Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 08 okt 2009 11:45

De AFLD haalt geen opgelucht adem want dit past eigenlijk niet in hun straatje...
bij weer een aantal positieve tests zou dat weer een flinke xtra geldstroom opleveren
en nog eens het nut en belang van het bestaan van het AFLD hebben bevestigd!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 08 okt 2009 13:50

Mooi artikel van Evert de Rooij op de website van wielermagazine.

http://www.wielermagazine.com/nieuws/11 ... lzend.html

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 okt 2009 14:05

Ik ben het helemaal met de man eens.
Het zijn gewoon sensatiezoekers bij het AFLD.
Ik vraag me af of ze daar nog wel eerlijk te werk gaan.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 08 okt 2009 16:19

zoals ik al vaker aangeef: het is een bedrijfstak met haar eigen belangen!!!
en dat belang is in ieder geval bestaansrecht creeren en behouden!!!
Dus hoe meer dopinggeruchten/verhalen, onderzoeken, en positieve gevallen des te beter!!!

_cas_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03

_cas_ 13 okt 2009 19:50

Nu lees ik op nu.nl dat er verdachte injectiespuiten zouden zijn gevonden bij Astana tijdens de tour. Als dat waar is dan is dit natuurlijk een treurige zaak. Maar wat ik nooit begrijp is dát die spuiten gevonden worden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar ongezien vanaf te komen?

eelcoz

eelcoz 13 okt 2009 19:52

*Cas* schreef:Nu lees ik op nu.nl dat er verdachte injectiespuiten zouden zijn gevonden bij Astana tijdens de tour. Als dat waar is dan is dit natuurlijk een treurige zaak. Maar wat ik nooit begrijp is dát die spuiten gevonden worden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om daar ongezien vanaf te komen?


Daarom vind ik het ook een raar verhaal. Stel dat er verboden zaken hebben plaatsgevonden bij Astana, dan zorgen ze er echt wel voor dat ze het afval niet in een door de organisatie beschikbaar gestelde afvalcontainer goooien, lijkt me. Bedenk ook dat het L'Equipe is!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 13 okt 2009 19:52

Daarom zullen ze ook niet zo verdacht zijn als de pers wil doen geloven.....
FacebookS3RSSite

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 okt 2009 10:36

een berichtje uit de krant: "het laatste nieuws":wat hier van te denken?
Wat was ze toch blij met haar marathonzege van Lakefront in Milwaukee. Echt lang genieten van haar overwinning kon Jennifer Goebel (27) niet. Een jurylid met een scherp oog had op een foto gezien dat de vrouw de wedstrijd gelopen had met een iPod. Kan niet oordeelde de man want lopen met een iPod is een vorm van doping.
En ja hoor, de winnares werd prompt gediskwalificeerd. Het jurylid motiveerde zijn beslissing op basis van een regel van de Amerikaanse atletiekfederatie USA Track & Field. Een regel die bepaalt dat atleten tijdens een wedstrijd geen gebruik mogen maken van elektronische toestellen. Goebel verloor niet alleen haar medaille, ze moest ook haar prijzengeld, vijfhonderd dollar terugbetalen. De Amerikaanse is er het hart van in. "Dit is toch gewoon belachelijk. Ik heb gewoon met vrienden deelgenomen aan die wedstrijd. Ik wilde me vooral amuseren, meer niet." De vrouw beweert dat ze haar iPod maar even gebruikt heeft toen ze in een dipje zat. "Het ging even wat minder en toen luisterde ik enkele kilometers naar een mix van techno en rock", bekent de 'dopingzondaar'. Hoe dan ook, de wedstrijdjury was formeel. Het gebruik van oppeppende muziek is een vorm van doping, het is een oneerlijk voordeel tegenover de concurrentie, luidde het.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 14 okt 2009 23:04

hoe belachelijk kunnen ze het verzinnen. Ipod als doping hahaa

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 15 okt 2009 00:21

fiedoo schreef:.. Het jurylid motiveerde zijn beslissing op basis van een regel van de Amerikaanse atletiekfederatie USA Track & Field. Een regel die bepaalt dat atleten tijdens een wedstrijd geen gebruik mogen maken van elektronische toestellen. ..

De vrouw beweert dat ze haar iPod maar even gebruikt heeft toen ze in een dipje zat.
haha, wat een lol. dikke onzin natuurlijk

2 interessante "soundbites": electrische apparaten? en hartslagmeters? gps?? sporthorloge?? denk dat meer atleten MET dan zonder lopen...

en: ik heb het maar heel even / maar 1 keer gebruikt, tijdens een zwak moment. klinkt bekend :)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 okt 2009 10:56

fiedoo schreef:een berichtje uit de krant: "het laatste nieuws":wat hier van te denken?
Wat was ze toch blij met haar marathonzege van Lakefront in Milwaukee. Echt lang genieten van haar overwinning kon Jennifer Goebel (27) niet. Een jurylid met een scherp oog had op een foto gezien dat de vrouw de wedstrijd gelopen had met een iPod. Kan niet oordeelde de man want lopen met een iPod is een vorm van doping.
En ja hoor, de winnares werd prompt gediskwalificeerd. Het jurylid motiveerde zijn beslissing op basis van een regel van de Amerikaanse atletiekfederatie USA Track & Field. Een regel die bepaalt dat atleten tijdens een wedstrijd geen gebruik mogen maken van elektronische toestellen. Goebel verloor niet alleen haar medaille, ze moest ook haar prijzengeld, vijfhonderd dollar terugbetalen. De Amerikaanse is er het hart van in. "Dit is toch gewoon belachelijk. Ik heb gewoon met vrienden deelgenomen aan die wedstrijd. Ik wilde me vooral amuseren, meer niet." De vrouw beweert dat ze haar iPod maar even gebruikt heeft toen ze in een dipje zat. "Het ging even wat minder en toen luisterde ik enkele kilometers naar een mix van techno en rock", bekent de 'dopingzondaar'. Hoe dan ook, de wedstrijdjury was formeel. Het gebruik van oppeppende muziek is een vorm van doping, het is een oneerlijk voordeel tegenover de concurrentie, luidde het.



Het is jammer omdat dit gebeurt op een kleinere marathon en met een recreante, maar eigenlijk is het correct. In triathlon geldt een absoluut verbod op mp3-spelers tijdens de wedstrijd onder het mom van "no mental doping" (bij vaststelling is dit ook diskwalificatie); ik kan dat alleen maar toejuichen. Elke triatleet behoort dit te weten en het wordt keer op keer herhaald bij race briefings. Ik kan me voorstellen dat het bij marathonlopers minder gekend is, dus eigenlijk wel een jammer voorval. Overigens is het in wielerwedstrijden ook verboden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 16 okt 2009 23:22

No mental doping. Ik zie het staan, ik lees het, ik begrijp het. Een bobo met een pens van een hangbuikzwijn heeft zelf de ervaring dat hij harder gaat joggen met de voor hem juiste muziek in z'n oren. Geweldig hoe klein de wereld opeens is. Zijn private belevingswereld wordt onderdeel van de strijd tegen doping. Een kleine belevingswereld idd, want als hij zou weten waar de sportende creativelingen de inspiratie vandaan kunnen halen voor mental doping, dan zal hij geen oog meer dicht doen. Ik rijd 90% van de corridori zo makkelijk uit het wiel met glimmende bruine benen waaronder hele korte witte sokjes + witte schoentjes en een blauwe koersbroek met witte bies van onderen, die 3/4 van het dijbeen vrijlaat. Ga ik daarbij ook nog eens aan mijn vrouw denken, dan rijd ik de overgebleven corridori lachend naar huis.
Daar kan geen mp3 tegenop. Weet hij veel. Metal doping.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie