Canyon
Voor de critici onder ons; dinsdag een nieuw CF frame besteld (met WCS carbon zadelpen en WCS stuurpen) voor 1199 euro (300 euro korting), dinsdag order/betalingsbevestiging, woensdag betaald en aanstaande maandag geleverd (dit frame stond NIET als direct leverbaar?!) terwijl in op de orderbevestiging week 33 stond aangegeven. Ik vind dit erg netjes, hulde! Tuurlijk moet Canyon z'n communicatie en levertijden altijd goed op orde hebben maar ze werken er tenminste aan. Nog even als kanttekening; ik heb eind april ook een Radon besteld (misschien zou dat sneller gaan) en daar kreeg ik half juli(!!!!!!!!!!!!!!!) pas antwoord op; "de fiets kon uitgeleverd worden". Verder helemaal NIETS van deze jongens gehoord. Vooralsnog doet Canyon het dus nog niet zo slecht. Ik ben ook zeer tevreden over de hulp die ik van Canyon Benelux kreeg nadat ik een val met mijn fiets had gemaakt (vandaar het nieuwe frame).
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Het is twee maanden geleden dat ik het merk Canyon in beeld kreeg.
Mijn huidige alu fiets, Moser m78, had ik alweer een tijdje.
Tijd voor een carbon fiets. Nadat ik de Canyon ultimate CF met Dura Ace of SRAM red en ksyrium SL wielen in de picture kreeg, en dat voor "maar" 3000 Euri, was de keuze al snel gemaakt. Na een testrit in Heerlen heb ik de knoop doorgehakt en de Ultimate CF SRAM red uitvoering dinsdag via de Canyon internetsite besteld. Donderdags gebeld wanneer ik de fiets kon komen ophalen, afleveren via de post had niet mijn voorkeur. Ik kon de fiets al op zaterdag ophalen. Vanuit Arnhem is het 2.5 uurtjes rijden naar Koblenz. Op zaterdag middag was ik al de trotse eigenaar van mijn nieuwe fiets. Ter plekke de pedalen erop laten zetten, werden netjes met speciaal vet gemonteerd. Zadelhoogte werd ook meteen geregeld, de bijgeleverde Canyon torque sleutel werd ook netjes uitgelegd. Prima service.
In twee weken al 400 km afgelegd op de fiets. Alles top in orde, geen irritante rammeltjes ontdekt, en het lijkt wel of alles veel soepeler/sneller gaat.
Een echte aanrader.
note: als je de cannondale supersix fiets model 2010 in de augustus uitgave van Fiets, pagina 70, in detail vergelijkt met de Ultimate CF Sram red, weegt de fiets 0.4 kilo meer en je betaald er ook nog 2.500,- euri meer voor.
Tijd voor een carbon fiets. Nadat ik de Canyon ultimate CF met Dura Ace of SRAM red en ksyrium SL wielen in de picture kreeg, en dat voor "maar" 3000 Euri, was de keuze al snel gemaakt. Na een testrit in Heerlen heb ik de knoop doorgehakt en de Ultimate CF SRAM red uitvoering dinsdag via de Canyon internetsite besteld. Donderdags gebeld wanneer ik de fiets kon komen ophalen, afleveren via de post had niet mijn voorkeur. Ik kon de fiets al op zaterdag ophalen. Vanuit Arnhem is het 2.5 uurtjes rijden naar Koblenz. Op zaterdag middag was ik al de trotse eigenaar van mijn nieuwe fiets. Ter plekke de pedalen erop laten zetten, werden netjes met speciaal vet gemonteerd. Zadelhoogte werd ook meteen geregeld, de bijgeleverde Canyon torque sleutel werd ook netjes uitgelegd. Prima service.
In twee weken al 400 km afgelegd op de fiets. Alles top in orde, geen irritante rammeltjes ontdekt, en het lijkt wel of alles veel soepeler/sneller gaat.
Een echte aanrader.
note: als je de cannondale supersix fiets model 2010 in de augustus uitgave van Fiets, pagina 70, in detail vergelijkt met de Ultimate CF Sram red, weegt de fiets 0.4 kilo meer en je betaald er ook nog 2.500,- euri meer voor.
verstap schreef:Het is twee maanden geleden dat ik het merk Canyon in beeld kreeg.
Een echte aanrader.
Hoe valt het schakelen met de sram red mee en dat in combinatie met de fulcrum crank?
Mijn oude fiets schakeld met Campagnole Chorus, de test fiets in Heerlen was met Dura ace opgebouwd. In Heerlen ben ik samen met een vriend, Sram red op Specialized SL2, gaan fietsen.
Ik heb toen ook op zijn fiets gefietst. SRAM Red heeft mijn voorkeur omdat je op en afschakeld met een beweging.
De combi met de Fulcrum crank, die lichter is dan de SRAM Red crank, bevalt goed. het schakelen gaat heel soepel.
Ik heb toen ook op zijn fiets gefietst. SRAM Red heeft mijn voorkeur omdat je op en afschakeld met een beweging.
De combi met de Fulcrum crank, die lichter is dan de SRAM Red crank, bevalt goed. het schakelen gaat heel soepel.
verstap schreef:Mijn oude fiets schakeld met Campagnole Chorus, de test fiets in Heerlen was met Dura ace opgebouwd. In Heerlen ben ik samen met een vriend, Sram red op Specialized SL2, gaan fietsen.
ok .Ben zelf ook aan het twijfelen om tegen het einde van het jaar een canyon te bestellen met de cosmic slr en carbon stuur en de sram red .Maar ik kijk ook nog uit naar de koopjes op het einde van het jaar bij de dealers .Het oranje bij de vorken van het zwarte frame valt me wat tegen .
Maurice, er zijn twee kleuren beschikbaar:
1) mat zwart, met inderdaad de ook in mijn ogen minder geslaagde combi met het oranje, glossy zwart met diep rood bij de voorvork had eerder mijn voorkeur.
2) glossy team white met Ultimate CF Pro vermelding op de bovenbuis en niet alleen de zwarte CANYON.COM letters op het frame maar ook op de voorvork. Dit is de fiets die mij aansprak. Note SRAM red is in de aanbieding voor 3000 ipv 3300. Chorus uitvoering met Ksyrium SL komt ook op 3000, evenals de dura ACE uitvoering.
Op de site van Canyon, ultimate CF red SL selecteren, dan zie je de zwarte uitvoering, als je daarna links onderin de hoek bij het achterwiel met de cursor gaat zie je twee kleur opties nadat je op kleur klikt.
Misschien helpt dit.
1) mat zwart, met inderdaad de ook in mijn ogen minder geslaagde combi met het oranje, glossy zwart met diep rood bij de voorvork had eerder mijn voorkeur.
2) glossy team white met Ultimate CF Pro vermelding op de bovenbuis en niet alleen de zwarte CANYON.COM letters op het frame maar ook op de voorvork. Dit is de fiets die mij aansprak. Note SRAM red is in de aanbieding voor 3000 ipv 3300. Chorus uitvoering met Ksyrium SL komt ook op 3000, evenals de dura ACE uitvoering.
Op de site van Canyon, ultimate CF red SL selecteren, dan zie je de zwarte uitvoering, als je daarna links onderin de hoek bij het achterwiel met de cursor gaat zie je twee kleur opties nadat je op kleur klikt.
Misschien helpt dit.
Volgens mij legt verstap het keurig uit......als je zo ..... bent om niet te snappen dat niet alleen de kleur leverbaar is die je in eerste instantie op het plaatje ziet dan doet hij dat keurig! ALLES wat er staat klopt ook als een bus; de Chorus is NIET goedkoper maar minder uitgerust en lijkt dus goedkoper. In dezelfde uitvoering is de Chorus dus even duur als de rest......
Overigens heb ik zowel een zwarte glossy CF 2008 als een mat zwarte CF 2009 en ik vind ze beide prachtig. Hoogstwaarschijnlijk heel wat tijdlozer (en dus waardevaster) dan de lichtere (je bedoelt wit dus....) variant.
Overigens scoort in een recente Tour Magazin test de Red groep aanzienlijk beter dan de Chorus groep (ook wat schakelen betreft....)
Overigens heb ik zowel een zwarte glossy CF 2008 als een mat zwarte CF 2009 en ik vind ze beide prachtig. Hoogstwaarschijnlijk heel wat tijdlozer (en dus waardevaster) dan de lichtere (je bedoelt wit dus....) variant.
Overigens scoort in een recente Tour Magazin test de Red groep aanzienlijk beter dan de Chorus groep (ook wat schakelen betreft....)
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
tomtom schreef:Voor de critici onder ons; dinsdag een nieuw CF frame besteld (met WCS carbon zadelpen en WCS stuurpen) voor 1199 euro (300 euro korting), dinsdag order/betalingsbevestiging, woensdag betaald en aanstaande maandag geleverd (dit frame stond NIET als direct leverbaar?!) terwijl in op de orderbevestiging week 33 stond aangegeven. Ik vind dit erg netjes, hulde! Tuurlijk moet Canyon z'n communicatie en levertijden altijd goed op orde hebben maar ze werken er tenminste aan. ................. Vooralsnog doet Canyon het dus nog niet zo slecht. Ik ben ook zeer tevreden over de hulp die ik van Canyon Benelux kreeg nadat ik een val met mijn fiets had gemaakt (vandaar het nieuwe frame).
Even een vraag, wat heeft Canyon Benelux er bij jou aan gedaan om binnen een week een nieuw frame in huis te hebben. Ik heb andere ervaringen met de snelheid van leveren.
Niets, ik heb ook niks gevraagd en ook niet gebeld. Gewoon besteld, orderbevestiging, betaald en geleverd gekregen. Ik heb de indruk dat ze gewoon weer "bij" zijn. Je moet wel vrij snel (meestal dezelfde dag) een orderbevestiging krijgen op basis waarvan je ook kunt betalen. Anders is het handig even te bellen (met duitsland of nederland).
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate