Oortjes vanaf 2010 verboden.
-
- Forum-lid
Het was echt een geweldig saaie koers.
De UCI denkt: Zonder oortjes gaat iedereen aanvallen en wordt er keihard gekoerst
De realiteit is: Zonder oortjes weet niemand wat hij moet doen --) Niemand doet iets
De UCI denkt: Zonder oortjes gaat iedereen aanvallen en wordt er keihard gekoerst
De realiteit is: Zonder oortjes weet niemand wat hij moet doen --) Niemand doet iets
- Supergrover
- Forum-lid HC
ik weet niet of GSM's ook verboden zijn/worden, kan me herinneren dat HTC ten tijde van de tour een programmatje had waar je live kon zien welke (HTC) renner waar reed.
Straks rijden ze allemaal met een iPhone op het stuur rond....
Straks rijden ze allemaal met een iPhone op het stuur rond....
Nieuweling schreef:Het was echt een geweldig saaie koers.
Wat een onzin! Je ws op de bank liggen slapen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
Nieuweling schreef:Het was echt een geweldig saaie koers.
Het lijkt me te vroeg om daar nu al over te oordelen.
Misschien dat bij een aantal renners de hersens nog in de slaapstand staan?
Na enige gewenning zullen die echt wel weer beginnen te werken, en dat kan de attractiviteit alleen maar ten goede komen, vergeleken met de oude situatie met oortjes.
Ik denk dat we een mooi seizoen tegemoet gaan.
-
- Forum-lid HC
Vandaag is de koers wel heel erg veel anders dan met oortjes zeg
Eindelijk kan er weer gekoerst gaan worden met de benen van de slimste en/of sterkste renner!
Commentaar was gister in de finale bij de omloop wel om te smullen op sporza.
Erg genoten van de volgende opmerking toen ze stil vielen:
"komaan jongens, rijden! Nog even recht door" "Nee, der zit nog echt een bocht in het parcours" Geweldig!
Commentaar was gister in de finale bij de omloop wel om te smullen op sporza.
Erg genoten van de volgende opmerking toen ze stil vielen:
"komaan jongens, rijden! Nog even recht door" "Nee, der zit nog echt een bocht in het parcours" Geweldig!
mijn Flickr
- daniel1975
- Forum-lid HC
Knappe actie van Sky vandaag. Met of zonder oortjes
Less is bore
Daniel1975 schreef:Knappe actie van Sky vandaag. Met of zonder oortjes
Zeker !
Maar om nou te zeggen dat ik op t puntje van de bank heb gezeten omdat het zo'n spannende koers was, nou nee.
K ben benieuwd naar de uitkomst van de vergadering tussen UCI en ploegen, hopelijk snel duidelijkheid.
KBK was een koers die ook zo met oortjes gereden had kunnen zijn. Gat werd dicht gereden en er volgde een eindspurt. Maar Omloop vond ik daarbij veel minder geregisseerd.
Je zag de ploegrijderwagens wel zo vaak mogelijk naast de rijders rijden. Dit zou wel gevaarlijker kunnen zijn.
Ik denk dat de tussenstand voor de voor- en tegenstanders na dit weekeind 1 - 1.
Op basis van dit weekeind kun je dus als toeschouwer niet zoveel zeggen.
Je zag de ploegrijderwagens wel zo vaak mogelijk naast de rijders rijden. Dit zou wel gevaarlijker kunnen zijn.
Ik denk dat de tussenstand voor de voor- en tegenstanders na dit weekeind 1 - 1.
Op basis van dit weekeind kun je dus als toeschouwer niet zoveel zeggen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Grischa Niermann schrijft een open brief aan Pat McQuaid mbt het oortjesverbod:
http://www.radsport-news.com/sport/sportnews_67808.htm
Een goed geschreven betoog, helaas denk ik niet dat de heer McQuaid zich hier iets aan gelegen zal laten liggen...
http://www.radsport-news.com/sport/sportnews_67808.htm
Een goed geschreven betoog, helaas denk ik niet dat de heer McQuaid zich hier iets aan gelegen zal laten liggen...
Daniel1975 schreef:Corniel schreef:Ik heb gisteren een leuke koers gezien, maar ik had geen moment het idee dat de oortjes daarin doorslaggevend waren.
Dus met oortjes was de koers exact hetzelfde geweest?
Hmm, dat bedoelde ik niet. Het feit dat het een leuke koers was, komt niet door de afwezigheid van de oortjes.
DickyGiovanni schreef:@Corniel; Het moment dat Flecha er toch net niet bij leek te komen, en Langeveld doodleuk ging wachten, was nu niet doorslaggevend omdat hij nipt won (..)
Ik had het ook een leuke koers gevonden als Flecha had gewonnen. Daarnaast, Was het minder leuk geweest als Langeveld nipt was voor gebleven doordat z'n ploegleider hem had gezegd: dat Flecha op breken stond?
Zonder oortjes is er minder informatie ter beschikking van de renners. De naïeve redenatie van de UCI is dat dit tot minder voorspelbare wedstrijden zal leiden. Maar het is niet de overdaad aan informatie en het verdict uit de ploegleiderswagen die daarvoor zorgt imho. Controle over de koers zorgt voor het hoogste rendement bij de sterke teams. Deze teams zijn niet gebaat bij onvoorspelbare spannende koersen, maar bij rendement. Het zijn profs, geen avonturiers of gokkers.
De Armstrong manier van koersen werkt ook zonder oortjes. En over 10 jaar zijn de meeste mensen vergeten hóe er gewonnen werd (of net niet). Men weet alleen nog wie er eerste werd.
Renners die grote ronden en eendaagse wedstrijden winnen hebben dikke salarissen, dat kan niet gezegd worden voor renners die het predicaat strijdlustigste renner van de dag vaak verdienen (tenzij ze ook winnen).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Enige manier om de controle in de koers te verminderen is om de ploegen kleiner te maken. Als je maar met 6 man mag rijden dan kan je niet een week lang een koers controleren. Of in een klassieker de kopgroep in het vizier houden, het gat dicht rijden en de sprint goed aantrekken.