Auke schreef:Ilko schreef:Misschien beter voor het subforum 'onderdelen', maar ik vermoed dat hier veel gebruikservaring zit. Ik heb een vraagje over zadels.
Ik heb gisteren een 90km tijdrit (halve triathlon met twee clubgenoten) gereden, maar merkte dat ik na 60km erg veel moeite had om een goede plek op mijn zadel te vinden. Ik rij met een SLR (ook op mijn wegfiets) wat me tot nog toe in kortere ritter altijd goed is afgegaan, maar misschien was dit toch wat te lang. Heeft iemand tips voor zadels die ik eens kan gaan proberen? Ik begrijp dat een zadel erg persoonlijk is, maar er zijn vast mensen met vergelijkbare problemen.
Selle SMP Stratos heeft voor mij wonderen gedaan. Een Assos wielerbroek/snelpak wil misschien ook wel helpen om een lange (diepe) te doorstaan.
Alleen zijn die krengen niet iets te duur om ze 'even' te proberen. Omdat deze rit zo lang was, had ik idd maar mijn Assos broek aangetrokken, ipv een tri-suit. Toch eens aan mijn FM vragen of ik eens een SMP kan testen.
De T1 van Selle Italia is redelijk betaalbaar. Daar kun je nog wel een gokje mee wagen...