Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 29 dec 2008 12:54

er klopte iets niet: thierry verbinnen zou op het podium moeten gestaan hebben volgens de uitslag... als vrouw!(alhoewel ik hem op het nieuws wel in levende lijve aanwezig heb gezien). En Rutger heeft het toch wel erg rustig gedaan zo te zien.

demerspurter
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006 02:27

demerspurter 29 dec 2008 13:43

Ik heb wel meegedaan ^^ Dan spreken we natuurlijk wel van een ander niveau ten opzichte van zulke goede atleten, aangezien ik lopen alleen maar als wintervoorbereiding gebruik. Mijn tijd, voor wat het waard is natuurlijk, op de 12 km was 49:03. Aangezien ik door examens en veel gefiets de laatste 3 weken nauwelijks nog aan lopen toe ben gekomen, vind ik dat al bij al nog niet zo teleurstellend. Waar ik wel van opkijk is dat ik 124ste ben op 1500 deelnemers. Met zo'n tijd had ik mij toch wel verder ingeschat. De kalkoen van Kerstmis was blijkbaar bij de meerderheid nog niet verteerd ^^

Alvast de beste wensen voor 2009 ;)
<br>

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 03 jan 2009 19:02

kan er iemand een kleine opsomming geven van de keuze aan triathlonschoenen?
ik heb net nieuwe race schoenen aan gekocht, dus liefst niet de duur.
voorlopig ken ik alleen:
- de shimano TR modellen(3 of viertal)
- northwave (de witte)
- adidas (de dure rode en weinig te verkrijgen?)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 04 jan 2009 11:38

- mavic tri pro http://www.mavic.com/triathlon/products/
- specialized bg trivent http://www.specialized.com/bc/SBCEqProd ... spid=40687
(krijg ik binnenkort ook) :)

- sidi heeft triatlon schoen (rijdt yvonne van vlerken mee)
- scott heeft ook paar modellen, waren dit jaar ook op bike motion
- Louis Garneau heeft ook meerdere modellen
- Pearl Izumi (heeft ook goedkopere modellen)
- time heeft een (nog nooit in gezien echter)
- Diadora heeft ook modellen.
- Nike kan ook niet achter blijven, ziet er wel blitz uit.

Veel merken hebben wel een triatlon schoen, bij de meeste ook keuze uit carbon/kunstof zool. Alleen als je ze ook overal kan krijgen is ander verhaal.

Ik heb met Pearl Izumi en shimano gereden, Pearl Izumi werd erg slap na een tijdje en kreeg ik kramp in mijn voeten. Shimano reden prima, de maten van shimano zijn soms beetje vreemd. komend seisoen rijdt ik met specialized, heb ze reeds aan gehad, eerste indruk is zeer goed.

Louis Garneau is casran erg enthousiast over. En die adidas schoenen hebben ze wel bij www.cyclespeed.nl alleen dat zijn net voetbalschoenen in het echt :p

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 jan 2009 12:10

mister_arby schreef:... Louis Garneau is casran erg enthousiast over.



Het zijn Gaerne G.Thn tri schoenen waar ik mee rijd (zie foto hieronder). Heel licht, mooi en comfortabel.

Nike is ook heel goed, maar heeft productie van fietskledij en -schoenen stopgezet.

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 07 jan 2009 10:19

beste casran
zoals ik vaak je berichten lees, merk ik dat jij heel veel kennis bezit.
Weet jij toevallig waar ik nog carnac tri-shoes kan kopen? (ik heb al jaren de trs-7, welke mij zeer goed bevallen)
Op de site kom ik ook al niet verder. Wie weet??
ernesto
Het leven is zo mooi op een Cervelo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jan 2009 11:15

ernienator schreef:beste casran
zoals ik vaak je berichten lees, merk ik dat jij heel veel kennis bezit.
Weet jij toevallig waar ik nog carnac tri-shoes kan kopen? (ik heb al jaren de trs-7, welke mij zeer goed bevallen)
Op de site kom ik ook al niet verder. Wie weet??
ernesto



Carnac? Geen idee hoor... Da's een beetje een schoenenmerk dat je steeds minder ziet, en ik heb dan ook geen idee wie de verdeler is, laat staan welke winkels het in huis hebben. Misschien eens de site van Carnac opzoeken en naar de producent zelf mailen?

Geen andere tri schoenen die je zouden bevallen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 07 jan 2009 14:28

Mammoet rijwielen in Den Haag heeft nog wat restjes staan.

http://www.mammoet.nl/store/catalog/ind ... /2a/page/3

Als dat niks is geloof ik dat je zult moeten bestellen in het buitenland als je ze graag wilt.

De nieuwe modellen vindt ik persoonlijk niet heel mooi en relatief duur. Ik zou ook eens een ander merk passen, er zijn veel goeie schoenen.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 07 jan 2009 14:53

@ casran

Hoe lijkt het met jou tijdritmonster? wanneer krijgen we foto's te zien?


En wat je planning voor komend seizoen? Nog bijzondere uitdagingen?

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 07 jan 2009 15:18

Over planning gesproken, Wat voor wedstrijden ga je zelf doen? Wellicht is het interessant om te zien waar forumleden zich dit seizoen voor hebben ingeschreven of waar ze van plan zijn te starten.

Ik start o.a. IM70.3 Zwitserland, IM70.3 Rhode Island en waarschijnlijk IM70.3 Antwerpen. Verder in Woerden, Terheijden, Leidschendam, Nederhorst den Berg, Beesd, Nuenen, Deil en Veenendaal. Verder wat loopwedstrijdjes zoals de halve van Utrecht, Almere en Amsterdam. Ook regionale wedstrijdjes en een enkele duathlon en tijdrit in het voor seizoen.

Ben benieuwd naar de plannen van anderen...

Ik start geen NK's, als tweedejaars triatleet wil ik eerst nog maar eens veel genieten en leren. Het Ironman 70.3 circuit bevalt me trouwens prima.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jan 2009 15:36

mister_arby schreef:@ casran

Hoe lijkt het met jou tijdritmonster? wanneer krijgen we foto's te zien?

En wat je planning voor komend seizoen? Nog bijzondere uitdagingen?



Ik hoop binnenkort tijd te vinden voor foto's. Heel druk hier momenteel... Volgende week heb ik eindelijk verlof: ik vertrek maandag met ploegmaat Frederik Van Lierde naar Zuid-Afrika, waar we volgende week zondag (18/01) starten in de Ironman 70.3 South Africa (in East London, Buffalo City). Ik blijf in RSA tot 31 januari.


H3 schreef:Over planning gesproken, Wat voor wedstrijden ga je zelf doen? Wellicht is het interessant om te zien waar forumleden zich dit seizoen voor hebben ingeschreven of waar ze van plan zijn te starten.

Ik start o.a. IM70.3 Zwitserland, IM70.3 Rhode Island en waarschijnlijk IM70.3 Antwerpen. Verder in Woerden, Terheijden, Leidschendam, Nederhorst den Berg, Beesd, Nuenen, Deil en Veenendaal. Verder wat loopwedstrijdjes zoals de halve van Utrecht, Almere en Amsterdam. Ook regionale wedstrijdjes en een enkele duathlon en tijdrit in het voor seizoen.

Ben benieuwd naar de plannen van anderen...

Ik start geen NK's, als tweedejaars triatleet wil ik eerst nog maar eens veel genieten en leren. Het Ironman 70.3 circuit bevalt me trouwens prima.



Super, Henry. Mijn inschrijving voor IM70.3 Switzerland is ook een feit. Jij start in de M25-29 age group, H3? Zwitserland is een start in waves, dus dan liggen we samen in 't water :-) Mail me nog maar voor tips, eenmaal de wedstrijd dichterbij komt.

De rest van mijn programma moet ik nu stilaan vorm geven. Kan je mij eens informatie mailen ivm die Nederlandse wedstrijden op je programma? Data, afstanden, stayer/niet-stayer, interessant? Bedankt alvast.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 07 jan 2009 15:53

@ H3, Leuke wedstrijden Ironman 70.3 wil ik mij over een aantal jaar ook op richten, eerst nog wat basis leggen. Over zo'n 5 jaar wil ik graag een hele doen.


Mijn planning voor komend seizoen,

Laten we eerst maar beginnen met aankomend weekend. Dan zwem ik de Friese kampioenschappen (korte baan) 100rc individueel en estafette + de 200rc individueel.

Daarna een aantal loop wedstrijden in de regio, variërend van 5-10 km. Ook zwem ik nog een aantal competitie wedstrijden. En lange afstand limiet wedstrijden, onderandere 800 en 1500 bc. Wellicht nog eens een tijdrit en een paar keer trainingswedstrijd op de wielerbaan in de buurt.

De meeste wedstrijden die ik doe zijn regionaal, in Friesland/Groningen/Drenthe

- Run Bike Run - Ter Idzard
- Zwemloop - Groningen
- UT triathlon - Enschede
- Friese zomer kampioenschappen zwemmen(lange baan)
- Duatlon - Groningen
- 1/8 of 1/4 Triatlon - Heerenveen
- 1/4 Triatlon - Groningen
- Recreatieve triatlon - Surhuisterveen
- NK Olympic Distance - Stein (of Holten)
- 1/4 Triatlon - Stiens
- EK Olympic Distance - Holten (of Stein)
- 1/4 triatlon - Texel
- In de vakantie ook nog 1 of 2 triatlons in Duitsland, Zwitserland of Frankrijk
- 1/4 triatlon - Drachten

Een planning is natuurlijk altijd ondervoorbehoud..

Ik vindt het ook zeer leuk om ieder ander zijn planning te zien!

Plaats reactie