Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote RVV 2011 topic

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 05 apr 2011 09:56

ten eerste: nuyens heeft gedaan wat hij moest doen, meegaan met degene die hij kon volgen, en uitpakken op het einde. Mission accomplished! Perfecte koers gereden.

ten tweede: cancellara maakt dezelfde fout van 2007, gaan op de haaghoek om daarna met een quickstepper aan je wiel te zitten. Dom van Fabian. perfecte tactiek van Quickstep.

ten derde: Chavanel neemt over van Cancellara op 2 km, terwijl Boonen er net achter rijdt,
grote fout van Quickstep, ploeg verliest. Boonen heeft tot dan de perfecte koers gereden, want zit waar hij moet zitten.

En daarmee lijkt alles gezegd, Gilbert heeft ook geprobeerd wat hij moest, die had nooit meegemogen op de manier dat Nuyens meemocht de laatste 3 km.

mooie koers dus, waarbij niemand echt teleurgesteld heeft buiten Hushovd misschien. Als je gaat, moet je ook nog meekunnen achteraf. pozzato is misschien ook wel minder als vorige jaren.
Volgende week is het wel voor Boonen, Cancellara lijkt me erdoor te zitten, en Hushovd en Ballan zullen er ook wel staan. verder mooie bijrollen voor Boom en Langeveld, een sterke Leukemans, en geen spoor meer van Devolder...:-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2011 10:06

LOl, waar baseer jij op dat FC er doorheen zit?
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2011 10:15

Daniel1975 schreef:LOl, waar baseer jij op dat FC er doorheen zit?


Ik vrees dat FC dit weekend weerwraak zal willen en dat hij het iets "slimmer" gaat aanpakken. Een demarrage op een 20-tal kms van de meet en wie zal willen meegaan zal moeten goede papieren hebben.
Natuurlijk hebben er een paar sterke renners hiernaar gepiekt: Flecha, Boonen, en vooral Hushovd zullen sterk zijn.
Ook Chavanel is een gevaarlijke outsider.
't wordt een mooie koers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2011 10:15

Precies, dat lijk mij een realistischere inschatting ;)
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 05 apr 2011 12:05

[quote="Gijs01"][/quote]

Wellicht een idee om dit Topic te hernoemen naar 'Het grote Voorjaarsklassiekers 2011 topic"?

Dan kunnen we lekker doorjammeren over P-R, LBL en AGR.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2011 12:09

delirium schreef:ten derde: Chavanel neemt over van Cancellara op 2 km, terwijl Boonen er net achter rijdt,
grote fout van Quickstep, ploeg verliest. Boonen heeft tot dan de perfecte koers gereden, want zit waar hij moet zitten.


Die demarrage van Boonen vond ik anders knap stom om 50 km van de streep. Hushovd gaat, maar ziet dat ie niets uitricht. Cancellara zat lekker op z'n gemakje in het wiel en vervolgens gaat Boonen. Cancellara hoefde nog geen 2 trappen te doen om in het wiel te zitten. Boonen had op dat moment Chavanel met een minuutje voorsprong voor het peleton rijden. Vervolgens wordt hij bedankt door Cancellara en ordinaire uit 't wiel gekletst. Hij mag van geluk spreken dat BMC is gaan rijden, anders had Cancellara misschien wel eens weg kunnen blijven.

Ik begreep die demarrage echt niet. Chavanel liep steeds verder uit. Cancellara heeft geen ploeggenoten meer die voor hem kunnen rijden. Hij had initiatief moeten nemen als Boonen niet was gegaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 05 apr 2011 12:58

Cancellara was al top in Milaan, en in E3, en heeft weer heel diep gegaan dit weekend. Hoelang kan iemand top zijn denk je?
Met alle respect voor Fabian hoor, maar ik denk dat zijn piek voorbij is. we zullen zondag zien zekerst?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 05 apr 2011 14:45

Een Cancellara zonder piek is nog goed genoeg om te winnen in PR. Als hij nu verloor door niet genoeg te tanken onderweg, dan zegt het toch weinig over zijn vormpeil?

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 05 apr 2011 14:52

Misschien is hij wel goed genoeg om PR te winnen ja. En ik zou het hem zeker gunnen!
Vergeten tanken? Dat zegt iedere renner die een inzinking heeft, en waarschijnlijk hebben ze allemaal gelijk. maar een renner die top is vergeet niet te tanken, die maakt geen fouten. Die deelt perfect in en eet en drinkt op tijd en rijdt niet lek in putten en tralalaaaa.
Als je goed bent heb je geen pech , dat hoorde ik men vader 25 jaar geleden al zeggen, en ook al is dat geen exacte wetenschap, er is toch iets van aan. De beste in koers heeft zelden pech, of het moest door derden zijn (Hoste die een vlag in zijn wiel krijgt bevoorbeeld). Museeuw reed in zijn laatste PR lek in een put die hij al jaren wist liggen, dan ben je niet goed bezig he? Maar daar ging het niet over zeker...

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 05 apr 2011 15:38

Toen Cancellara stuk zat aan het begin van de muur had Chavanel hem eraf moeten rijden. Hoe snel de achtervolgers terug kwamen was echt niet normaal. Naar mijn bescheiden mening heeft Quick-Step daar de Ronde verloren...

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 05 apr 2011 16:18

Hoedanook, in plaats van allemaal, zoals in de Ronde, angstvallig naar Cancellara te kijken, zullen er zondag een heel aantal zijn die nu plots wel geloven dat hij ook zomaar te kloppen is, en hem duchtig gaan belagen: de koers kan er alleen maar mooier om worden! :)

Maar: hij vergat niet te tanken, maar kreeg in het geharrewar niet tijdig een drinkbus te pakken, en bij de andere ploegen gaven ze niet thuis...

Dat Chavanel hem er niet af reed was misschien ook omdat hij gewoon niet kon: hoe lang reed hij tenslotte al niet in de aanval?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 05 apr 2011 16:18


Plaats reactie