Pagina 16 van 19

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 13:31
door JPAR
UPC bestaat niet meer, is tegenwoordig Ziggo. UPS daarentegen...... die mijd ik ook altijd als de pest.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 13:54
door 53x11
Die bedoel ik uiteraard :oops:

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 14:15
door Dubbeldekker
Dpd is hier echt een ramp! Delen bestellingen op in meerdere pakketten (4 nieuwe banden per 2 verstuurd) de track & trace is echt ruk.
En het ene pakket komt netjes aan terwijl de andere ergens in limbo zweeft…

Helaas heb je niet altijd de keuze uit je bezorgdienst.

PostNL: nooit problemen
UPC gaat ook meestal goed
DHL echt super! Ze scannen het pakketje al als bezorgd terwijl de bus nog onderweg is 😉

En dan heb je ook nog zo’n fietskoerier service, ben de naam even kwijt maar doet vooral H&M ellende (voor mijn vrouw uiteraard 😉)
Die snappen er echt helemaal niets van!!

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 15:04
door Orlok
Dubbeldekker schreef: 13 nov 2024 14:15 Dpd is hier echt een ramp! Delen bestellingen op in meerdere pakketten (4 nieuwe banden per 2 verstuurd) de track & trace is echt ruk.
En het ene pakket komt netjes aan terwijl de andere ergens in limbo zweeft…

Helaas heb je niet altijd de keuze uit je bezorgdienst.

PostNL: nooit problemen
UPC gaat ook meestal goed
DHL echt super! Ze scannen het pakketje al als bezorgd terwijl de bus nog onderweg is 😉

En dan heb je ook nog zo’n fietskoerier service, ben de naam even kwijt maar doet vooral H&M ellende (voor mijn vrouw uiteraard 😉)
Die snappen er echt helemaal niets van!!
UPC=Ziggo misschien 🤔

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 15:06
door Dubbeldekker
UPS. UPC bestaat gelukkig niet meer

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 18:12
door Slowracer
Vandaag pakket door DHL geleverd. Bij de voordeur neergezet, terwijl we niet thuis waren. Waren maar een paar Floris van Bommel schoenen ...
Geen flauw idee of dit normaal is voor DHL, maar ik heb in ieder geval nergens aangegeven dat het bij de voordeur achtergelaten kan worden. Zal dat ook nooit doen. Daarvoor komt er net iets te veel volk langs.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 20:24
door JPAR
Eigenlijk zouden we in dat soort gevallen gewoon moeten melden dat het pakket niet bezorgd is. Dan moet de bezorger het oplossen. Er is immers geen toestemming gegeven om het daar achter te laten.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 13 nov 2024 21:13
door Dubbeldekker
Inderdaad! DHL heeft een hele duidelijke functie in hun app om bezorgdvoorkeuren aan te geven.
Als daar nooit iets specifieks in hebt aangegeven dan is neerpleuren voor de deur gewoon “niet bezorgd “

Waar ik woon is het nooit een probleem maar ik kan me voorstellen dat het in wat shabby wijkjes in het westen wel een issue is.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 14 nov 2024 13:20
door leon1
DHL zet bij ons gelukkig nooit voor de deur. Maar van de week op het werk, ik verwacht drie pakketjes (werkgerelateerd trouwens) via DHL eCommerce. Van alledrie krijg ik dezelfde periode qua tijd door. Uiteindelijk worden 2 pakketjes bezorgd en de derde staat op 'kan niet worden bezorgd'. Ik zou toch denken, het zit allemaal in dezelfde wagen. Maar blijkbaar niet...

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 14 nov 2024 14:14
door Slowracer
JPAR schreef: 13 nov 2024 20:24 Eigenlijk zouden we in dat soort gevallen gewoon moeten melden dat het pakket niet bezorgd is. Dan moet de bezorger het oplossen. Er is immers geen toestemming gegeven om het daar achter te laten.
Nu via de chatbot gemeld wat er gebeurd is. Zal er zelf nooit meer iets van horen en betwijfel of er binnen DHL daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Bij een vorige zending (weet niet meer of dat via DHL ging) die, in de hozende regen, bij de voordeur neergezet was, wel melding gemaakt dat pakket niet ontvangen was bij zowel vervoerder als afzender. Van beiden nooit meer iets gehoord.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 14 nov 2024 16:15
door nijkie
Dubbeldekker schreef: 13 nov 2024 21:13 Inderdaad! DHL heeft een hele duidelijke functie in hun app om bezorgdvoorkeuren aan te geven.
Als daar nooit iets specifieks in hebt aangegeven dan is neerpleuren voor de deur gewoon “niet bezorgd “

Waar ik woon is het nooit een probleem maar ik kan me voorstellen dat het in wat shabby wijkjes in het westen wel een issue is.
Dus iedere bezorger werkt zo op deze manier?

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 14 nov 2024 17:23
door Dubbeldekker
Dat denk ik niet nee, of ik hoop toch van niet.
Voordeel hier is dat we de bezorger inmiddels aardig kennen en hij ons ook. Dus als hij onze auto voor de deur ziet staan weet ie dat het in orde is.