Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2009

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 10 jul 2009 21:51

Mooie verhalen allemaal. Ik heb de marmotte ook weer gereden. Helaas mijn doel van 7:30 niet gehaald maar gezien de omstandigheden moet ik toch tevreden zijn met 8:09 wat weer iets sneller was dan vorig jaar. Knieproblemen op de galibier en de vorm van de dag was ook niet om over naar huis te schrijven. Door de warmte vond ik het in ieder geval een veel zwaardere marmotte dan vorig jaar. Een uitgebreid verslag met foto`s kun je vinden op mijn weblog.

Volgend jaar in de herkansing voor 7:30. Heb er nu weer al zin in :D

http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jul 2009 00:15

8:09 is allezins geen slechte tijd. Goed gedaan.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 jul 2009 01:27

Als ik het hier allemaal zo lees dan kom ik erachter dat ik (naast reparaties) gewoon veel te lang stil heb gestaan. Volgens mijn Garmin log alles bij elkaar 2.5 uur en dat schiet natuurlijk niet op. Hoe zit het met de anderen?

Afbeelding

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 11 jul 2009 03:08

Ook ik heb voor de 1ste keer meegedaan aan de marmotte en het was in 1 woord: geweldig!.

Na 1 volledig jaar niet gefietst te hebben, ben ik in Oktober weer begonnen met als grote doel de marmotte. Met veel duurtochten , eigenlijk achteraf iets te weinig intensieve tochten en ongeveer 5000 km in de benen, stond ik aan de start samen met 2 vrienden. Voor 1 van hem was het doel uitfietsen, en voor de ander was het doel, net als voor mij goud en daarbij zou top500 een mooie bijkomstigheid zijn (we zijn immers wel ambitieus).

Vroeg opgestaan, pasta naar binnengewerkt (tegen heug en meug), ruim anderhalf uur voor de eigenlijk start (half 8) stonden we al in ons startvak als een van de eersten en na lang wachten konden we dan eindelijk op weg. Vantevoren had ik genoeg geplast dus dat was geen probleem, maar de hele ochtend zat er al een bruine vriend te drukken die er maar niet uit wilde... als ik daar maar geen last van kreeg.

Alle 3 wisten we ons goed te handhaven in de voorste groep en tot de voet van de Glandon ging alles soepel en makkelijk. Ik had me voorgenomen om de 1ste klim rustig aan te doen en hoog in d2 te gaan fietsen, en aldus geschiedde. Ik kwam toch nog in een tijd van 1:48 boven, 8 min achter de snelste van ons 3en. Bovenop stond mijn vader en mijn neef te wachten met ravailtering en warempel, mijn bruine vriend wilde er nu wel met alle macht uit. Natuurlijk was er geen tijd voor een echte wc-stop in het restaurant aan de top van de Glandon, dus gehurkt in het gras, nauwelijks 10 meter van de weg heb ik mijn bruine vriend ter wereld gebracht. Elegant is anders, maar toch.

In de afdaling rustig aan gedaan, op het vlakke stuk naar de Telegraph werd er niet echt gereden tot er een beul van 40/50 voorbij kwam die 20 minuten in de 40 heeft gereden, met mij rustig etenend en drinkend oftewel linkeballend in zijn wiel. Telegraph ging super, hartslag max 175 grens d2/d3. Ik voelde me prima, ging iedereen voorbij, had zelfs nog tijd voor lolletjes en genoot met volle teugen. In valloire de bidons gevuld en daar kwam ik door in een tijd van 4:03, ik kwam erachter dat een tijd van binnen de 8 uur er eventueel in zat en de adrenaline spoot door mijn lijf.

Vervolgens de Galibier: in het begin ging alles nog prima, maar toen kwam de langverwachte klap. De beentjes draaiden niet meer zo soepel, mijn rug ging zeer doen, kramp iedere keer wanneer ik op de pedalen ging staan etc etc. Helaas heb ik 5 km onder de top ongeveer 3 minuten moeten stoppen uit pure vermoeidheid. Bovenop de top snel bidons gevuld en de afdaling ingestort.

Ging prima, kwam in een grote groep terecht waar men helaas niet echt door wilde rijden en aan de voet van da Alp d'huez had ik een tijd van 6:45, ik moest alp d'huez dus in 1:15 opfietsen om onder de 8 uur te duiken, op dat moment had ik daar nog alle vertrouwen in. Maar bij de 1ste meters voelden ik het al. Dit wordt lijden als een gek. Mijn hartslag was niet meer hoger te krijgen dan 165 en dat is de grens van mijn d1,d2. Ongeloofelijk vermoeid, kramp, etc etc. Uiteindelijk slechts 1 keer 5 min gestopt, en de klim in 1:20 opgefietst. Tijdens de klim heb ik meermaals gedacht: dit is de 1ste en laatse keer marmotte, waarom doe ik dit, ik ben gestoord, De welbekende gedachtes.

Bovenop de alp gefinished in een tijd van 8 uur 10 minuten, goud!, helaas net niet onder de 8 uur en 779ste geworden. Van vermoeidheid & blijdschap moest ik aan de finish mijn tranen onderdrukken en dat zegt genoeg lijkt me. de marmotte in 1 zin:
Loodzwaar en ongeloofelijk mooi.

Met 3 jongens van 19 a 20 die geen wedstrijden fietsen en slechts voor de lol fietsen de volgende resultaten gehaald:
de 1ste van ons 3en met 5000 km in de benen:
153ste, tijd van 7 uur 13 min, goud!
779ste, tijd van 8 uur 10 min, goud!
3500nogwatste tijd van 8 uur nog wat, zilver!

Zeer tevreden, geweldig en volgend jaar misschien wel weer. En de vriend die 153ste is geworden? Die gaat volgend jaar maar ns serieus trainen om te kijken wat er dan mogelijk is. Misschien een nieuwe bert dekker ;)?
Vandaag is morgen alweer gisteren

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 jul 2009 02:00

Was ik nog vergeten de 2 meest opmerkelijke dingen die ik tijdens de Marmotte heb gezien:

Meest positief: iemand met één been, en volgens mij uitgereden: ongelofelijk dat is pas een prestatie.

Meest negatief: Een auto met 3 fietsen met startnummers achterop rijdt de Galibier op, in de auto zitten behalve de bestuurder en een bijrijder ook 3 fietsers. Voordat de top bereikt wordt staat dezelfde auto er zonder Fietsen en zonder fietsers..... Uhh is het niet makkelijker om het Diploma maar gewoon met photoshop zelf te maken?
Afbeelding

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jul 2009 21:06

Meest negatief: Een auto met 3 fietsen met startnummers achterop rijdt de Galibier op, in de auto zitten behalve de bestuurder en een bijrijder ook 3 fietsers. Voordat de top bereikt wordt staat dezelfde auto er zonder Fietsen en zonder fietsers..... Uhh is het niet makkelijker om het Diploma maar gewoon met photoshop zelf te maken? [/quote]

nou, dat is gewoon je zelf belazeren, kan je niet echt een eer gevoel over hebben lijkt mij.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 jul 2009 21:20

[quote="ericpeters"]Meest positief: iemand met één been, en volgens mij uitgereden: ongelofelijk dat is pas een prestatie.

[/quote]

Ik heb deze man ook gezien, en hij had ook maar 1 arm. Ik moet er niet aan denken dat ik met maar 1 been zou moeten fietsen. Ik heb diep respect voor deze man!

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 19 jul 2009 14:42

Ik heb nog ff een vraagje mbt marmotte 2010:

Ik heb ooit opgevangen dat als je bij de eerste 200 eindigt, je het jaar daarop automatisch recht hebt op een startplek bij de eerste 400 oftewel het 1ste startvak. Is dit waar en zo ja, hoe regel je zoiets dan?
Vandaag is morgen alweer gisteren

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 19 jul 2009 17:12

Is er net als andere jaren een linkje naar een excel lijst met alle uitslagen?

Edit:
Gevonden:
http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/marm ... te2009.htm

iskander_
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:17

iskander_ 21 jul 2009 11:53

[quote="scrymm"]Ik heb nog ff een vraagje mbt marmotte 2010:

Ik heb ooit opgevangen dat als je bij de eerste 200 eindigt, je het jaar daarop automatisch recht hebt op een startplek bij de eerste 400 oftewel het 1ste startvak. Is dit waar en zo ja, hoe regel je zoiets dan?[/quote]

bij de eerste 400 eindigen levert een startplaats op bij de eerste 400 voor volgend jaar. Bij inschrijving aangeven en je krijgt een startnummer onder de 400.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 jul 2009 23:25

[quote="Iskander_"][quote="scrymm"]Ik heb nog ff een vraagje mbt marmotte 2010:

Ik heb ooit opgevangen dat als je bij de eerste 200 eindigt, je het jaar daarop automatisch recht hebt op een startplek bij de eerste 400 oftewel het 1ste startvak. Is dit waar en zo ja, hoe regel je zoiets dan?[/quote]

bij de eerste 400 eindigen levert een startplaats op bij de eerste 400 voor volgend jaar. Bij inschrijving aangeven en je krijgt een startnummer onder de 400.
[/quote]

Nee hoor, alleen bij de eerste 200!!

Plaats reactie