Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro-tijd!!

dario
Forum-lid

dario 29 mei 2008 18:14

Die naar Pescocostanzo mag je gerust een echte bergrit noemen! De Abruzzen zijn inderdaad niet te onderschatten (serieuze hoogteverschillen)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

maatchen
Forum-lid

maatchen 29 mei 2008 21:00

Dario schreef:Op de site van de Gazzetta heb je nog wel wat interviews (maar geen koersbeelden):
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2008/it/

Vind trouwens eerlijk gezegd dat Contador er toch wel wat verwijfd uitziet, van kop tot teen in het roze...

Ah, vandaar dat de Giro ook wel de mietjestour wordt genoemd.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 mei 2008 14:48

Door Pro Tour is er toch al veel veranderd. En dat is nog niet zo lang geleden opgestart. Wat het Wimbledon voor tennis is, is de Tour voor het wielrennen. Echter, door de invloed van de ATP(-ranking) zijn de overige Grand Slams en internationale toernooien ook meer op de kaart gekomen. Zoals hier reeds gememoreerd is de Tour het 3e sportspektakel op deze aardkloot. OS en WK voetbal spannen de kroon, maar die worden niet ieder jaar gehouden hè. Door de verplichte deelname van de ploegen hebben de Giro, Vuelta, Suisse etc. betere kansen om zich te profileren. Ook dit jaar is de reklame karavaan bij de Giro nog steeds een bescheiden vertoning vergeleken met die van de Tour. Gelet op de vakantieperiode trekt de Tour ook meer toeschouwers. Ofschoon morgen wordt het een heksenketel op de Mortirolo. Dat is goed voor de Giro. Gaat Di Luca nog voor goud?
Ik wens u allen een fietssmakelijk om 15.15 uur.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dario
Forum-lid

dario 30 mei 2008 15:36

Maatchen schreef:
Dario schreef:Op de site van de Gazzetta heb je nog wel wat interviews (maar geen koersbeelden):
http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/2008/it/

Vind trouwens eerlijk gezegd dat Contador er toch wel wat verwijfd uitziet, van kop tot teen in het roze...

Ah, vandaar dat de Giro ook wel de mietjestour wordt genoemd.

Ligt m.i. eerlijk gezegd eerder aan de uitstraling van Contador zelf dan aan het roze kleurtje ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 mei 2008 19:26

Hoi,

Weer een machtige etappe zeg. Slecht weer en STRIJD. Zonet ging Ricco. Sella er achteraan maar Contador ging mee in de 'slipstream' van Sella. Ricco WEER aanzetten (die moet hebben gebaald dat Sella het gat met hem probeerde te dichten en Contador meenam).

Di Luca gooit er alles uit vandaag. Prachtig allemaal. Laat hier de Tour maar eens overheen komen. NOT!

Ik ga verder zitten kijken en genieten.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 30 mei 2008 19:33

Spettacolo!

dario
Forum-lid

dario 30 mei 2008 19:39

Jongens jongens wàt een rit!!!

Wie had Di Luca daar al afgeschreven?!

Wat een pech voor Ricco, stranden op een paar seconden... Hopelijk heeft hij morgen nog wat over!

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 30 mei 2008 19:45

Morgen nog de nodige pukkels. Ricco zal in de aanval moeten om z'n tijdrit te compenseren. Petje af voor Di Luca. Toonde wilskracht en dat mag ik graag zien!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 mei 2008 19:46

Oh oh oh....

Wat een etappe.... ik heb echt met genot zitten kijken!! Petje af voor het lef van Di Luca (het is niet echt mijn favoriete renner maargoed..) en zijn LPR team.
Machtige demarage van Ricco nog en jammer genoeg ging Sella het werk voor Contador opknappen :s
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 mei 2008 20:02

Di Luca net op RAI: 'jammer niet het roze, maar de wedstrijd ligt nu totaal open'.
We kennen allemaal de Mortirolo, de huisberg van Pantani. De beklimming is hel, maar koppel daar de koers aan met huidige tijdsverschillen en het is hel hoch3. Niemand zal wegrijden, er zullen slechts lossers zijn. Contador op RAI roemt Di Luca en Ricco voor hun moed.
Iets anders: Giro verslaat de Tour al jaren wat de dames betreft. Die vrouwen hier, je wordt er gek van.....
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 mei 2008 20:10

Al sedert de eerste live uitzending in de jaren stillekes wist ik het:
nothing beats the giro! (en zeker die slaapverwekkende tour niet, op 2003 na)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 mei 2008 20:37

de zwarten schreef:Al sedert de eerste live uitzending in de jaren stillekes wist ik het:
nothing beats the giro! (en zeker die slaapverwekkende tour niet, op 2003 na)

Hoi,

Je had dus altijd gelijk 'PIPO' :D;)

De Tour is inderdaad slaapverwekkend. Na de eerste Alpen of Pyreneeen
is het vaak gedaan (dus zo ongeveer na 1 week) en wordt er alleen maar wat gedaan voor etappes dan wel truien (Bolletjes......kom je niet mee door de Douane :D dan wel de Groene).

Prachtig heden middag. Drie man met kans op de eindoverwinning. Wellicht 4 als Bruseghin morgen de schade beperkt houdt en Zondag een dijk van een tijdrit rijdt.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie