Geen enkel probleem, zit muurvast. Ik heb een vergelijkbaar stuur en zit gewoon met 2 zwarte elastiekjes vast op die stem. Heeft stukjes kasseien, afdalingen in de Ardennen en de nodige Alpen-Dolomieten kilometers probleemloos overleefd.roger68 schreef: Ik heb een Deda Alanera stuur en lees wat ‘mixed feelings’ tav bevestiging (hoewel zeker beter dan de 705). Zit eea solide genoeg? Wil er geen ‘kerstboom’ van maken en gewoon op de ‘stem’;
Garmin Edge 800
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40134
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zelfde geldt voor Mapsource, is ook een draak van een programma.
Weet iemand hoe zo'n Edge werkt en dan doel ik op het zenden/ontvangen? Ik heb soms last van driftende gps-registraties waarbij het spoor naast de weg komt te liggen en denk nu aan het 'blokkeren' van de Edge bij het staand klimmen met m'n bovenlichaam. Ik zou graag willen weten of dat hout snijdt. Wellicht dat bv het verplaatsen naar het stuur en wat meer verticaal richten of zelfs iets naar voren dan helpt. Iemand?
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
prima steuntje. nauwelijks trillingen, stevige montage, mooie positie en bediening veel beter met handpalmen bovenop het stuur. toparnoudrace schreef:Graag gedaan. Ik ga er vandaag mee fietsen (als het droog is.. grrr). post wel even hoe dat in de praktijk werkt (het lijkt erop dat bediening makkelijker is omdat je je handpalm bovenop stuur kunt laten rusten). Trilling ben ik ook benieuwd naar. materiaal is wel stijf en verstevigd om dat tegen te gaan.floris4 schreef:Bedankt voor de snelle reactie met info. Ik ga er mee aan de slag.arnoudrace schreef:Ik ben op zoek gegaan naar een meer professionele manier om je Edge te monteren, synoniem aan hoe SRM computers bevestigd worden.
Er zijn meerdere opties:
De Barfly, de Quarq zie: http://nyvelocity.com/content/equipment ... y-vs-quarq" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast van K edge: http://www.google.nl/search?q=k+edge+ga ... hWxehqMgTM" onclick="window.open(this.href);return false;:
En degene die ik heb gekocht: http://www.racewaredirect.co.uk/shop/45 ... ight-Hand-(ribbed" onclick="window.open(this.href);return false;)/2859462
Waarom mijn keuze? De k edge te duur en over engineered, verstelmogelijkheid wel handig. Nog niet leverbaar. Ook aan de zware kant.
De barfly viel voor mij af omdat de edge dan nog steeds hoog gemonteerd zit.
Die van race ware direct komt uit de UK, lage verzendkosten. Je kunt ook nog kiezen voor links of rechts monteren. Snel geleverd ook.
Tot zover even...
Groet, Arnoud
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Heb ik zelf ook.daniel1975 schreef:Geen enkel probleem, zit muurvast. Ik heb een vergelijkbaar stuur en zit gewoon met 2 zwarte elastiekjes vast op die stem. Heeft stukjes kasseien, afdalingen in de Ardennen en de nodige Alpen-Dolomieten kilometers probleemloos overleefd.roger68 schreef: Ik heb een Deda Alanera stuur en lees wat ‘mixed feelings’ tav bevestiging (hoewel zeker beter dan de 705). Zit eea solide genoeg? Wil er geen ‘kerstboom’ van maken en gewoon op de ‘stem’;
Bergop, bergaf, asfalt, klinkers of kasseien. Werkt perfect.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Zoiets simpels als het inbakken van een hoogteprofiel (incl. berekenen aantal hm) kan bijvoorbeeld al niet....pinarello schreef:Je punt is wel duidelijk na +/- 100 postingen mbt Mapsourcehavana schreef:Zelfde geldt voor Mapsource, is ook een draak van een programma.
Mapsource bevalt mij trouwens prima om route's uit te zetten, GPX
Klopt maar ik heb ook programma's gebruikt die veel en veel te veel hm aangaven.....havana schreef:Zoiets simpels als het inbakken van een hoogteprofiel (incl. berekenen aantal hm) kan bijvoorbeeld al niet....pinarello schreef:Je punt is wel duidelijk na +/- 100 postingen mbt Mapsourcehavana schreef:Zelfde geldt voor Mapsource, is ook een draak van een programma.
Mapsource bevalt mij trouwens prima om route's uit te zetten, GPX
Overigens is het meestal niet zo moeilijk om het aantal hm's zelf te berekenen als je weet welke klimmen in de route zitten
Gisteren m’n eerste ritje gereden met Edge 800. Zeer tevreden:
- Zeer snelle scherm opbouw bij een kaart (vele malen beter dan bij bv 705 of Legend);
- Lekker veel data-velden, zelfs bij 10 gegevens per pagina, goed te lezen;
- Leuk om Virtual Partner te gebruiken. Had vooraf een track gemaakt van het korte rondje dat ik ging rijden. Heel motiverend om verschil in tijd/afstand te zien! Gpsies had snelheid echter veel te laag gezet in file, dus was een makkie… Volgende keer kan ik echt tegen mijzelf fietsen en dan wordt het al lastiger. Weer een nieuwe dimensie aan het fietsen/trainen!
Zoals door velen hier al gemeld, Garmin software is waardeloos:
- Mapsource
Met m’n Garmin eTrex Legend vond ik eea nog wel werken. Met de Edge lijkt Mapsource echter veel problemen te hebben. Had in file meerdere tracks staan, maar bij uploaden naar apparaat blijkt er maar 1 track (bovenste uit lijst) naar Edge te zijn geschreven. Bovendien, als ik na het uploaden direct weer files probeer terug te lezen, geeft Mapsource aan dat hij geen bestanden op Edge kan vinden! Wat een grap. Begrijp dat eea komt omdat Mapsource ‘onbekend’ is met file structuur op Edge (zowel intern geheugen als microSD kaart). Gelukkig zijn er zat alternatieven voor Mapsource.
- Helemaal een lachertje is TrainingCenter. Gebruik tot op heden Polar ProTrainer wat vele, vele malen beter is. Zoals elder op internet staat; “But if you switch from a Polar product to a Garmin fitness product, then you are stuck with the Garmin Training Center which is pretty much laughable compared to the Polar ProTrainer software — not even in the same ballpark.”
Moet dus zsm op zoek naar een beter programma. Ben nu even aan het stoeien met GoldenSheetah, maar krijg daar redelijk vaak/veel foutmeldingen. Andere optie is converteren van Garmin files en deze te importeren in Polar ProTrainer (ietwat omslachtig). Iemand hier nog die een goede optie kent? Vind het geen probleem om voor een goed programma te betalen. Als het maar minimaal gelijk is aan Polar ProTrainer. Ook geen webapplicatie, maar stand alone te gebruiken.
- Zeer snelle scherm opbouw bij een kaart (vele malen beter dan bij bv 705 of Legend);
- Lekker veel data-velden, zelfs bij 10 gegevens per pagina, goed te lezen;
- Leuk om Virtual Partner te gebruiken. Had vooraf een track gemaakt van het korte rondje dat ik ging rijden. Heel motiverend om verschil in tijd/afstand te zien! Gpsies had snelheid echter veel te laag gezet in file, dus was een makkie… Volgende keer kan ik echt tegen mijzelf fietsen en dan wordt het al lastiger. Weer een nieuwe dimensie aan het fietsen/trainen!
Zoals door velen hier al gemeld, Garmin software is waardeloos:
- Mapsource
Met m’n Garmin eTrex Legend vond ik eea nog wel werken. Met de Edge lijkt Mapsource echter veel problemen te hebben. Had in file meerdere tracks staan, maar bij uploaden naar apparaat blijkt er maar 1 track (bovenste uit lijst) naar Edge te zijn geschreven. Bovendien, als ik na het uploaden direct weer files probeer terug te lezen, geeft Mapsource aan dat hij geen bestanden op Edge kan vinden! Wat een grap. Begrijp dat eea komt omdat Mapsource ‘onbekend’ is met file structuur op Edge (zowel intern geheugen als microSD kaart). Gelukkig zijn er zat alternatieven voor Mapsource.
- Helemaal een lachertje is TrainingCenter. Gebruik tot op heden Polar ProTrainer wat vele, vele malen beter is. Zoals elder op internet staat; “But if you switch from a Polar product to a Garmin fitness product, then you are stuck with the Garmin Training Center which is pretty much laughable compared to the Polar ProTrainer software — not even in the same ballpark.”
Moet dus zsm op zoek naar een beter programma. Ben nu even aan het stoeien met GoldenSheetah, maar krijg daar redelijk vaak/veel foutmeldingen. Andere optie is converteren van Garmin files en deze te importeren in Polar ProTrainer (ietwat omslachtig). Iemand hier nog die een goede optie kent? Vind het geen probleem om voor een goed programma te betalen. Als het maar minimaal gelijk is aan Polar ProTrainer. Ook geen webapplicatie, maar stand alone te gebruiken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoogte profiel kan je wel te voorschijn toveren, mits je topo kaarten in mapsource hebt geinstalleerd. Hoogtemeters op tellen is inderdaad niet mogelijk... Maar goed veel websites bakken daar ook niets van, omdat ze hoogte informatie gebruiken die niet gedetailleerd genoeg is.havana schreef:Zoiets simpels als het inbakken van een hoogteprofiel (incl. berekenen aantal hm) kan bijvoorbeeld al niet....
De hoogtemeters bij Bikeroutetoaster en Gpsies kloppen toch echt vrij goed. Naar mijn ervaring zowel in de Ardennen, Tecklenburg als in het hooggebergte.
Nog een paar lachertjes: de tracking-tool in Mapsource volgt niet automatisch de wegen. Opslaan als TCX is niet mogelijk. Makkelijk switchen tussen meerdere kaarten is niet mogelijk.
Mapsource heeft maar één voordeel en dat is dat je geen internet nodig hebt. Afgelopen weken heb ik er dan ook weer sporadisch noodgedwongen gebruik van gemaakt op de camping en het werkte prima. Ik gebruikte wel de gratis add-on WinGDB3 zodat ik gewoon met de routing-tool kon tekenen en als ik klaar was kon converteren naar een TCX.
Nog een paar lachertjes: de tracking-tool in Mapsource volgt niet automatisch de wegen. Opslaan als TCX is niet mogelijk. Makkelijk switchen tussen meerdere kaarten is niet mogelijk.
Mapsource heeft maar één voordeel en dat is dat je geen internet nodig hebt. Afgelopen weken heb ik er dan ook weer sporadisch noodgedwongen gebruik van gemaakt op de camping en het werkte prima. Ik gebruikte wel de gratis add-on WinGDB3 zodat ik gewoon met de routing-tool kon tekenen en als ik klaar was kon converteren naar een TCX.