Vandaag 1ste rit van dit jaar
Rondje Haarlemmermeer, totaal 67 kmWas behoorlijk koud
Nog gefietst vandaag?
-
- Forum-lid
Ik zag vandaag een stel lopen in de polder: midden op de weg. Ik dacht zal ik er links of rechts voorbij gaan en koos rechts. GELUKKIG! want ik was er net naast en meneer spoog zonder op of om te krijgen een straal slijm van een metertje of twee lengte naar de linkerkant. Als ik dat over mij heen had gekregen, dan had ik nu waarschijnlijk wegens geweldpleging vastgezeten op het bureau in Dronten, vrees ik.
Gr, Diogenes
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis en mijn eetlust krijg je nergens meer mee weg: ik ben gehard door al dat soort verhalen die ik in mijn leven gehoord heb.
Maar ik ben het met je eens: het is ontzettend smerig!
Gr, Diogenes
Maar ik ben het met je eens: het is ontzettend smerig!
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid HC
vandaag mijn eerste lekke band van het jaar al weer op zak. en dat nog wel met noppenbanden op asfalt, maarja die hangjeugd van tegenwoordig laat het glas ook maar overal slingeren . Maar goed voor die lekke band ging het wel lekker, maar daarna maar weer opnieuw proberen warm te worden. Dat lukte dus wel na een half uur toen ik weer thuis was.
-
- Forum-lid
Vandaag de Specialized toertocht in Gulpen gedaan, de langste afstand, 70km. Het eerste stuk liep niet echt lekker had moeite me te concentreren op de paden en qua kracht was het ook niet alles. Hersens waren nog een beetje koud denk ik (was -5 gr), had maar 3 uurtjes geslapen en nog steeds snipverkouden, hoewel ik me minder koortsachtig voelde dan gisteren.
De eerste -70 km only- lus was behoorlijk saai, geen kip op de weg en weinig spannende paden (in de buurt van de Keutenberg). Na de eerste ravitaillering kwamen de 50 en 30 erbij en werd het een stuk drukker. Het water in het slangetje van m'n Camelbak was al meteen bevroren, dus heb op een gegeven moment het lumineuze idee gehad om dat slangetje onder mijn kleren (althans een deel daarvan) te stoppen, en het ontdooide inderdaad zodat ik na een uur ofzo ook eens kon drinken. Na wat warm gedraaid te zijn begon het allemaal een stuk lekkerder te lopen, en nu er wat meer mensen op de wegen waren gaf dat ook weer een mentale boost. De tweede ravitaillering had ik maar overgeslagen want ik had m'n zakken nog vol met eten en had pas net een paar slokjes water gehad.
De rest van de tocht ging lekker, redelijk doorgefietst, niet teveel in het rood, nog mijn voormalige trainer Andy Wuyts gezien (nu bij Lotto-Domo), de goede amateurbiker Niels Boon (laatste stukje mee gefietst) en een heel stuk met wat snelle mannen van nogwat Bike Herentals opgefietst.
Lastigste beklimming was verreweg die onderaan de Camerig begon, ellendig lang, heel veel grote stenen en grote stukken ijs. Ditzelfde pad zit trouwens ook als afdaling in de Vijlenroute, ook leuk.
Was uiteindelijk om ca 12:05 terug, dus 3:35 gefietst. Wel drie keer een stukje verkeerd gefietst, waarvan 2x in het Vijlenerbos, er zijn daar van die rechte brede stroken door het bos waar ik al snel verveeld raak en mijn concentratie verlies... en dus de pijlen mis... Bruto ca 19,6 km/u gemiddeld, een stuk sneller dan ik verwacht had. Na de tocht nog teruggefietst naar Mestreech (heen met de auto).
Lekker dagje dus! Wel compleet lam nu, ben niet meer tot veel in staat ben ik bang...
De eerste -70 km only- lus was behoorlijk saai, geen kip op de weg en weinig spannende paden (in de buurt van de Keutenberg). Na de eerste ravitaillering kwamen de 50 en 30 erbij en werd het een stuk drukker. Het water in het slangetje van m'n Camelbak was al meteen bevroren, dus heb op een gegeven moment het lumineuze idee gehad om dat slangetje onder mijn kleren (althans een deel daarvan) te stoppen, en het ontdooide inderdaad zodat ik na een uur ofzo ook eens kon drinken. Na wat warm gedraaid te zijn begon het allemaal een stuk lekkerder te lopen, en nu er wat meer mensen op de wegen waren gaf dat ook weer een mentale boost. De tweede ravitaillering had ik maar overgeslagen want ik had m'n zakken nog vol met eten en had pas net een paar slokjes water gehad.
De rest van de tocht ging lekker, redelijk doorgefietst, niet teveel in het rood, nog mijn voormalige trainer Andy Wuyts gezien (nu bij Lotto-Domo), de goede amateurbiker Niels Boon (laatste stukje mee gefietst) en een heel stuk met wat snelle mannen van nogwat Bike Herentals opgefietst.
Lastigste beklimming was verreweg die onderaan de Camerig begon, ellendig lang, heel veel grote stenen en grote stukken ijs. Ditzelfde pad zit trouwens ook als afdaling in de Vijlenroute, ook leuk.
Was uiteindelijk om ca 12:05 terug, dus 3:35 gefietst. Wel drie keer een stukje verkeerd gefietst, waarvan 2x in het Vijlenerbos, er zijn daar van die rechte brede stroken door het bos waar ik al snel verveeld raak en mijn concentratie verlies... en dus de pijlen mis... Bruto ca 19,6 km/u gemiddeld, een stuk sneller dan ik verwacht had. Na de tocht nog teruggefietst naar Mestreech (heen met de auto).
Lekker dagje dus! Wel compleet lam nu, ben niet meer tot veel in staat ben ik bang...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Leuk verslag! Toevallig familie op WT zitten?
Less is bore
vandaag m'n eerste 100+ van het jaar gemaakt naar Lommel in belgie. M'n maten zaten daar een weekend en ik kon niet mee omdat ik merge op stage ga. Heen was 82.8 km en gefiets in 2 uur 54 min. Toen daar ekkes blijve buurten en wat gegeten. Toen ben ik weer naar huis gefiets maar ik had geen in meer om nog eens 3 uur op de fiets te zitten dus ben ik naar Eindhoven gefiets en daar de trein gepakt naar huis. Maar ik had terug toch nog 38.4 km gefiets in een iets minder tijd namelijk 1 uur 28.Het weer was weer lekker koud maar ik had dit keer geen last van koude voeten omdat ik de tip van coulthard had gevolg om een plasticzakje om m'n voeten te doen en het werkte geweldig.
tijd: 4 uur 36 min - afstand:120.2 km - hartslag gem:136 - hartslag max 152 - calorieen:3858 - snelheid gemid: 27.5 - snelheid max: 36.6 - cadans gem: 100 - cadans:123
Nu kan ik pas weer volgende week zondag fietsen omdat ik merge 3 weken op stage ga in oirschot bij het leger en dan ben ik van maandag tot vijdag in oirschot. Ik heb er helemaal geen zin in omdat ik daar niet kan fietsen, maar ik moet ook aan m'n alternatief hebben voor als m'n fietscarriere misluktDus allemaal tot een vrijdagavond.
tijd: 4 uur 36 min - afstand:120.2 km - hartslag gem:136 - hartslag max 152 - calorieen:3858 - snelheid gemid: 27.5 - snelheid max: 36.6 - cadans gem: 100 - cadans:123
Nu kan ik pas weer volgende week zondag fietsen omdat ik merge 3 weken op stage ga in oirschot bij het leger en dan ben ik van maandag tot vijdag in oirschot. Ik heb er helemaal geen zin in omdat ik daar niet kan fietsen, maar ik moet ook aan m'n alternatief hebben voor als m'n fietscarriere misluktDus allemaal tot een vrijdagavond.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen
emotie kun je uischakelen
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 08 Januari 2006
Hehe, tja het nadeel van zo'n tocht fietsen is dat je minder energie over houdt voor andere dingen, zoals originele verslagen schrijven enzo
Best subtiel aangepast toch?
Hehe, tja het nadeel van zo'n tocht fietsen is dat je minder energie over houdt voor andere dingen, zoals originele verslagen schrijven enzo
Best subtiel aangepast toch?
Ik heb vandaag ook gefietst nou ja, gefietst meer een bandje verwisselt. Ik was uitgenodigt door BigRosa voor een bakkie en een gevulde koek. Ik moest hem eerst bellen, had hij in een mailtje gezegd , ik dacht dat doe ik lekker niet ik ga gewoon langs, in de hoop dat hij niet thuis was. Dan had ik even kennis kunnen maken met zijn vrouw en met haar een gezellige kopje koffie kunnen drinken maar ja, het liep even anders. Ik vertrok vol goede moed en na een kilometertje of 12 of 13, het was volgens mij 13 km, daarom kreeg ik natuurlijk een lekke band. Het was net even voorbij valkenburg ( ff voor de limbo's en belgen, valkenburg in zuid-holland) en kreeg een lekke band en met zo'n klein k*t pomppie kun je hem nooit goed oppompen. Ik ben toen maar terug gegaan.
He BgRosa, dat bakkie en die gevulde koek kom ik wel een andere keer halen.
He BgRosa, dat bakkie en die gevulde koek kom ik wel een andere keer halen.
kiekeboe