Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb de V60 een fractie naar beneden laten zetten op het kentekenbewijs en de caravan 50kg eraf en kom nu exact op 3500kg. Was goedkoopste en snelste (en op dat moment enige) manier om met die combi te kunnen rijden. Wachttijd bij CBR was hoog rond covid en nu heb ik het een paar jaar zo gelaten. Vrees dat ik voorjaar 2026 wel E moet hebben, want bijna elke nieuwe auto die 1500kg mag trekken is zwaarder. Een Audi A3 mag ook 1500kg trekken, maar ik weet 100% zeker dat een V60 + 1500kg caravan een heel stuk veiliger is (maar wel te zwaar). Eigenlijk moet die grens gewoon naar 4250kg.
@marsman: wat was er zo lastig aan?
@marsman: wat was er zo lastig aan?
Less is bore
Gewoon omdat je weer helemaal back to basics moet. Spiegels en het gebruik, bijzondere verrichtingen, beetje inzicht. Etc. Ik ben om 08.00 begonnen, en had om 14.30 het examen. Dat was achteraf net te weinig tijd om alles goed onder de knie te krijgen. Ik rij al heel wat jaren met een caravan, maar met een onbekende bus + tandemasser aanhanger door hartje Utrecht was best een dingetje . . . .daniel1975 schreef: ↑03 dec 2024 10:10 Ik heb de V60 een fractie naar beneden laten zetten op het kentekenbewijs en de caravan 50kg eraf en kom nu exact op 3500kg. Was goedkoopste en snelste (en op dat moment enige) manier om met die combi te kunnen rijden. Wachttijd bij CBR was hoog rond covid en nu heb ik het een paar jaar zo gelaten. Vrees dat ik voorjaar 2026 wel E moet hebben, want bijna elke nieuwe auto die 1500kg mag trekken is zwaarder. Een Audi A3 mag ook 1500kg trekken, maar ik weet 100% zeker dat een V60 + 1500kg caravan een heel stuk veiliger is (maar wel te zwaar). Eigenlijk moet die grens gewoon naar 4250kg.
@marsman: wat was er zo lastig aan?
Het zal wellicht afhangen hoe vaak je nu al met een aanhanger rijdt. Ik doe dat nu 1 tot 2 keer per jaar met de caravan. Terug uit straatje keren, beetje inzicht met bochten (je mag de stoeprand niet raken) etc. Alles ging goed bij het examen, maar straatje keren pas in 2e instantie. Beetje mazzel met de examinator.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ga het wel zien als ik er echt mee aan de slag moet. Vroeger op de boerderij met trekker en wagen reed ik alles op de spiegels achteruit, maakte niet uit welke bochtencombinatie dan ook. Incl achteruit inparkeren met links en rechts 30cm speling. Maar merk wel dat dat in de jaren wat verwaterd is helaas.
Ik zoek wel een rijschool met een lekker lange combinatie, dat stuurt lekker relaxed bij het achteruit rijden .
Ik zoek wel een rijschool met een lekker lange combinatie, dat stuurt lekker relaxed bij het achteruit rijden .
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Precies, dat dus!
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Of zonder caravan op stap dat is ook nog een optie
Met een auto durf en kan ik best een hoop al zeg ik het zelf.
Maar met een aanhanger durf ik echt niks. Wat spullen halen bij een bouwmarkt oid is wel de max voor mij.
Toch zit er wel wat in, hoe goed auto,s ook zijn. Ik heb een keer hard gereden in een Tesla S, maar als die gaat glijden sla je wel meteen twee meter over. Bij een lichtere auto is dat veel minder en veel makkelijker te controleren.
Sowieso vind ik veel EV,s gevaarlijk voor een niet kundig bestuurder. Vroeger had je minimaal geld nodig om met iets van meer dan 200PK te rijden.
Nu kan je onder de 50K of voor 600 euro per maand 500pk rijden.
Met een auto durf en kan ik best een hoop al zeg ik het zelf.
Maar met een aanhanger durf ik echt niks. Wat spullen halen bij een bouwmarkt oid is wel de max voor mij.
Toch zit er wel wat in, hoe goed auto,s ook zijn. Ik heb een keer hard gereden in een Tesla S, maar als die gaat glijden sla je wel meteen twee meter over. Bij een lichtere auto is dat veel minder en veel makkelijker te controleren.
Sowieso vind ik veel EV,s gevaarlijk voor een niet kundig bestuurder. Vroeger had je minimaal geld nodig om met iets van meer dan 200PK te rijden.
Nu kan je onder de 50K of voor 600 euro per maand 500pk rijden.
Goedkope kleine plassercompensatie?wasbeer2006 schreef: ↑03 dec 2024 11:47
Nu kan je onder de 50K of voor 600 euro per maand 500pk rijden.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40254
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat dan? Dat is nog goedkoper en sneller dan de bloedsnelle Volvo EX30.wasbeer2006 schreef: ↑03 dec 2024 11:47
Nu kan je onder de 50K of voor 600 euro per maand 500pk rijden.
(en los van het feit dat het idioot is).
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Caravan gewoon thuis laten, veel aangenamer reizen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Tesla model 3 dual motor lease je gewoon vanaf dat soort bedragen.
Ja zo,n EX30, waarom maken ze zo,n model met zoveel vermogen.
Daar heb je alleen rechtdoor wat aan.
Ja zo,n EX30, waarom maken ze zo,n model met zoveel vermogen.
Daar heb je alleen rechtdoor wat aan.