmen combineert met bredere banden.,. ga je wel eerder stil kunnen staan (en die bredere banden kunnen makkelijker met schijfremmen dan met velgremmen). In slecht weer ga je ook net wat eerder je schijf drooggeremd hebben. Grootste voordeel is het hydraulische waarbij je met minder moeite beter gedosseerd kan remmen. Echter kan je daarvoor ook hydraulische velgremmen monteren, het is geen eigenschap van de schijfrem, maar van het gebruik van oliedruk.
En ten slotte, uiteindelijk is een velgrem ook gewoon een rem die van 2 kanten op een schijf aangrijpt.., alleen is je velg de schijf.
En ten slotte, uiteindelijk is een velgrem ook gewoon een rem die van 2 kanten op een schijf aangrijpt.., alleen is je velg de schijf.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Maar wel 1 met een veel zwakkere caliper/remconstructieMarkVeenstra schreef: ↑04 nov 2019 08:02 En ten slotte, uiteindelijk is een velgrem ook gewoon een rem die van 2 kanten op een schijf aangrijpt.., alleen is je velg de schijf.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
True, al is de vraag of de constructie een beperkende factor was. Zeker direct mount remmen viel dat wel mee toch? Maar remklauw aan je vork is zeker stabieler.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Stijfheid van de caliper is niet de beperkende factor, anders hadden we wel wat andere ontwerpen gezien om de remhoef stijver te maken.
Het is vooral het materiaal van de remschijf en de grootte die bepalend zijn.
Een velg is primair een onderdeel van een licht en stijf wiel. Aluminium en carbon zij daar prima materialen voor maar voor een remschijf zijn ze te zacht. Daar moeten de blokken ook weer op aangepast worden.
Een fietswiel is ook te groot om droog en warm te kunnen remmen. Bovendien houden banden er niet zo van om om een heetgeremde schijfrem te zitten.
Het is vooral het materiaal van de remschijf en de grootte die bepalend zijn.
Een velg is primair een onderdeel van een licht en stijf wiel. Aluminium en carbon zij daar prima materialen voor maar voor een remschijf zijn ze te zacht. Daar moeten de blokken ook weer op aangepast worden.
Een fietswiel is ook te groot om droog en warm te kunnen remmen. Bovendien houden banden er niet zo van om om een heetgeremde schijfrem te zitten.
Campagnolo Ultra Dork
De erop werkende krachten zijn ook maar pakweg 180/700=25% van de krachten op een schijfremklauw...japiecarbon schreef: ↑04 nov 2019 08:31Maar wel 1 met een veel zwakkere caliper/remconstructieMarkVeenstra schreef: ↑04 nov 2019 08:02 En ten slotte, uiteindelijk is een velgrem ook gewoon een rem die van 2 kanten op een schijf aangrijpt.., alleen is je velg de schijf.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Enzzo
- Forum-lid HC
Zou er ooit ook een ABS systeem komen voor schijfrem fietsen? In dagelijks verkeer lijkt me dat ideaal vooral bij e-bikes. Maar of we het in koers ook ooit gaan zien ben ik erg benieuwd naar
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Enzzo
- Forum-lid HC
Je hebt gelijk!
VDP heeft een sterke hulp minder komend seizoen:
Stijn Devolder stopt ermee
https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 2878806584
VDP heeft een sterke hulp minder komend seizoen:
Stijn Devolder stopt ermee
https://api.sporza.be/permalink/web/art ... 2878806584
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Campagnolo Ultra Dork
Bestaat als, Bosch heeft 't dit jaar geïntroduceerd voor pedelecs.
Moet die Woods maar zelf beter opletten......Ernie C. schreef: ↑12 nov 2019 14:34 [url]https://www.nu.nl/277329/video/mollema- ... entje.html[/url
![]()
Herhaal dit niet onnodig