Vandaag gefietst in 2009?
-
- Forum-lid HC
Tja daar zit je dan achter je computer denkende dat 90km alleen in April al heel wat is, lees je dan die post van HenkV, volgens mij doet hij dat alleen maar om zeker te weten dat hij de eerste plaats houdt op het Kilometerstand 2009 topic.
Vanochtend was het veel kouder en mistiger dan ik dacht. Toch maar lange mouwen aangetrokken. Richting Henri Chapelle ging het, vanuit Teuven Richting dit Dorpje kun je 10km lang omhoog en dus een beetje het constant vermogen gevoel krijgen. In het begin is het maar vals plat maar de laatste kms gaat het tussen de 5 en 8% dus dan ben je al een beetje aan het klimmen. Om wat meer hoogtemeters te pakken ook nog de Schweiberg erbij gereden.
Toen ik vertrok was het mistig maar in Teuven was het nog veel erger en in Henri Chapelle kon ik geen 25 meter meer vooruit kijken. Toch maar even gestopt om mijn bril te inspecteren en ja hoor die was ook nog eens geheel beslagen.
Onderweg nog wat Zoetemelkjes in mijn wielen gehad maar die waren spoedig weer verdwenen.
Via de Voerstreek en Maastricht weer naar huis en dan heb ik voor mijn doen een aardige training achter de rug.
Met dank aan Garmin kun je hier de route zien.
Vanochtend was het veel kouder en mistiger dan ik dacht. Toch maar lange mouwen aangetrokken. Richting Henri Chapelle ging het, vanuit Teuven Richting dit Dorpje kun je 10km lang omhoog en dus een beetje het constant vermogen gevoel krijgen. In het begin is het maar vals plat maar de laatste kms gaat het tussen de 5 en 8% dus dan ben je al een beetje aan het klimmen. Om wat meer hoogtemeters te pakken ook nog de Schweiberg erbij gereden.
Toen ik vertrok was het mistig maar in Teuven was het nog veel erger en in Henri Chapelle kon ik geen 25 meter meer vooruit kijken. Toch maar even gestopt om mijn bril te inspecteren en ja hoor die was ook nog eens geheel beslagen.
Onderweg nog wat Zoetemelkjes in mijn wielen gehad maar die waren spoedig weer verdwenen.
Via de Voerstreek en Maastricht weer naar huis en dan heb ik voor mijn doen een aardige training achter de rug.
Met dank aan Garmin kun je hier de route zien.
DTC's Bultentocht gereden, de 100 km versie. Mooie route, heerlijk weer. Klimmetjes gingen lekker, de goede vorm komt eraan!
Eigenlijk alleen ingehaald door de Harley Davidson club... prachtig geluid!
Eigenlijk alleen ingehaald door de Harley Davidson club... prachtig geluid!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
Ik ben die tocht vandaag een paar keer gepasseerd want ik heb vandaag de route van Veenendaal-Veenendaal gereden met m'n GPS. Er waren overigens vriendelijke deelnemers bij de dtc tocht die mij probeerde te behoeden voor verkeerd rijden toen ik rechtdoor ging waar zij afsloegen om hun route te volgen.
Lekker zonnetje en een leuke route om te rijden. Overigens is de Defensieweg echt een verademing om over heen te fietsen sinds daar nieuw asfalt ligt. Dat scheelt echt een stuk!
Onderweg veel paasdrukte gezien, met name op de Grebbedijk en bij de Grebbeberg (Ouwehands dierenpark en WO II monument & begraafplaats).
Lekker zonnetje en een leuke route om te rijden. Overigens is de Defensieweg echt een verademing om over heen te fietsen sinds daar nieuw asfalt ligt. Dat scheelt echt een stuk!
Onderweg veel paasdrukte gezien, met name op de Grebbedijk en bij de Grebbeberg (Ouwehands dierenpark en WO II monument & begraafplaats).
Vanmiddag nog een kort ritje gemaakt. Doel was om eens te kijken of de 35 gemiddeld te doen is op kortere stukjes...stond iets te veel wind. Flink aanpoten tegen de wind in en uiteindelijk maar 45km gereden (32 gemiddeld, 120km gaat met 30 gemiddeld....wind maakt kennelijk echt vrij veel uit...). Ik kan hier helaas geen hoogtemeters maken, maar over een maandje eens naar Limburg om daar een tochtje te rijden .
Wel een mooi zonnetje.
Wel een mooi zonnetje.
Cervélo & Cannondale
[quote="Bottecchia"] Overigens is de Defensieweg echt een verademing om over heen te fietsen sinds daar nieuw asfalt ligt. Dat scheelt echt een stuk!
[/quote]
Inderdaad, nu zoef je er overheen ipv rammelen ....
[/quote]
Inderdaad, nu zoef je er overheen ipv rammelen ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Ook deze nepfries heeft vandaag de DTC bultentocht gereden dankzij forumlid Bottechia( Ingmar nogmaals bedankt),prima opwarmertje voor de AGR as zaterdag:D:D.
Ik heb de 160 km versie gedaan vanmorgen gestart met een ploeg van DTC,omdat er iemand van hun lek reed ging tempo naar beneden wat logisch is.
Hierna alleen op pad gegaan t ging redelijk vals plat en een paar bulten van 7%
nou ja nie zeuren:rolleye:
Op t eind vd rit ben ik samen met een verloren fietser naar de finish gereden ff afwisselen lekker ff bikkelen nog,z'n maten waren tevreden dat ie met iemand aankwam:D:D
gr der nepfries uit dikke strepenland
Ik heb de 160 km versie gedaan vanmorgen gestart met een ploeg van DTC,omdat er iemand van hun lek reed ging tempo naar beneden wat logisch is.
Hierna alleen op pad gegaan t ging redelijk vals plat en een paar bulten van 7%
nou ja nie zeuren:rolleye:
Op t eind vd rit ben ik samen met een verloren fietser naar de finish gereden ff afwisselen lekker ff bikkelen nog,z'n maten waren tevreden dat ie met iemand aankwam:D:D
gr der nepfries uit dikke strepenland
-
- Forum-lid
Mooie afstand hoor. Met deze kilometers in de benen komt het volgende week ook wel goed!
Vandaag ook de 160km van de DTC gereden. Klimmen kan nog wel wat beter .
Mooie route en inderdaag aardige 'dress rehearsal' voor de AGR. Ik wilde op mijn gsm de route gps tracken (zie draadje GPS en PDA), alleen heeft ie maar de helft van de route gedaan .
De andere helft lag in de atlantic, lol.
Bijna alles alleen gereden, ene groepje ging veel te snel, andere te langzaam, ach ja.
in totaal 165km (stukje verkeerd gereden, pijltjes weggehaald?). in 5u30 netto, vind ik best acceptabel.
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat!
Mooie route en inderdaag aardige 'dress rehearsal' voor de AGR. Ik wilde op mijn gsm de route gps tracken (zie draadje GPS en PDA), alleen heeft ie maar de helft van de route gedaan .
De andere helft lag in de atlantic, lol.
Bijna alles alleen gereden, ene groepje ging veel te snel, andere te langzaam, ach ja.
in totaal 165km (stukje verkeerd gereden, pijltjes weggehaald?). in 5u30 netto, vind ik best acceptabel.
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat!
Zaterdag met de fietsgroep weggeweest, maandagmorgen alleen. Grijs, mistig en koud in het eerste uur van Joure naar Emmeloord. Daarna een lus gemaakt richting Steenwijk en het weer werd steeds mooier. Uiteindelijk 100 km op 30 gemiddeld. Voor mijn doen niet slecht. Had wel graag wat langere afstanden gedaan als voorbereiding op de AGR, maar daarvoor ontbreekt te tijd. Ach het lukt zo ook wel en we maken er een mooie dag van zaterdag.
Vandaag maar een genietend van het zonnetje op pad gegaan, ik wilde eens lekker rustig aan doen, maar halverwege ben ik daar maar mee gestopt De route was, Simpelveld - Holset - Gemmenich - Henri Chapelle - Battice - Withuis - Maastricht - Ijzeren - Simpelveld (90 km - 1000 HM) met een gemiddelde van bijna 31 km/h ging het niet verkeerd.
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.
Heerlijk afwisselend zonovergoten tochtje gemaakt vanmiddag.
Huissen, Oosterbeek, Arnhem, Velp, De Steeg, (3 klimmetjes op de Posbank) Reden, Dieren, Doesburg, Laag keppel, Wehl, Beek, Stokkum, Elten (Eltenberg) Emmerich, Kleve (klimmetje), Kranenburg (ijsje) Berg en Dal (klim oude kleefsebaan) Nijmegen, Dijk naar Bemmel, Huissen! 130 km. gem 30,6 km/u.
Zondag a.s. Omloop van 't Verzetje Bemmel 125km (nieuwe route door het Reichswald)
Aanrader voor iedereen die wil fietsen in een prachtige omgeving met veel afwisseling.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."