Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 apr 2009 12:26

Corniel schreef:@de zwarten: BAH wat ben jij een Boshater zeg! ;)

boshater, geladen pistool,... mmm?

Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

edwin01
Forum-lid

edwin01 21 apr 2009 12:49

Tanja Niemeijer is toch blond?

tarzander
Forum-lid

tarzander 21 apr 2009 13:57

BMiller schreef:Ik heb de beelden nogmaals terug gekeken en ik ben nog steeds van mening dat Bos zijn evenwicht verliest, tegen het hek aankomt en ergens vasthou aan wil krijgen. Helaas is dit een enorm vervelend ongeluk.
Alle reacties van Collega's, media en publiek vindt ik erg overdreven. Een renner die doping of iets anders gebruikt wordt nog minder hard aangepakt!

Maar daarnaast waarom sprint Impey zo mee? Laat alle sprinters het uitvechten. Ik vindt dat er vaak renners meesprinten die er eigenlijk niets te zoeken hebben.

Impey had maar weinig voorsprong en de concurrentie kon door bonusseconden op de streep nog de overwinning naar zich toe trekken.

Voor de rest: Ik heb niet gezien dat er iemand met een zwart vleermuizenpakje op de fiets zat, want een normaal mens (waaronder Bos ook gewoon valt) kan echt niet met een gestrekte arm zo'n kracht genereren dat hij de persoon schuin voor hem zo even opzij gooit.

Als laatste ben ik het ook volkomen met GastheerG eens dat het allemaal wel erg wordt overtrokken.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 21 apr 2009 14:03

of je nu fan bent of niet, hollander of belg, opzettelijk of niet hij had in elk geval zich niet door het gaatje moeten wringen, op het ogenblik dat hij zijn handen op Impey legt leek het mij duidelijk dat er mits hij wat inhield er gewoon niets gebeurd was.
En als jullie ( opzettelijk of niet) zo een kamikazebeweging waarbij gelukkiglijk geen dode viel, al als een akkefietje afdoet wel dan vraag ik mij af wat jullie wel erg vinden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

casran
Forum-lid HC

casran 21 apr 2009 14:58

Zijn er hier nu echt mensen die denken dat het shirt van een medesprinter vastgrijpen ter hoogte van de schouder kan?

Puur op basis daarvan begaat hij gewoon een fout. Dat hij Impey niet echt heeft weggegooid zoals Obelix een Romein weggooit, sja, dat doet er weinig toe. De uitleg dat zijn hand daar zat om zichzelf recht te houden is natuurlijk nonsens: als je in een reflex van je stuur naar je tegenstander zou grijpen (de meest onnatuurlijke reflex in zo'n situatie, me dunkt), dan doe je dat al zeker niet naar schouderhoogte maar wel naar de lenden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 21 apr 2009 15:00

Wat zie je, wat wil je zien, wat wil je niet zien. Of anders gesteld: JIJ bent Daryl Impey, jij bent zojuist hard gevallen en je ziet de beelden terug van een unieke valpartij waarin jij de hoofdrol speelt. Dan kijk je op dit forum en men vindt dat het e.e.a. toch sterk overtrokken (de woordspeling komt niet van mij) wordt. Ga toch fietsen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 apr 2009 15:05

fiedoo schreef:En als jullie ( opzettelijk of niet) zo een kamikazebeweging waarbij gelukkiglijk geen dode viel, al als een akkefietje afdoet wel dan vraag ik mij af wat jullie wel erg vinden?

Iedere zichzelf respecterende nederlandse fietser heeft al wel een auto het kanaal ingereden mits een flinke duw ;)
C a s r a n schreef:Zijn er hier nu echt mensen die denken dat het shirt van een medesprinter vastgrijpen ter hoogte van de schouder kan?

Nieuwe regel in het wielrennen:
truitje moet strak in de broek opdat concurrenten er niet meer aan kunnen trekken (analoog aan baanwielrennen), of beter nog, iedereen een snelpak :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

schamperd
Forum-lid

schamperd 21 apr 2009 16:21

zouden er geen renners vlak achter de valpartij gezeten hebben? die kunnen misschien wel helder kunnen vertellen wat er is gebeurd.
want uit die beelden word je ook niet echt wijzer.

en heb zelf ook wel is iemand iets af gehouden door hem even de hand op de rug/schouder te leggen. zodat hij igv weet dat je er zit (en volgens mij gebeurd dat bij iedere koers/wedstrijd) dat renners elkaar op zo,n manier laten weten dat ze ergens zitten/er langs willen.
denk als er op zo,n moment gevallen word dat je reactie (bewust of onbewust) ook is om te grijpen..

moet wel zeggen hij heeft de schijn tegen maar als je zijn sprints op de baan bekijkt lijkt het me een nette renner.
niet zeuren maar trappen

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 21 apr 2009 16:23

Wat ook nog enkele keren geopperd is, is stuur/snelspanner/andere fietsonderdelen in elkaar blijven haken...?
Afbeelding©®

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 apr 2009 16:29

"Iets" scherper maar nog steeds moeilijk te zien wat er nu precies gebeurd..
Klik

Het lijkt erop dat het wiel (of stuur) van Impy ergens blijft haken.
Leg Bos een boete op en een kleine straf maar maak het niet groter dan het is.
Er wordt in sprints wel wat meer geflikt.

Heb in de sprint van de Scheldeprijs ook niet gehoord dat Petacci veels te vroeg naar binnen ging en daardoor een valpartij achter zicht verookzaakte.

Wat Impy betreft sluit ik me graag aan bij de GastheerG:
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

tarzander
Forum-lid

tarzander 21 apr 2009 16:35

"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Plaats reactie