Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 okt 2009 12:55

Sh!ne schreef:Dat Aicar spul is bizar. Waar haal ik dat? ;)

De eerste endurance-drug van de nieuwe generatie heet Aicar

Je voert vier weken lang geen klap uit, maar je slikt wel elke dag pilletjes. Daarna ga je op een loopband staan, en tataa! Je kunt ineens 23 procent langer rennen dan vier weken geleden, en je legt in die tijd ook nog eens 44 procent meer afstand af.


Alleen wel een beetje duur:
ergogenics.org schreef:Aicar is reteduur - een gram kost tachtig euro - en Evans had er veel van nodig. Hij gaf zijn dieren vijfhonderd milligram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Grappig.. ik poste zelf bijna deze zelfde post een paar maanden terug al :)
Klik
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sluit
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 apr 2008 15:20

sluit 07 okt 2009 13:11

Sh!ne schreef:Las in de Spits dat er om 10.00 een persconferentie werd gehouden omtrent de hertesten uit 2008. Iemand een link naar een live-feed of iets dergelijks?


Hoor dat er 17 rijders opnieuw zijn getest en dat ze allemaal negatief waren.

Oftewel: wederom een hoop geschreeuw vanuit Frankrijk, maar totaal geen inhoud.

sh_ne
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2008 18:05

sh_ne 07 okt 2009 13:37

mrcoffee schreef:
Sh!ne schreef:Dat Aicar spul is bizar. Waar haal ik dat? ;)

De eerste endurance-drug van de nieuwe generatie heet Aicar

Je voert vier weken lang geen klap uit, maar je slikt wel elke dag pilletjes. Daarna ga je op een loopband staan, en tataa! Je kunt ineens 23 procent langer rennen dan vier weken geleden, en je legt in die tijd ook nog eens 44 procent meer afstand af.


Alleen wel een beetje duur:
ergogenics.org schreef:Aicar is reteduur - een gram kost tachtig euro - en Evans had er veel van nodig. Hij gaf zijn dieren vijfhonderd milligram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Grappig.. ik poste zelf bijna deze zelfde post een paar maanden terug al :)
Klik



Inderdaad. Wel een zeer interessante site. Staat nu in mijn favorieten, altijd handig om het laatste nieuws te lezen.

sh_ne
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2008 18:05

sh_ne 07 okt 2009 13:42

Sluit schreef:
Hoor dat er 17 rijders opnieuw zijn getest en dat ze allemaal negatief waren.

Oftewel: wederom een hoop geschreeuw vanuit Frankrijk, maar totaal geen inhoud.


Waar hoor / lees je dat?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 07 okt 2009 13:57

Sh!ne schreef:
Sluit schreef:
Hoor dat er 17 rijders opnieuw zijn getest en dat ze allemaal negatief waren.

Oftewel: wederom een hoop geschreeuw vanuit Frankrijk, maar totaal geen inhoud.


Waar hoor / lees je dat?


Clickez ici!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 okt 2009 14:04

Alle hertests Tour de France 2008 negatief
Wielerpeloton haalt opgelucht adem Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Waar het wielerpeloton met angst en beven naar uitkeek, bleek reuze mee te vallen. De vernieuwde tests op dopingcontroles uit de Ronde van Frankrijk van 2008 hebben geen nieuwe positieve gevallen opgeleverd. Dat heeft Pierre Bordry, directeur van het Franse antidopingbureau AFLD, gezegd.


De AFLD maakte afgelopen zomer bekend zeventien hertests te zullen uitvoeren op eerdere controles omdat met nieuwe methodes alsnog het gebruik van epovariant cera aantoonbaar zou zijn. Tot de gecontroleerden behoorden de Raborenners Denis Menchov en Laurens ten Dam alsmede wereldkampioen Cadel Evans.

sh_ne
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2008 18:05

sh_ne 07 okt 2009 14:12

Goed nieuws!

Ben alleen bang dat er behoorlijk wat renners uit de afgelopen editie tegen de lamp gaan lopen. Zeker nu ze weten dat er nieuwe produkten zijn gebruikt.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 07 okt 2009 14:20

Oef, inderdaad gelukkig goed nieuws! Sterker nog, het is heel erg goed nieuws! En dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Conclusie: Cera werd/wordt dus kennelijk niet in grote hoeveelheden door het hele peloton gebruikt.
a.k.a Joe

sh_ne
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jul 2008 18:05

sh_ne 07 okt 2009 22:11

Italiaan De Bonis betrapt op doping

De Italiaanse wielrenner Francesco De Bonis is tijdens de eerste etappe in de Ronde van Italië van dit jaar positief bevonden op de epovariant cera. Dat maakte de internationale wielrenunie UCI bekend.

De onthulling van de UCI komt een dag nadat een andere Italiaan, Gabriele Bosisio (LPR), bij een test buiten competitie op 2 september eveneens op epo was betrapt.

Afgelopen juni was de 27-jarige De Bonis, die dit seizoen begon bij het team PVC Diquigiovanni, een van de vijf renners die als eersten schuldig werden bevonden van dopinggebruik op basis van abnormale waarden in hun bloedpaspoort. Hij riskeert nu vier jaar schorsing.

bingohome
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 jan 2009 22:44

bingohome 08 okt 2009 01:51

De telegraaf schrijft in een kop:

Alle hertests Tour de France 2008 negatief
Wielerpeloton haalt opgelucht adem

Opgelucht adem halen doe je als blijkt dat je ergens bang voor bent geweest. Dus de telegraaf beweerd dat het wielerpeloton bang was voor de uitslag. Impliceert daarmee dat het wielerpeloton iets heeft gebruikt, maar hoopte dat het door de dopingcontroleurs niet zou worden gevonden.
Eigenlijk beweerd de telegraaf dus dat het wielerpeloton gebruikt, maar dat het niet kon worden aangetoond.

Conclusie: de telegraaf liegt; het peloton haalt helemaal niet opgelucht adem, want afgezien van een enkele zondaar was er niets waar het peloton bang voor hoefde te zijn - ze waren clean.
Of de telegraaf heeft gelijk; het peloton heeft iets gebruikt waarvan ze dachten dat het niet op te sporen zou zijn, en dat bleek ook zo te zijn.

Blijft de vraag: vertrouw ik de telegraaf, of vertrouw ik het peloton?

Antwoord: beiden zullen valsspelen als ze er beter van worden, vrees ik.

Persoonlijk heb ik nog altijd meer respect voor, en kijk ik liever naar het wielerpeloton, dan naar de telegraaf.

Wordt vervolgd....
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

gregory
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:28

gregory 08 okt 2009 02:36

Of ze halen opgelucht adem , dat er eens iets positief over hun sport kan verteld worden.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 08 okt 2009 11:06

Ik denk dat er veel mensen langs de kant, maar ook binnen de sport, bang waren voor een nieuw schandaal. Het zou naïef zijn om te denken dat zoiets onmogelijk zou zijn. Dus vandaar het opgelucht adem halen.

De toppers van de tour 2008 gebruikten geen Cera en van te voren stak niemand daar z'n hand voor in het vuur.
a.k.a Joe

Plaats reactie