Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

edwin01
Forum-lid

edwin01 20 jan 2010 18:23

Ik kom wel weer eens langs in Zuid-Limburg als al die drukte voorbij is... ;)

davekuh
Forum-lid

davekuh 20 jan 2010 19:53

Als de fietsgroepjes zich eens wat meer aan de verkeersregel houden kunnnen ze het aantal ook verhogen denk ik.

Heb zelf vanuit de auto tussen schoonbron en Ransdaal achter zon meut aan gereden. Even aan de kant gaan is er niet bij
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

elboutero
Forum-lid

elboutero 20 jan 2010 21:08

[quote="chrissiewizzie"]@ GastheerG: mee eens. Zo'n lotingsysteem is het meest eerlijke. Als je dan noet als volledige groep wordt ingeloot, heb je pech, maar daar kun je andere tochten voor afspreken.
[/quote]

Een lotingsysteem? Wat een onzin! Gewoon op tijd je kaartje kopen net zoals bij concerten e.d.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

embee64
Forum-lid

embee64 20 jan 2010 21:50

Moet toch wel een goed gevoel geven, niet te weten waar je het over hebt.....

ace1978
Forum-lid

ace1978 21 jan 2010 00:00

Ik vind een lotingsysteem ook complete onzin, maar vind dat kaarten gewoon op naam gezet moeten worden om die cowboyhandel op marktplaats te voorkomen. Zo gaat dat binnenkort met concertkaarten ook gebeuren. Op die manier komen ze weer terecht waar ze horen: bij de liefhebbers.

forza
Forum-lid

forza 21 jan 2010 09:38

De wegen in Limburg liggen er meerder dagen van het jaar ;)

Waarom zou je er geen meerdaags evenement van kunnen maken? Vrijdag, zaterdag en Zondag of zaterdag Zondag Maandag. Natuurlijk is de dag ervoor het leukste en zit je met de andere dagen met het dagelijksleven wat weer opgang komt. Maar er zouden voldoende alternatieven moeten zijn.
Of je zou de afstanden aan moeten passen, zodat er een gespreide doorkomst/binnenkomst is.
eigenwijs is ook wijs...

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 21 jan 2010 10:25

Het klinkt allemaal heel mooi die loting, maar het heeft ook weer zijn nadelen. Indien je met een groep wil gaan fietsen, maar niet iedereen heeft een startbewijs weten te bemachtigen met de loting dan heb je ook hetzelfde probleem zoals nu. Het probleem is gewoon dat er altijd mensen buiten de boot vallen. Hoe sneu dat ook is. Bij zulke gewilde evenementen doet een organisatie het nooit goed.

@ GastheerG: een voorkeursbehandeling voor uitgelote mensen is ook niet wenselijk. Dit maakt het voor mensen die graag de 1e keer de AGR willen fietsen moeilijk om een startbewijs te verkrijgen. Dit systeem maken de kansen ook weer ongelijk.

Ik kon zef ook niet om 12 uur achter de compu zitten, maar heb mijn gegevens aan een vriend gegeven die daar wel op dat moment de tijd voor had. Op die manier kun je het ook oplossen.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

ace1978
Forum-lid

ace1978 21 jan 2010 10:30

[quote="Bongo"]Ik kon zef ook niet op 12 uur achter de compu zitten, maar heb mijn gegevens aan een vriend gegeven die daar wel op dat moment de tijd voor had. Op die manier kun je het ook oplossen.[/quote]

Precies, zo heeft een vriend van mij dat ook gedaan en die heeft nu ook een startbewijs.

geer
Forum-lid

geer 21 jan 2010 10:31

Ik heb me al eerder uit gesproken voor een loting. Maar goed, bij concerten wordt er ook niet niet geloot.

Ik snap de frustratie van het inschrijven voor de AGR. Maar er was duidelijk aangekondigd dat ervanaf 12:00 ingeschreven kon worden. Dan moet je scherp zijn. Als je echt mee wilt doen, neem je een vrije middag. plan je een 'bezoek aan de tandarts' of what ever. Volgend jaar loopt die server natuurlijk weer vast, omdat iedereen om 11:45 begint met proberen in te schrijven.

Het beperkte aantal inschrijvingen voor de AGR heeft volgens mij twee hoofd oorzaken (en het doel is uiteraard veiligheid, DUS ALS JE GAAT ZWARTRIJDEN BEN JE EEN SUKKEL!):

Oorzaak 1: Te veel afstanden waaruit gekozen kan worden. Op veel te veel plekken komen routes samen. Een pluspunt hierop is dat er voor de kortere afstanden de Keutenberg is geschrapt. Er zouden mijns inziens maar drie afstanden aangeboden moeten worden 100, 150 en 250. (de 100 rijdt over de minder drukke bovenste lus).
Oorzaak 2: Veel wegen mogen door de gemeentes niet volledig verkeersvrij gemaakt worden. Mag dat wel, kun je in een klap naar de 20.000 deelnemers.

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 21 jan 2010 14:42

Gastheer G. heeft gelijk. Natuurlijk kun je nooit iedereen te vriend houden als je mensen moet uitsluiten. Maar een loting geeft iedereen in ieder geval een gevoel van gerechtigheid. Gelijke kansen voor iedereen. Maar dan moet de organisatie het systeem aanpassen en dat kost geld.
@Geer: Door meer verschillende routes aan te bieden, verspreidt het deelnemersveld zich toch? Dat gebeurt bij LM ook. Als je maar 3 routes aanbiedt, moeten alle renners daar over heen.
Michiel

geer
Forum-lid

geer 21 jan 2010 15:23

Maar het is de Amstel Gold Race..niet zomaar een tourtoch; dus zal je minimaal een soort Amstel Gold Race parcour moeten aanbieden, waardoor mensen de beleving krijgen van de echte Amstel Gold Race. Limburgs Mooiste heeft meer vrijheden, zoals een flinke uitstap de Voerstreek in! Dat maakt LM ook een geheel ander evenement.

Hoe minder smaken, hoe minder gedoe. Dat denk ik tenminste.

Plaats reactie