Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

DE vrouwen rit van afgelopen zondag (15-11) en aftertalk

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 nov 2009 18:12

ja goed heh en als je kijkt bij de nieuwe onderwerpen en m dan selcteerd op views staan we toch aardig hoog en dat met 6 vrouwen en meneer Spin en Meneer Bibske
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 nov 2009 18:30

DE poll klik
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39714
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 nov 2009 18:47

De motivatie is weer heerlijk. "het is hip, want de profs rijden er mee" Er zijn genoeg dingen waar de profs mee rijden die NIET hip zijn.

Maar de rest van de motivatie kan ik mij wel in vinden. Geen geschuur in je zeem, minder smerige was een drogere (dus minder koude!) onderrug.
Prima als mensen zonder spatbord willen bikkelen, maar ik doe het niet (meer). Op de winterveldtochten heb ik ook gewoon een spatbordje op mijn Scott Spark.
Less is bore

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 18 nov 2009 19:29

Ok, er had nog ergens een ;) tussen gemogen :)

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 18 nov 2009 20:45

[quote="spin"]@Aziraphale: ik geloof dat ik toch liever in de regen rijd dan op de tacx, ik vind dat toch wel zo slaapverwekkend. Wat was er gebeurd dan dat je niet meer in de regen wilt fietsen?
[/quote]

Nou, ik ben niet alleen op de racefiets brildragend en het vervelende is dat je met een bril in de regen niet zo heel veel meer ziet. En ik ben dus op een avond in de regen, doordat ik niks zag, in volle vaart achterop een langs de weg geparkeerde auto geklapt. Koste me 2 week UMCG en leverde een enorme onzekerheid in de regen op. In de stad los ik het op met een baseball-petje, maar op de racefiets wil dat niet zo denderend met m'n helm. Tijdens de tourversie van de Vuelta regende het bij vlagen ook nogal en dan stap ik dus ook rustig af om te wachten tot het droog is. Een natte weg boeit me niks en bij een paar druppen rij ik ook wel door, maar als het echt regent haak ik af. De Tacx is natuurlijk enorm geestdodend, maar altijd nog beter dan niks. :)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 18 nov 2009 20:57

[quote="Daniel1975"]De motivatie is weer heerlijk. "het is hip, want de profs rijden er mee" Er zijn genoeg dingen waar de profs mee rijden die NIET hip zijn.
[/quote]

Maar voor veel mensen zijn de profs toch HET voorbeeld. Misschien niet voor jou en voor mij, maar voor 80??% van de recreatieve fietsers wel.

Zo ook ik, toen ik net begon, ik vond het ook maar iets voor mietjes en kwam altijd met een natte kont thuis, want ja je gaat toch niet voor lul rijden met een spatbordje. Tot ik een keer werd ingehaald door zo'n prutser met een spatbordje. En ja dat kan natuurlijk niet, ik erachteraan en vrij kansloos uit het wiel gereden na enige tijd :rolleye:. Meneer bleek ex prof en toen ik half profland met een spatbord zag rijden, dacht ik nog; ach als zij het doen, moet het kunnen....

Inmiddels interesseert het me niets wat anderen ervan vinden, als ik er maar warmer bij blijf, vind ik het prima. Zo is rijden met -5 ook niet bepaald een modeshow qua kleding, maar liever dat dan wegvriezen op de fiets. Dus dames ;)
~live fast, die young ~

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 18 nov 2009 23:11

Als ik die ene foto zie van die stoel met modder, was de eigenaar van die tent ook wel blij geweest als jullie spatbordjes hadden gehad.:D

En ja, ik heb er ook één. Het enige probleem wat ik er mee heb, is dat hij nog wel eens scheef wil gaan zitten als je bijvoorbeeld over een klinkerweg hebt gereden. Je hebt er dan niets aan en je wordt alsnog nat.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 nov 2009 00:09

DE profs.......

Hoeveel profs zijn er gespot met spatborden?

Either way, iedereen moet natuurlijk gewoon doen wat hij/zij prettig vind.
Maar om nu te zeggen dat het hip is omdat er een handje vol profs mee gezien zijn in een toertocht of trainingsritje......

Trouwens...is het wel UCI legaal? ;)

FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 nov 2009 00:52

Je kan de vraag beter veranderen in welke profs zonder spatbord in de winter trainen als het nat (en koud) is. Posthuma, Veelers, Stamsnijder, Gesink, maar vroeger toen hij nog prof was ook bijv Bart Voskamp, zelfde geldt voor Rudi Kemna. Ook bijna alle elite-beloften renners rijden hier iig met een spatbord op de fiets als het nat is, het is gewoon praktisch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 19 nov 2009 00:57

Eerst Hinkapie met een grote zadeltas, nu alle profs aan het spatbord. Het moet niet gekker worden! Straks komen ze nog aan met een spacertoren, zwarte sokken of ongepoetste fiets! We vallen hier van ons geloof, gaat de praktijk dan toch vóór soigneren?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 nov 2009 09:51

Hey hey.....ik rij altijd met zwarte sokken! (en zwarte schoenen)

@Amclassic fan: dat het praktisch is, daar kan nooit iemand tegenin gaan.
Daar heb je absoluut gelijk in.

Ik heb nog nooit met een spatbord gereden en bedenk me nu dat ik daar dus eigenlijk helemaal geen mening over kan hebben.
Misschien toch gewoon een keer proberen voor die paar euro, voordat ik weer m'n grote mond opentrek.


FacebookS3RSSite

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 19 nov 2009 10:33

Had je heel hoog ingeschat danv gezien je project met china/taiwan fietsie,zwarte schoenen ok maar zwarte sokken en een racefiets dat gaat echt niet samen dat gaat je minpunten kosten:(:rolleye:;)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Plaats reactie