garantie
MikesBike schreef:He! dat lijkt wel op prijsafspraken en laat dat nu verboden zijn.
Laat Vos toch lekker zelf bepalen wat hij voor z'n spullen vraagt en laat iedereen bepalen daar wel of niet te kopen.
Eens!
Niets is wat het lijkt..
MikesBike schreef:He! dat lijkt wel op prijsafspraken en laat dat nu verboden zijn.
Laat Vos toch lekker zelf bepalen wat hij voor z'n spullen vraagt en laat iedereen bepalen daar wel of niet te kopen.
In een vrije markt wat wij zijn moet elke winkel vragen wat hij nodig heeft om een bedrijf te voeren. Adviesprijzen (niets anders dan prijsafspraken) zijn toch niet meer van deze tijd. De ene winkel richt zich op meer aantallen en dus lagere prijzen, de ander steekt het op een andere manier in en heeft een wat hogere marge nodig om het rendement op peil te houden.
Als bouwondernemingen zoiets doen is het land te klein (terecht) en van fietsenwinkels accepteren we dat met z'n allen.
Ik snap eerlijk gezegd die felle discussies hierover niet zo. De een wil de beste service om de hoek en is gewoon bereid daar voor te betalen, de ander rijd 150 km voor een koopje, ieder zijn meug.
Maar zeur alsjeblieft niet over het "kapotmaken" van de markt door de prijsvechters, want dat is echt onzin. Elke ondernemer wil een vrije markt zolang hij of zij daar garen bij spint, is dat niet meer zo dan komen dit soort onzinargumenten om de hoek. Net als de boeren die opeens roepen dat er iets moet gebeuren nu de melkprijs zo laag is, dan is marktwerking opeens niet fijn.
Ik vind het bijv. ook jammer dat platenzaken bij bosjes verdwijnen. Maar de beste blijven over omdat zij in staat zijn iets bijzonders te bieden in een veranderende markt. De wereld veranderd nou eenmaal, en wie zich niet aan weet te passen krijgt het moeilijk. Daar moet vervolgens niet de klant de schuld van krijgen.
De markt biedt voor elk wat wils. Een goede fietsenzaak biedt keus en goede service voor een scherpe prijs, een FM die drie overjarige fietsen heeft staan voor (nog steeds!) de volle "adviesprijs" moet zich gewoon eens achter zijn oren krabben, dan kun je er beter mee ophouden.
Als je niet precies weet wat je nodig hebt moet je niet naar Vos gaan, of je neemt iemand mee met kennis van zaken die precies weet wat je nodig hebt. Je kunt niet 20% korting verwachten en een hoog serviceniveau.
Het is goed of goedkoop, pick one...
Maar zeur alsjeblieft niet over het "kapotmaken" van de markt door de prijsvechters, want dat is echt onzin. Elke ondernemer wil een vrije markt zolang hij of zij daar garen bij spint, is dat niet meer zo dan komen dit soort onzinargumenten om de hoek. Net als de boeren die opeens roepen dat er iets moet gebeuren nu de melkprijs zo laag is, dan is marktwerking opeens niet fijn.
Ik vind het bijv. ook jammer dat platenzaken bij bosjes verdwijnen. Maar de beste blijven over omdat zij in staat zijn iets bijzonders te bieden in een veranderende markt. De wereld veranderd nou eenmaal, en wie zich niet aan weet te passen krijgt het moeilijk. Daar moet vervolgens niet de klant de schuld van krijgen.
De markt biedt voor elk wat wils. Een goede fietsenzaak biedt keus en goede service voor een scherpe prijs, een FM die drie overjarige fietsen heeft staan voor (nog steeds!) de volle "adviesprijs" moet zich gewoon eens achter zijn oren krabben, dan kun je er beter mee ophouden.
Als je niet precies weet wat je nodig hebt moet je niet naar Vos gaan, of je neemt iemand mee met kennis van zaken die precies weet wat je nodig hebt. Je kunt niet 20% korting verwachten en een hoog serviceniveau.
Het is goed of goedkoop, pick one...
You should see me go downhill...
Het valt me wel op dat discussies over Vos c.s. altijd op een zelfde discussie uitdraaien. Ik zou bijna De fietsenmakerwet moeten uitbreiden of de fietsenhandelarenwet moeten introduceren.
Maar om kort te gaan: iedereen moet voor zichzelf afwegen waarom hij/zij met wie in zee gaat. Houd daar bij rekening met:
1. There is no such thing as a free lunch
2. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, ís het te mooi om waar te zijn
3. Waar rook is, is (doorgaans) vuur
Dit betrekkende op Vos:
1. Ook Vos moet zijn geld verdienen. Minder marge kan, maar verwacht daar niet te veel van, dat is niet waarschijnlijk. Inleveren op service, personeel, en schaalvergroting zullen meer zoden aan de dijk zetten. (Aldi principe)
2. Vos voorspiegelen als de tópzaak van Nederland, met super service voor weggeef prijzen... Tuurlijk
3. Veel mensen schetsen Vos c.s. af als kleine/grote 'boefjes'...
We zijn allen oud en wijs genoeg om onze eigen afwegingen te maken (hoop ik).
Maar om kort te gaan: iedereen moet voor zichzelf afwegen waarom hij/zij met wie in zee gaat. Houd daar bij rekening met:
1. There is no such thing as a free lunch
2. Als het te mooi lijkt om waar te zijn, ís het te mooi om waar te zijn
3. Waar rook is, is (doorgaans) vuur
Dit betrekkende op Vos:
1. Ook Vos moet zijn geld verdienen. Minder marge kan, maar verwacht daar niet te veel van, dat is niet waarschijnlijk. Inleveren op service, personeel, en schaalvergroting zullen meer zoden aan de dijk zetten. (Aldi principe)
2. Vos voorspiegelen als de tópzaak van Nederland, met super service voor weggeef prijzen... Tuurlijk
3. Veel mensen schetsen Vos c.s. af als kleine/grote 'boefjes'...
We zijn allen oud en wijs genoeg om onze eigen afwegingen te maken (hoop ik).
"Veel mensen" is natuurlijk een heel ruim begrip. wat is, of wie zijn veel mensen? Ik heb vos leren kennen als een man die zich keer op keer aan zijn woord houdt en er niet tegen kan als mensen zich niet aan hun woord houden. Daarnaast weet ik niet wat jij verstaat onder 'boefjes'. Wanneer is iemand een boefje?
Ik heb inmiddels zat spullen gekocht bij vos en ik moet zeggen dat ik een hele goede service daar krijg en eigenlijk nooit klachten heb. Het is zelfs zo dat ik een crank elders heb gehaald en die heeft hij er kosteloos opgezet.
Ik weet niet zo goed wat de extra's van de lokale FM zijn. Een kop koffie? een schroefje hier en daar aandraaien? deskundigheid? dealerschap? wat is nou exact service? dat is volgens mij voor iedere FM anders.
Voor degene die niet een enorm budget hebben is vos een/(de) ideale zaak. Elders krijg je het namelijk niet goedkoper. De service is aanwezig, hoewel sommige onder ons hogere eisen aan service stellen. (ook bij vos krijg ik koffie en worden mijn onderhoudsbeurtjes prima gedaan)
Ik heb inmiddels zat spullen gekocht bij vos en ik moet zeggen dat ik een hele goede service daar krijg en eigenlijk nooit klachten heb. Het is zelfs zo dat ik een crank elders heb gehaald en die heeft hij er kosteloos opgezet.
Ik weet niet zo goed wat de extra's van de lokale FM zijn. Een kop koffie? een schroefje hier en daar aandraaien? deskundigheid? dealerschap? wat is nou exact service? dat is volgens mij voor iedere FM anders.
Voor degene die niet een enorm budget hebben is vos een/(de) ideale zaak. Elders krijg je het namelijk niet goedkoper. De service is aanwezig, hoewel sommige onder ons hogere eisen aan service stellen. (ook bij vos krijg ik koffie en worden mijn onderhoudsbeurtjes prima gedaan)
Voor degene die wel een erorm budget hebben is vos ook een ideale zaak.
Zag op de veltec site ook dat hij off.easton dealer is, dat stelt mijn zeer gerust nu ik daar ook een setje ec70sl wielen heb gekocht.
Zag op de veltec site ook dat hij off.easton dealer is, dat stelt mijn zeer gerust nu ik daar ook een setje ec70sl wielen heb gekocht.
EPS, da laatste der hand gemaakte.
LET OP: Er worden zowel op internet als in sommige winkels, waaronder Vos fietsen Zwanenburg, Guerciotti framesets en fietsen met hoge kortingen aangeboden welke niet voldoen aan garantievoorwaarden die de Guerciotti importeur aan haar fietsen & dealers stelt. Op geen van deze frames & fietsen zit dan ook 24 maanden garantie via Guerciotti Benelux en Guerciotti Milaan! Hoe aantrekkelijk dergelijke aanbiedingen ook lijken of hoe betrouwbaar de verkopende partij zich ook voordoet, de importeur wijst elke vorm van garantie of coulance af. Heeft u vragen over de geldigheid van uw garantie, bel Guerciotti Benelux & Germany: 0031(0)6 – 44482926
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Obbe schreef:Waarom zijn die frames in godsnaam niet vernietigt en van de markt gehaald? Hoe kan je als fabrikant die frames gewoon verkopen als je weet dat ze niet goed zijn en daarna je garantie intrekken? Schandalig.....
Grt. Obbe
Obbe,
Eerst en vooral heb ik bedenkingen bij eerste reacties als deze in een topic als dit.
Vervolgens, om op de inhoud in te gaan, lees ajb wat gezegd wordt: Guerciotti wijst garantie af op deze frames, niet omdat ze niet voldoen, wel omdat Guerciotti graag zijn dealernet beschermt en dus geen 'vos'kortingen op de frames wil. Op den duur gaat anders iedereen bij Vos een Guerciotti halen en lokaal de garantie claimen bij een andere Guerciotti dealer die zich wel aan de afspraken houdt (lees: dat doet Vos niet).
Ik spreek me hierbij niet over uit of het nu goed of slecht is dat Vos Guerciotti's onder de adviesprijs aanbiedt, dat is een zaak van de strategische afdeling van Guerciotti. Voor de klant lijkt het op het eerste zicht niet slecht. Het is echter op lange termijn waarschijnlijk schadelijk voor het dealernetwerk en de garantie/service.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®