Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
19 jan 2025 14:23
Zij begonnen! Het zijn net kinderen.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Klein_Verzet
23 jan 2025 12:59
Gisteren een hele uitzending van Focus (NPO) over het "ketodieet" waarin zowel de endogene als exogene ketonen variant besproken werd. Dat het niet om een gewoon "voedingsmiddel" gaat werd in ieder geval heel nadrukkelijk bevestigd door de medici. Ook leuk hoe de presentatrice zelf een flaconnetje van het wonderspul dronk om te ervaren wat er met lichaam en geest gebeurt. Vooraf een bloedmeting met een waarde van 0,1 (eenheid weet ik even niet; zou het mmol/l zijn?) en een half uurtje na de inname 3,8; toen ze zich als een kerncentrale voelde. Afijn, warm aanbevolen, het terugkijken dan hè, niet die ketonen, tenzij je epilepsie, adhd, psychose of weet ik niet wat voor geestesaandoening hebt, en dan onder medische begeleiding !
-
CampaYolo
- Forum-lid
CampaYolo
23 jan 2025 13:15
Klein_Verzet schreef: ↑23 jan 2025 12:59
Gisteren een hele uitzending van Focus (NPO) over het "ketodieet" waarin zowel de endogene als exogene ketonen variant besproken werd. Dat het niet om een gewoon "voedingsmiddel" gaat werd in ieder geval heel nadrukkelijk bevestigd door de medici. Ook leuk hoe de presentatrice zelf een flaconnetje van het wonderspul dronk om te ervaren wat er met lichaam en geest gebeurt. Vooraf een bloedmeting met een waarde van 0,1 (eenheid weet ik even niet; zou het mmol/l zijn?) en een half uurtje na de inname 3,8; toen ze zich als een kerncentrale voelde. Afijn, warm aanbevolen, het terugkijken dan hè, niet die ketonen, tenzij je epilepsie, adhd, psychose of weet ik niet wat voor geestesaandoening hebt, en dan onder medische begeleiding !
Bedankt voor de tip, ik ga dat zeker even terugkijken.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
Vicenza
- Forum-lid
Vicenza
23 jan 2025 19:50
Leuke aflevering. Grotendeels wat ik eerder in dit topic al eens heb verteld
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wel zit er een foutje in de aflevering op 16:15. Hersencellen hebben namelijk géén insuline nodig om glucose op te nemen.
En op 21:40 tonen ze de hersenen van een muis of rat, niet een deel van menselijke hersenen.
-
7Wattperkg
- Forum-lid
7Wattperkg
02 feb 2025 10:08
https://nos.nl/artikel/2554146-uci-verb ... beschermen
Het ironische is natuurlijk: de CO2-rebreathing methode is/was natuurlijk al die tijd DE manier geweest om veranderingen in Hb massa door bloeddoping enzo op te sporen.
Alleen ethisch en juridisch kan een sportbond/dopingauthoriteit renners natuurlijk nooit verplichten om een giftig gas in te ademen tbv bloedcontroles.
Bleken de renners het nu gewoon zelf te doen
Anyway, fijn dat de UCI nu ook roken en ondeugdelijke kachels en CV-ketels heeft verboden.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
02 feb 2025 20:05
Alle volgauto's en reclamekaravaan dus electrisch vanaf nu?
Campagnolo Ultra Dork
-
7Wattperkg
- Forum-lid
7Wattperkg
02 feb 2025 20:10
Brommertraining ook verbieden!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
03 feb 2025 09:29
Ernie C. schreef: ↑02 feb 2025 20:05
Is voor een deel al zo. Wordt leuk als alle palen vol staan of op storing en je de volgende dag een lange bergetappe hebt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Less is bore
-
gede
- Forum-lid
gede
03 feb 2025 09:44
Ernie C. schreef: ↑02 feb 2025 20:05
Mag ik hierbij opmerken dat het schaamteloos door elkaar gebruiken van 'CO' (koolstofmonoxide) en 'CO2' (koolstofdioxide) pijnlijk is om te lezen als scheikundig ir. ? Het ene wordt gebruikt in de rebreathers, het andere is één van de producten die ontstaat bij de volledige verbranding van organische brandstoffen en beide hebben totaal andere effecten en zijn chemisch gezien ook verschillend.
Laten we dus maar stoppen met dat gedoe over uitlaatgassen... Dank.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.
Mijn mond valt ook altijd open wanneer ik op de sociale media lees dat mensen als reactie op een artikel over het stikstofprobleem ook altijd maar weer beginnen over de klimaatverandering... Ondanks al die massa aan informatie blijkt bij vele mensen de absolute 'basics' van de problemen waarmee we worstelen totaal onbekend. Maar een mening hebben ze er wél allemaal over.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
03 feb 2025 10:06
gede schreef: ↑03 feb 2025 09:44
Mijn mond valt ook altijd open wanneer ik op de sociale media lees dat mensen als reactie op een artikel over het stikstofprobleem ook altijd maar weer beginnen over de klimaatverandering... Ondanks al die massa aan informatie blijkt bij vele mensen de absolute 'basics' van de problemen waarmee we worstelen totaal onbekend. Maar een mening hebben ze er wél allemaal over.
Welkom in 2025.....
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
03 feb 2025 10:14
Een auto met verbrandingsmotor stoot ook koolmonoxide uit. Dus naast dat het zorgt voor klimaatverandering en eenzijdige natuur, ga je er ook harder van fietsen.
Campagnolo Ultra Dork
-
gede
- Forum-lid
gede
03 feb 2025 10:54
Ernie C. schreef: ↑03 feb 2025 10:14
Een auto met verbrandingsmotor stoot ook koolmonoxide uit. Dus naast dat het zorgt voor klimaatverandering en eenzijdige natuur, ga je er ook harder van fietsen.
Ik had verwacht dat iemand dat 'argument' ging proberen, maar dat vind ik echt bij de haren getrokken. Die concentraties CO hebben niets te maken met de concentraties die worden geïnhaleerd bij de rebreather-methode. Dus nee, je gaat niet sneller fietsen van uitlaatgassen. Heel ziek kan je er wel van worden...
Dat doet mij denken aan mijn geplande 'personal best'-aanval op de Mont Ventoux. Goed voorbereid en scherp getraind en toen ik Bédoin uitreed, kwam ik achter de jaarlijkse stoet van oldtimertractors te zitten die zo nodig ook op de Ventoux wilden rijden. Wellicht heb ik toen de hoeveelheid fijnstof en giftig gas binnen gekregen die kan volstaan om de gemiddelde mijnwerkerslongen te evenaren.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Het was wel een prima uitvlucht om te verklaren waarom ik mijn doel van 1u15' op een paar seconden na het laten liggen...