Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 aug 2012 10:52

Weet iemand waar je deze Garmin-houder kan kopen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2012 10:54

http://Www.bikeparts4u.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zag toevallig een berichtje op FB.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 aug 2012 11:04

daniel1975 schreef:http://Www.bikeparts4u.nl
Zag toevallig een berichtje op FB.
Thanks.

Aha, ik zie het al. Met een 24 karaats boutje... :?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2012 11:18

Ehhh ja.... Gaat echt nergens over :-(
Less is bore

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 05 aug 2012 13:54

Hopelijk flexibel genoeg om niet te breken met al dat gestuiter over sommige fietspaden/wegen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 aug 2012 14:03

Sterk genoeg, bedoel je.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2012 15:06

Voor dat geld minimaal levenslangr garantie!
Less is bore

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 05 aug 2012 19:21

whocares schreef:Hopelijk flexibel genoeg om niet te breken met al dat gestuiter over sommige fietspaden/wegen .
De carbon uitvoering is bij mij netjes aan een kant afgebroken hoor. Ook deze trilt behoorlijk tijdens het rijden tenij je nieuw asfalt hebt. Ik heb de Garmin weer gewoon op de stem gezet en dat bevalt prima.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 07 aug 2012 12:10

Daar m’n Legend HCx het begeven heeft (ontwerp fout!), ben ik op zoek naar een nieuwe GPS. Alle 119 pagina’s doorgelopen en ben inmiddels zeer enthousiast tav de Edge 800. Toch nog een paar vragen:
- Hoe goed is de bevestiging met o-ringen. Ik heb een Deda Alanera stuur en lees wat ‘mixed feelings’ tav bevestiging (hoewel zeker beter dan de 705). Zit eea solide genoeg? Wil er geen ‘kerstboom’ van maken en gewoon op de ‘stem’;
- Lees heel weinig over de ‘virtual partner’. Lijkt mij een van de leuke aspecten om tegen jezelf te fietsen op 1 van je favoriete rondjes. Iemand ervaring?
- Vraag is eerder voorbij gekomen, maar antwoord was mij niet geheel duidelijk: Kan ik in TrainingCenter ook delen van een rit selecteren om daarvan dan de gegevens (gem snelheid, stijgings%, afstand) te bekijken (bv van een klim)? Deze optie zit wel in Polar ProTrainer en gebruik ik vrij vaak;
- Als ik eea goed begriijp, heb ik de volgend schermen:
  • - 3 data schermen (elk met maximaal 10 gegevens velden);
    - Kaart scherm (eventueel met 2 data velden);
    - Virtueel partner scherm;
    - Hoogte profiel scherm
Klopt het dat er een optie is om tijdens een rit continue automatisch te scrollen tussen deze schermen. Deze optie zit bv ook op de Polar CS600 en vind dit bijzonder prettig (ja, ik hou er van om zoveel mogelijk data te bekijkken tijdens een inspanning…)
- Wordt Mapsource en Trainingcenter op een schijfje meegeleverd. Lees dat met name de installatie/upgrade van Mapsource niet altijd vlekkeloos verloopt. Wat is de reden?

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 07 aug 2012 13:21

Die Garmin specifieke mount is wel mooi. Maar zoals al gezegd 40 euro voor een stukje plastic, ernstig gewoon. Er is toch ook een alu versie? Het is even wachten tot de Aziaten deze gaan namaken, kan je ze voor een paar euro krijgen.

Vooralsnog heb ik zoiets als deze:
http://www.practicalcycles.com/USERIMAG ... 282%29.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien iets minder mooi maar het werkt goed. Tevens kan ik er straks als het eerder donker wordt een lamp naast plaatsen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 aug 2012 17:42

5 schermen ipv 3 , je kunt dus veel gegevens bekijken ( ik heb er in totaal 8 die ik kan bekijken ) . Je kunt gewoon scrollen tijdens de rit .

Garmin Training Center en Mapsource : http://www.gps-info.nl/blog/2007/07/09/ ... mapsource/

Nadeel van Virtual Partner is dat die doorrijdt terwijl jij ergens moet blijven staan ( stoplichten , gesloten spoorwegovergang ed )

% stijging berekend hij , volgens mij , over een bepaalde korte afstand .
roger68 schreef:Daar m’n Legend HCx het begeven heeft (ontwerp fout!), ben ik op zoek naar een nieuwe GPS. Alle 119 pagina’s doorgelopen en ben inmiddels zeer enthousiast tav de Edge 800. Toch nog een paar vragen:
- Hoe goed is de bevestiging met o-ringen. Ik heb een Deda Alanera stuur en lees wat ‘mixed feelings’ tav bevestiging (hoewel zeker beter dan de 705). Zit eea solide genoeg? Wil er geen ‘kerstboom’ van maken en gewoon op de ‘stem’;
- Lees heel weinig over de ‘virtual partner’. Lijkt mij een van de leuke aspecten om tegen jezelf te fietsen op 1 van je favoriete rondjes. Iemand ervaring?
- Vraag is eerder voorbij gekomen, maar antwoord was mij niet geheel duidelijk: Kan ik in TrainingCenter ook delen van een rit selecteren om daarvan dan de gegevens (gem snelheid, stijgings%, afstand) te bekijken (bv van een klim)? Deze optie zit wel in Polar ProTrainer en gebruik ik vrij vaak;
- Als ik eea goed begriijp, heb ik de volgend schermen:
  • - 3 data schermen (elk met maximaal 10 gegevens velden);
    - Kaart scherm (eventueel met 2 data velden);
    - Virtueel partner scherm;
    - Hoogte profiel scherm
Klopt het dat er een optie is om tijdens een rit continue automatisch te scrollen tussen deze schermen. Deze optie zit bv ook op de Polar CS600 en vind dit bijzonder prettig (ja, ik hou er van om zoveel mogelijk data te bekijken tijdens een inspanning…)
- Wordt Mapsource en Trainingcenter op een schijfje meegeleverd. Lees dat met name de installatie/upgrade van Mapsource niet altijd vlekkeloos verloopt. Wat is de reden?
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 09 aug 2012 13:22

whocares schreef:
% stijging berekend hij , volgens mij , over een bepaalde korte afstand .
Elke fietscomputer (dus ook Edge) berekend idd op deze manier stijgings%.
Mijn vraag betreft het achteraf analysen van een rit via TrainingCenter op de PC. Met Polar ProTrainer kan ik, nadat ik ritgegevens van fietscomputer naar PC heb overgestuurd, alle gegevens van een rit bekijken. Daarbij kan ik ook maar een klein deeltje van een rit selecteren (bv een bepaalde beklimming) om vervolgens daarvan de gemiddelde/max snelheid, gemiddelde/max hartslag, lengte te bekijken. Mijn vraag is dus of dit in TrainingCenter ook kan.

Hele andere vraag. Iemand ervaring met BirdsEye Satellite Imagery op de Garmin Edge 800? Geeft dit, voor 25Eur, idd toegevoegde waarde?

Gesloten