Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2024 14:35

Net als Rusland gaan ze in China nogal bedenkelijk om met het gebruik van doping.
Of hoe iedereen wel "bang" lijkt om de chinese sporters hetzelfde aan te pakken als Westerse betrapte sporters.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/31 ... ecord-een/
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 aug 2024 10:56

Lcsmet schreef: 01 aug 2024 14:35 Net als Rusland gaan ze in China nogal bedenkelijk om met het gebruik van doping.
Of hoe iedereen wel "bang" lijkt om de chinese sporters hetzelfde aan te pakken als Westerse betrapte sporters.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07/31 ... ecord-een/
Was Toon Aerts nu toch maar een Chinees geweest :? Of Contador, die zou zo maar 2 grote rondes meer op zijn erelijst hebben gehad.
Verbazend, verfoeilijk, verderfelijk en verwerpelijk. Erg als dat verhaal volledig correct is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

marsman
Forum-lid

marsman 14 aug 2024 15:28

https://www.welingelichtekringen.nl/spo ... n-positief

Dit is wel brisant, mits waar. Nieuwiadoma zou betrapt zijn op Marihuana, maar dat is niet strafbaar buiten competitie.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 14 aug 2024 16:40

Iets van Pro-Russische hackers zou je gewoon moeten negeren. De principes van Zonneveld zijn echter selectief.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 aug 2024 16:59

Waarom zou je het negeren? Ik denk niet dat Polen het enige land is met iets te verbergen.
Campagnolo Ultra Dork

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 14 aug 2024 17:07

Omdat dit wordt gedaan om onrust en verdeeldheid in het westen te veroorzaken. Laten die hackers de misstanden in Rusland maar naar buiten brengen. Dat zullen ze echter niet doen, want waarschijnlijk is er een link met de Russische overheid. Nu wordt Niewiadoma genoemd, maar ondertussen was het niet strafbaar. Waarom zou je dat dan melden?

Je laat je gewoon voor hun karretje spannen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 aug 2024 17:55

EmPeHa schreef: 14 aug 2024 17:07 Omdat dit wordt gedaan om onrust en verdeeldheid in het westen te veroorzaken. Laten die hackers de misstanden in Rusland maar naar buiten brengen. Dat zullen ze echter niet doen, want waarschijnlijk is er een link met de Russische overheid. Nu wordt Niewiadoma genoemd, maar ondertussen was het niet strafbaar. Waarom zou je dat dan melden?

Je laat je gewoon voor hun karretje spannen.
Zoals werd gezwegen over de cocaïne van Boonen zeker. Het is de tol van bekend te zijn. Overal een Russisch complot in zien lijkt eerder voor mensen die geloven in complottheoriën.

Niewiadoma is topsporter en bekend persoon, en het werpt een ander licht op het door haar naar buiten toe gecommuniceerde hyper katholicisme. Haar partner, de voormalig wielrenner Taylor Phinney, groeide op in een hippiecultuur en heeft nu ook een bijzondere verhouding met het geloof aldus Kasia.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 aug 2024 17:59

EmPeHa schreef: 14 aug 2024 16:40 Iets van Pro-Russische hackers zou je gewoon moeten negeren. De principes van Zonneveld zijn echter selectief.
De meldenswaardigheid van nieuws laten afhangen van pro -of anti -Russisch zijn lijkt me een niet met de feiten verbonden criterium. Op die manier vind je dat nieuws altijd in een propaganda-narratief hoort te passen dat leeft van wij/zij denken.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 14 aug 2024 18:25

In het verleden is er aantoonbaar gerommeld met materiaal dat pro-Russische hackers naar buiten hebben gebracht. Hoor en wederhoor? Tweede bron?
Toevallig naar buiten gekomen tijdens de OS waar de Russen niet aan deel mochten nemen?
Jezus ging naar Johannes de Doper, dus het geloof van Kasia, maakt het nog steeds geen reden om het naar buiten te brengen.

Vraag je af welk belang die hackers hebben om daar te hacken en om dit naar buiten te brengen. Het zal vast niet zijn dat ze een schonere sport nastreven. Hier laat ik het bij, anders wordt het een politiek topic.

derxx
Forum-lid

derxx 14 aug 2024 19:16

Ik snap even niet wat Marihuana met doping te maken heeft. Daar ga je langzamer van fietsen, niet sneller :)
Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 14 aug 2024 19:31

derxx schreef: 14 aug 2024 19:16 Ik snap even niet wat Marihuana met doping te maken heeft. Daar ga je langzamer van fietsen, niet sneller :)
Iets voor de prijs voor de Rode Lantaarn. 🤣
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 14 aug 2024 19:52

derxx schreef: 14 aug 2024 19:16 Ik snap even niet wat Marihuana met doping te maken heeft. Daar ga je langzamer van fietsen, niet sneller :)
Het zit met name in het mentale aspect.
Ik zal het je ff uitleggen.

Smokin, smokin, smokin. Is good for the brain.
Aldus Jacob Miller van Inner Circle.
Ter verduidelijking https://www.youtube.com/watch?v=8HBUV_i6DYw

Voor de volledige tekst zie dit:
https://songteksten.net/lyric/831/10059 ... -mary.html

Mary is dan weer een bekend personage uit het katholieke geloof.
En laat dat nou net het geloof zijn waar Niewiadoma een volgeling van is.
Ziedaar, de circel is rond. Ik zie het verband wel.

Duidelijk toch???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie